Lanţul de bijuterii Teilor deschide magazine pe pieţele externe. Sofia şi Varşovia sunt primele pe listă, pentru 2019

Autor: Cristina Roşca Postat la 17 octombrie 2019 450 afişări

Teilor, o companie românească activă pe piaţa de bijuterii, va deschide până la finalul acestui an primele două magazine de peste graniţă, în Sofia (capitala Bulgariei) şi în Varşovia (capitala Poloniei).

Lanţul de bijuterii Teilor deschide magazine pe pieţele externe. Sofia şi Varşovia sunt primele pe listă, pentru 2019

Teilor, o companie românească activă pe piaţa de bijuterii, va deschide până la finalul acestui an primele două magazine de peste graniţă, în Sofia (capitala Bulgariei) şi în Varşovia (capitala Poloniei).

„Am acoperit piaţa din România cu magazine, aşa că în perioada următoare ne vom concentra atenţia asupra pieţelor externe. În următoarea perioadă vom deschide magazine la Sofia şi la Varşovia“­, spune Horaţiu Vasilescu, director executiv al lanţului de bijuterii Teilor.

Compania este astfel una dintre primele din retailul autohton care merge în Polonia, cea mai dezvoltată economie din Europa Centrală şi de Est. Prin comparaţie, din această ţară au venit în România mai bine de zece retaileri precum Pepco (discount de modă), CCC (încălţăminte), LPP cu cinci branduri (modă). Acestea au împreună mai bine de 400 de magazine. În Bulgaria, pe de altă parte, există şi alte iniţiative locale precum Meli Melo (acce­sorii şi decoraţiuni) şi Musette (încălţăminte).

„Noi, atât în Sofia, cât şi în Varşovia, mergem în mall, mai exact în cele mai bune centre comerciale ca vânzări“, adaugă Horaţiu Vasilescu.

În afară de cele două unităţi de peste graniţă, compania va mai inaugura şi local două magazine - în centrul comercial Festival din Sibiu şi în mallul Iulius din Cluj. Acesta din urmă va fi un magazin Exclusive. Magazinele Exclusive se deosebesc de cele „clasice“ în primul rând prin bijuteriile pe care le expun. Acestea sunt exemplare deosebite, unicat, lucrate manual, achiziţio­nate de la case de bijuterii de prestigiu din întreaga lume. Teilor nu are producţie proprie.

Astfel de unităţi mai sunt deschise în AFI Cotroceni, Băneasa Shopping City şi Palas Iaşi.

„În acest an am deschis magazinul Exclusive din AFI Cotroceni, un altul Teilor la Timişoara şi alte două în ţară. Avem circa 45 de unităţi în România şi va urma o perioadă de consolidare a businessului local. Ne vom ocupa să continuăm să ne diferenţiem de concurenţă.“

Pe piaţa locală compania are două branduri – Teilor şi Teilor Exclusive. Peste graniţă compania va merge cu primul, deşi conceptul de magazin va fi aferent celui de-al doilea. „Mergem cu acest brand pentru că am făcut o analiză şi am văzut că are o sonoritate bună şi pe alte pieţe.“ Marca a fost inspirată de la Strada Teilor pe care s-a situat primul magazin al reţelei.

Primul magazin Teilor a fost deschis în Piteşti, oraşul din care provine Florin Enache, antreprenorul care a pus bazele brandului de bijuterii în urmă cu circa 20 de ani. În Capitală reţeaua a intrat în anul 2013, cu un magazin deschis în Băneasa Shopping City. Până în prezent, grupul nu a închis niciun magazin, din datele ZF.

Deşi se adresează segmentului pre­mium, compania a preferat să meargă în centre comerciale şi malluri care au trafic asigurat. În România de altfel retailul stradal nu funcţionează decât cu foarte mici excepţii, motiv pentru care aproape toate brandurile aleg mallurile.

Teilor are două magazine stradale. Primul este cel la sediul din Piteşti şi unul este în Sibiu, conform celor mai recente date ZF. „Traficul pe care ţi-l asigură mallul îţi ia multe griji de pe cap. Pentru mine este dezolant să ai un magazin care nu a ajuns să fie acolo unde trebuie. Scopul unui magazin este să facă vânzare“, spunea recent Horaţiu Vasilescu.

Cele mai bune magazine ca vânzări ale reţelei sunt cele din Bucureşti, Constanţa, Iaşi, Timişoara şi Cluj-Napoca, rezultatele fiind direct proporţionale cu puterea de cumpărare a zonei şi cu dezvoltarea economică a acesteia.

Compania Credit Gold&GF 2003, cea care operează businessul Teilor, a obţinut afaceri de 118 mil. lei anul trecut, plus 54% faţă de 2017. Pentru acest an Horaţiu Vasilescu vorbeşte despre un nivel al businessului de circa 145 mil. lei.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bijuterii,
deschidere,
magazine,
piata,
sofia

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.