După 15 ani de muncit pentru alţii o tânără a decis să îşi deschidă propria afacere, exploatând o resursă romanească pe care o avem din belşug, dar pe care puţini o folosesc

Autor: Ioana Matei Postat la 16 februarie 2021 4078 afişări

După 15 ani de muncă într-o multinaţională, Andreea Emilian a decis să dea curs unei idei de afaceri pe care şi-o dorea încă din facultate: un centru de înfrumuseţare axat pe folosirea produselor din plantele româneşti.

Strop Concept este primul proiect de antreprenoriat al Andreei Emilian şi, potrivit ei, acesta are la bază o cercetare riguroasă. „A durat destul de mult să iau această hotărâre, mai exact trei ani. Decizia nu a fost uşoară, dar direcţia pentru mine a fost clară încă de la început”, descrie antreprenoarea decizia de a înfiinţa centrul de înfrumuseţare. Lansat în urmă cu aproximativ un an, acesta se concentrează, potrivit ei, pe organic şi tradiţie, prin folosirea unui brand românesc de cosmetică organică fără substanţe de sinteză, cu brevete de invenţie – Careless Beauty – şi prin folosirea pânzelor naturale în masajele corporale, pânze produse de un mic atelier autohton – DeFlorian.

„Încă din copilărie, fiind pasionată de plante, aveam ţeluri mari în a realiza poţiuni de tinereţe veşnică şi parfumuri”, descrie Andreea Emilian modul în care a început atracţia ei pentru domeniul biologiei, încă de când era copil. A fost un pas natural astfel orientarea către cursurile Facultăţii de Biologie. În facultate a început să se contureze visul ei de a avea un centru de estetică, care pe atunci însă „nu era foarte bine definit”.

Andreea Emilian a lucrat apoi timp de 15 ani în domeniul cosmetic, iar ultimul rol avut a fost de channel manager în cadrul Sensiblu. A dobândit însă experienţă în mai multe segmente: vânzare, consiliere şi apoi training. „Am trecut prin toate stadiile; mi-am păstrat însă concentrarea permanentă pe urmărirea trendurilor cosmetice, pe ce anume îşi doresc femeile când afirmă că vor să fie frumoase, pe viziunea lor asupra îngrijirii frumuseţii.”

Spune că după ce s-a documentat şi a purtat mai multe discuţii atât cu consumatorii, cât şi cu oameni implicaţi în domeniu, a ajuns la o concluzie clară: „Ne îndreptăm către un model mai simplu şi mai curat – o frumuseţe sănătotasă. Iar asta presupune din punctul meu de vedere o abordare de ansamblu a frumuseţii”.

A observat că există două coordonate mari de care femeile ţin cont atunci când afirmă că îşi doresc să fie frumoase – timpul şi naturaleţea. „Iată că ne îndreptăm către o nouă perioadă, un model mai simplu şi diferit de cel al anilor trecuţi, în care ne dorim să fim frumoase arătându-ne chipul, cu un minimum de timp investit în machiaj şi cu ingrediente sănătoase şi pentru pielea noastră.”

Astfel, spune că în cadrul Strop Concept şi-a propus să ofere clienţilor „nu doar tratamente cosmetice, ci un hub în care să redescopere tezaurul vegetal românesc, unde să punem în valoare capitalul plantelor româneşti”.

Bazele afacerii Careless Beauty, de pildă, au fost puse de antreprenoarea Elena Oancea, în 1992, iar în prezent acesta deţine patru brevete de invenţie pentru produse dermatocosmetice organice şi utilizează peste 40 de specii de plante româneşti, potrivit unui interviu acordat anterior revistei Business MAGAZIN.

Ulterior, conform spuselor sale, toate încasările începând cu anul înfiinţării au fost reinvestite în permanenţă în terenuri, lucrări agricole, realizarea culturilor de plante, în dezvoltarea reţetarelor, în cercetare ştiinţifică şi pentru obţinerea avizelor necesare.

Investiţia totală în acest centru a ajuns la 30.000 de euro. Aflat într-o vilă de peste 100 de metri pătraţi din cartierul bucureştean Cotroceni, oferă, în cadrul acestuia, tratamente cu dermatocosmetice organice, consultanţă personalizată şi informaţii despre segmentul de estetică organică. Alături de aceste servicii, clientele regăsesc în cadrul centrului expoziţii de artă, cu parfumuri artizanale, cu miere brută sau la prima mână sub un brand propriu (Strop de miere), ateliere tematice.

„N-aş putea estima o valoare a pieţei industriei saloanelor de frumuseţe, dar pot spune cu certitudine că miza este mare, există concurenţă, însă concurenţa este bună. Iar în ceea ce priveşte zona de cosmetică organică, sunt convinsă că există loc de dezvoltare”, descrie Andreea Emilian potenţialul pieţei pe care activează. Din punctul ei de vedere, cosmetica organică este deocamdată o nişă, cu potenţial de expansiune. „Avem tendinţa de a ne întoarce la natură, ne îndreptăm către un model mai relaxat, mai firesc şi mai curat: ne dorim o frumuseţe arnonioasă, detaşată de echipamente cosmetice şi de artificial.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.