Dezastru pe bursă după lansarea noului iPhone: Apple a pierdut 108 miliarde de dolari din valoare
După lansarea noului său model de telefon, iPhone 17, gigantul american Apple a suferit o cădere abruptă la bursă, pierzând un procent uriaş din valoarea sa, echivalent cu un sfert din PIB-ul României, care în 2024 a fost de aproximativ 400 de miliarde de dolari.
Acţiunile Apple au scăzut brusc după lansarea produsului, închizând şedinţa de miercuri la 226,84 de dolari, în scădere cu 3,2%, pe măsură ce investitorii au reacţionat la entuziasmul redus legat de noua gamă iPhone 17, Apple Watch Series 11 şi AirPods Pro 3, informează TradingNews.com, citat de gandul.ro.
Scăderea acţiunilor cu 3,2% se traduce printr-o scădere a capitalizării companiei cu 108 miliarde de dolari. Capitalizarea totală a companiei, mai simplu spus, valoarea companiei, este, în acest moment, de 3.370 miliarde de dolari.
Joi, acţiunile companiei cresc, în pre-market, adică în orele de dinaintea deschiderii pieţei de capital, cu 1,4%.
Din punct de vedere istoric, acţiunile Apple scad în medie cu 2% în jurul lansărilor de iPhone, iar declinul din acest an a urmat acest model. În ciuda dezamăgirii iniţiale, evenimentul a introdus modificări semnificative ale produsului: iPhone-ul ultra-subţire Air a fost lansat la preţul de 999 de dolari, iar iPhone 17 Pro are un preţ de pornire de 1.099 de dolari.
De asemenea, compania a prezentat şi alte îmbunătăţiri ale produselor sale, fără creşteri de preţuri, ceea ce permite companiei să îşi păstreze marjele de profit, cu toate că tarifele impuse recent de Administraţia Trump au dus la pierderi uriaşe, de peste un miliard de dolari, companiei.
Apple a generat venituri de 408,6 miliarde de dolari în ultimul an, cu marje de profit de 24,3% şi un venit net de 99,2 miliarde de dolari. În India, vânzările au ajuns la aproape nouă miliarde de dolari în anul fiscal 2025, în creştere cu 13% faţă de anul precedent, subliniind importanţa pieţelor emergente în compensarea cererii lente din America de Nord. Între timp, vânzările de iPhone din China au înregistrat o îmbunătăţire după mai multe trimestre de slăbiciune, ajutate de strategii de preţuri specifice şi de poziţionarea noilor produse. Analiştii se aşteaptă ca cererea globală de upgrade, cu peste 315 milioane de utilizatori de iPhone care nu au făcut upgrade în patru ani, să ofere o bază pentru noile iPhone 17.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













