Generaţia Z, văzută din interiorul Zbor Hub Iaşi: investiţie în educaţia practică. „Aici am învăţat să vorbesc cu oamenii şi să ies din zona de confort”

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 13 octombrie 2025 12 afişări

 Generaţia Z, văzută din interiorul Zbor Hub Iaşi: investiţie în educaţia practică. „Aici am învăţat să vorbesc cu oamenii şi să ies din zona de confort”

Din pasiune pentru lucruri practice şi comunităţi autentice, Giulia Diana Asandei, studentă în anul I la Facultatea de Construcţii şi Instalaţii Iaşi, a găsit la Zbor Hub un loc care îi antrenează curajul, relaţiile şi ideile.

„Nu m-aş vedea la o facultate teoretică pentru că îmi place să fac lucruri practice”, a spus într-un interviu pentru ZF Giulia Diana Asandei.  

Aşa îşi rezumă ea decizia de a alege ingineria în locul unor domenii poate mai populare printre tinerii generaţiei Z. De asemenea, Giulia Asandei îşi împarte timpul între cursuri, proiecte, pasiunea pentru fotografie şi sport şi un interes tot mai mare pentru cultura cafelei.

Ea a povestit că a ajuns la Zbor Hub Iaşi aproape întâmplător, printr-o colaborare cu o asociaţie sportivă, însă a rămas din convingere.

„Când am ajuns aici am intrat cu timiditate şi reticenţă dar am rămas şi am simţit schimbarea în bine, pentru că m-a ajutat să ies din <<carapacea mea>>. Eu pentru BAC am învăţat foarte multe ore din birourile de la Zbor Hub Iaşi. Aici găseşti oameni care învăţată şi ei şi te motivează. Aici e un loc unde eşti susţinut şi apreciat pentru cine eşti nu pentru ceea ce faci. Cel mai mult la Zbor Hub Iaşi îmi place vibe-ul, oamenii şi tot ce se întâmplă în cadrul Zbor, activităţile sunt interesante, interactive şi te ajută să evoluezi.

Unul dintre momentele care au marcat-o într-un mod bun a fost workshopul cu chef Giovanni Santarpia, desfăşurat chiar la hub.

„Un eveniment care a rămas cumva în memoria Zbor este cel cu Giovanni Santarpia în care am făcut pizza şi am  vorbit despre experienţa lui şi cum a deschis pizzerii. Iar la finalul workshopului am făcut pizza pe terasa din faţa hubului Zbor şi a fost pentru toţi participanţii o experienţă foarte faină şi interesantă.”

Astfel de evenimente au inspirat-o să propună propriile idei. Pasionată declarată de cafea, Giulia şi-a propus să pregătească un workshop tematic în care antreprenori locali din coffee business ar urma să le vorbească tinerilor nu doar despre pasiune, ci şi despre modelul lor de business.

„Recent vorbeam despre idei, propuneri pentru următoarele evenimente şi una ar fi chiar asta - să vină cineva să vorbească cu despre afacerea lui cu cafeneaua şi după efectiv să fie ceva practic.”

Giulia Diana Asandei nu este doar participant la evenimentele Zbor Hub din Iaşi, ci parte din mecanismul care le pune în mişcare. Spune despre ea, cu modestie, că este „omul bun la toate”.

„Dacă ai nevoie de ceva, eu sunt omul. Petrec mult timp aici. Vara asta am lipsit puţin, dar în rest, Zbor e locul meu de bază.”

Pentru ea, hubul din Iaşi are şi un avantaj strategic. „Avantajul hubului sau locaţie Zbor din Iaşi, cel puţin, este că se află la jumătatea drumului de la casele noastre până unde avem noi nevoie să mergem mai departe. Spre exemplu, cum a fost anul trecut la liceu aveam pregătire nu ştiu unde şi îmi era mult mai uşor să vin de la liceu aici să-mi rezolvăm nişte treburi, să fac lecţii şi într-o oră sau două să plec la pregătire – locaţie care e mai apropiată de acest loc decât de casa mea. Iar asta îmi eficientiza timpul.”

Creştere personală: de la timiditate la networking

Dincolo de organizare şi proiecte, Giulia Diana Asandei a adăugat că cel mai mare impact al Zbor Hub a fost asupra dezvoltării ei personale.

„Un lucru la care m-a ajutat foarte mult programul Zbor a fost să ies din zona de comfort şi să interacţionez cu oamenii. Zbor îşi oferă în acelaşi timp şi curajul să vorbeşti cu oameni, să faci networking. Am mai  participat la evenimente dar nu m-am simţit foarte safe să mă duc să vorbesc cu speakerii sau să pun întrebări, însă la Zbor, cel puţin pe temele sau subiectele care mă interesează pe mine chiar m-a făcut să am curajul să mă duc să întreb, să vorbesc”, a mai spus Giulia Diana Asandei.

Pentru ea, spaţiul Zbor din Iaşi poate fi descris de trei cuvinte: creativitate, susţinere şi apreciere.

Giulia Diana Asandei face parte din generaţia Z, aceea despre care se spune că trăieşte repede, schimbă direcţii şi caută sens.

„Cred că un vânt care ar caracteriza puţin generaţia noastră e confuzia - pentru că lucrurile sunt mereu în mişcare şi în schimbare constantă şi nu ştim ce ne aşteaptă. Adică suntem o generaţie care pur şi simplu se adaptează pe moment. Pe de altă parte, suntem descurcăreţi şi în ultima perioadă văd că ia amploare partea asta sportivă între tineri şi mi se pare foarte fain.”

Iar tinerilor din Iaşi, Giulia Diana Asandei le transmite că Zbor Hub este locul în care conexiunile se întâmplă natural.

 „Aş transmite tinerilor că aici sigur o să găsească persoane cu care să rezoneze. E foarte mişto cum vii şi te întâlneşti cu cineva şi după începe o relaţie de prietenie foarte faină fără să te aştepţi. Relaţiile se formează firesc, iar atmosfera îţi dă curaj să intri în dialog. Este un loc unde networking-ul vine uşor, fără presiune, pentru că oamenii sunt deschişi, la fel şi invitaţii care vin la evenimente.”

Reţeaua Zbor numără în prezent nouă huburi, dezvoltate în parteneriat cu ONG-uri locale, în Constanţa, Iaşi, Ploieşti, Târgu Jiu, Cluj-Napoca, Baia Mare, Braşov, Vaslui şi Timişoara. Iar până la finalul anului 2025, BCR îşi propune să ajungă la cel puţin 12 huburi, din care două să fie deschise în Bucureşti.

La un an de la lansare, spaţiile Zbor din cele nouă oraşe au adunat peste 51.000 de tineri implicaţi în aproximativ 1.300 de evenimente organizate, au strâns 300 de voluntari activi şi parteneriate cu 250 de ONG-uri şi 50 de companii. Accesul este gratuit, iar conceptul huburilor a fost dezvoltat împreună cu tinerii, având la bază valori precum acceptarea, libertatea de exprimare şi colaborarea.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
zbor,
iasi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.