GfK: de la soc la obisnuinta
Consumul casnic de bunuri de uz curent a scazut cu 5% in lei in primele trei trimestre din 2010, comparativ cu perioada similara a anului precedent. “In ultimii doi ani, consumatorii romani au trecut de la soc la obisnuinta in privinta crizei. Intre timp au devenit atenti si exigenti cu achizitiile lor, si-au moderat consumul, dar inca mai gasesc bani pentru produsele de baza”, spune Raluca Raschip, consumer tracking director GfK Romania.
Alimentele de baza au fost cel mai putin afectat de scaderea cheltuielilor si consumul lor s-a diminuat cu 3% in perioada ianuarie - septembrie 2010 fata de aceeasi perioada a anului 2009. Produsele pregatite acasa, care inseamna 22% din valoarea produselor alimentare de baza, reprezinta o buna alternativa pentru a face fata crizei si a sustine consumul.
Dimpotriva, produsele neesentiale nealimentare au inregistrat cea mai mare scadere valorica (cu mai mult de 9%), principalul motiv fiind o frecventa de cumparare mai mica. Cu toate acestea, in aceasta categorie se remarca preferinta pentru ambalaje mai mari (upsizing), ca masura de a economisi bani. Marcile proprii au inceput sa fie o alternativa la marcile nationale si datorita beneficiilor lor "de baza". Desi ponderea valorii marcilor proprii in totalul bunurilor de larg consum este una dintre cele mai mici din Europa de Est (5%, fata de 18%), evolutia a fost accelerata in cursul anului 2010 de la 4% in luna ianuarie 2010 la aproape 7% in septembrie.
Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro