Dezvoltarea comerţului modern a limitat creşterea preţurilor la alimente

Postat la 04 aprilie 2012 31 afişări

Dezvoltarea comerţului modern în perioada 2000-2011 a avut ca efect limitarea creşterii preţurilor la alimente, majorarea cu un procent a ponderii acestui tip de retail ducând la scăderea preţurilor cu 0,88 puncte procentuale, potrivit unui studiu prezentat miercuri de analistul Liviu Voinea.a

Studiul realizat de Voinea şi prezentat la conferinţa Mediafax Talks about Competition arată că în perioada analizată extinderea comerţului de retail a avut ca efect moderarea preţurilor alimentelor cu 34%, dacă se ia în calcul creşterea cotei de piaţă şi cu 25% dacă influenţa este determinată în funcţie de numărul de magazine deschise.

Studiul a analizat influenţa dezvoltării reţelelor de retail modern asupra preţurilor alimentelor, având în vedere că acest fenomen se traduce prin intensificarea concurenţei, omogenitatea produselor economice de scară şi putere de negociere mai mare.

Cititi mai multe pe www.mediafax.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Dezvoltare,
comerţ,
preţuri,
alimente
/actualitate/dezvoltarea-comertului-modern-a-limitat-cresterea-preturilor-la-alimente-9476582
9476582
comments powered by Disqus

Aleph Story. De ce sunt mici salariile atât de mici în România?

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.