Estimări GPeC: Comerţul online românesc, în creştere cu 15% faţă de anul 2020

Autor: Andra Stroe Postat la 19 octombrie 2021 104 afişări

Estimări GPeC: Comerţul online românesc, în creştere cu 15% faţă de anul 2020

Potrivit estimărilor reprezentanţilor summitului GPeC, făcute alături de principalii jucători din piaţă, comerţul online românesc va creşte anul acesta cu aproximativ 15% comparativ cu 2020, întregul sector ajungând astfel la aprox. 6,5 miliarde de euro generate de vânzările online, comparativ cu 5,6 miliarde de euro cât s-au înregistrat la finalul anului trecut, se arată într-un comunicat.

Cifra face referire doar la produsele fizice comercializate prin internet. Dacă la acestea s-ar adăuga şi serviciile digitale sau plata facturilor la utilităţi, s-ar ajunge la circa 8 miliarde de euro, conform estimărilor PayU.

Sectorul de e-commerce a înregistrat un avans de 2-3 ani în contextul pandemiei, iar această evoluţie a adus un număr foarte mare de români care a comandat online pentru prima oară.

Un studiu realizat de Nielsen Norman Group la începutul anului şi citat de GPeC arăta că 20% dintre români au comandat pentru prima dată online după debutul pandemiei, iar 85% dintre cei care cumpără online au extins gama de produse cumpărate prin internet cu cel puţin o categorie nouă.

Totodată, gradul de încredere al românilor în magazinele online este mult mai mare decât în ţări vecine precum Bulgaria (24%), Serbia (23%) sau Croaţia (23%), fapt care determină tot mai multe businessuri să migreze către online şi poziţionează România drept ţară de interes pentru companiile internaţionale care îşi extind prezenţa online în regiune. Reprezentanţii summitului citează şi datele studiului „International eComm Pulse 2021”, realizat de iSense Solutions pentru GPeC, potrivit căruia încrederea românilor în magazinele online a crescut semnificativ de la 32% în 2020 la 41% anul acesta, semn că shopping-ul online devine o metodă uzuală de a face cumpărături. Aceeaşi sursă arată că produsele de bricolaj reprezintă categoria de produse cu cea mai mare creştere în comerţul online din acest an, cu 20% peste anul trecut.

În ceea ce priveşte metoda de plată pentru cumpărăturile online, plata ramburs (cash la livrare) rămâne, în continuare, metoda de plată preferată a românilor, dar trend-ul este în scădere comparativ cu anii trecuţi, doar 56% din cumpărătorii online alegând această metodă de plată comparativ cu peste 80% cât se înregistra în 2018. 

Cifrele detaliate la zi despre starea sectorului e-commerce românesc, comportamentul de consum online al românilor, factorii care influenţează decizia de cumpărare, categoriile de produse trending, importanţa livrării rapide şi a multiplelor opţiuni de livrare etc. vor fi prezentate, în premieră, la GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie, unul dintre cele mai important evenimente de eCommerce şi digital marketing din regiune, anunţă reprezentanţii companiei.

„Sectorul de e-commerce din România continuă să crească, tot mai mulţi consumatori alegând convenienţa asigurată de cumpărăturile online. Nu suntem încă o piaţă matură ţinând cont că ponderea cumpărăturilor online din total retail se situează în jurul a 10 procente, dar potenţialul de creştere este uriaş. Mă bucur să dezbatem toate aceste cifre şi oportunităţi în cadrul GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie alături de invitaţi precum Iulian Stanciu (eMAG) sau Andrei Cânda (iSense Solutions)”, spune Andrei Radu, CEO şi fondator GPeC. Potrivit lui, peste 30 de speakeri din România şi străinătate vor fi prezenţi la eveniment.

Evenimentul va debuta cu cinci cursuri intensive care se vor desfăşura exclusiv online, pe 1 noiembrie: „Strategia de marketing în Social Media”, „Google analytics”, „Marketing online: Google, Facebook, Instagram şi YouTube Ads”, „Sfaturi practice de user experience şi optimizarea conversiilor despre cum să ai un magazin online de succes”, şi „SEO - ghid practic pentru eCommerce”. Printre speakerii prezenţi la eveniment Joe Pulizzi (Autor şi Expert în Content Marketing), Els Aerts (User Testing & Usability Evangelist), Karl Gilis (Expert în Optimizarea Ratei de Conversie),Rebecca Hugo (Senior UX Auditor) şi Ton Wesseling (Expert în A/B Testing şi Optimizarea Conversiilor). Acestora li se vor alătura unii dintre cei mai cunoscuţi experţi din digitalul autohton.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
online,
crestere,
comert

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.