De ce merg bine afacerile francezilor în România: "cultura ne ajută să înţelegem mai rapid unele lucruri"

Autor: Razvan Muresan Postat la 01 octombrie 2011 54 afişări

Afacerile francezilor pe piaţa românească au trecut cu bine prin criză, iar profitul a fost cuvântul de ordine, fie că vorbim de auto, retail, telecom sau energie. Veştile bune se opresc aici pentru că venirea altor investitori străini se lasă încă aşteptată.

"N-avem niciun ecou legat de vreo problemă a unei companii din Hexagon care să o determine să plece din ţară", spune Bruno Roche, preşedintele Camerei de Comerţ Franceze în România. Asociaţia reuneşte 320 de companii membre, care grupează nume precum Dacia-Renault, Michelin, Orange, BRD - Groupe Société Générale, Cora, Auchan, Carrefour, GDF Suez, Veolia sau Lafarge, şi grupează în total circa 100.000 de angajaţi. "Investitorii francezi se confruntă cu administraţia greoaie, dificultatea de a derula proiecte, lipsa infrastructurii rutiere, dar e rolul comunităţii de afaceri să aibă un dialog pentru a rezolva aceste proiecte", a mai spus Roche, adăugând că speră ca actuala criză economică să fie o şansă pentru autorităţi de a demara marile proiecte de infrastructură.

În viziunea şefului CCIFER, România e o destinaţie pe care o recomandă investitorilor în general şi francezilor în special, dat fiind că este a doua piaţă ca mărime din Europa de Est şi a şaptea din UE, e foarte apropiată cultural de Franţa - "ceea ce ne ajută să înţelegem mai rapid unele lucruri" -, dar şi pentru că are o forţă de muncă bine pregătită şi dornică să înveţe. Roche nu a menţionat vreo investiţie franceză în România în perioada următoare, subliniind că singurele demersuri se află la stadiul de intenţie.

"Grupul Renault reprezintă cel mai bun exemplu că România este un mediu favorabil pentru o afacere de succes. Am plecat de la o uzină şi am construit un întreg lanţ auto: de la design la inginerie, fabricaţie, până la comercializarea de maşini", spune Jérôme Olive, director general Dacia şi Grup Renault în România, care le recomandă investitorilor francezi să privească şi înspre turism, agricultură, energie şi tehnologia informaţiei.

În cadrul aniversării a 15 ani de existenţă, CCIFER a acordat premii companiilor cu activitate în România, printre câştigători numărându-se BRD, Medical Tour, Dalkia, Caussade Semences, GDF Suez, Automobile Dacia, Human Respect Solutions şi Parada_Accor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
eveniment,
gala CCIFER,
franta,
companii,
investitii
/actualitate/de-ce-merg-bine-afacerile-francezilor-in-romania-cultura-ne-ajuta-sa-intelegem-mai-rapid-unele-lucruri-8821624
8821624
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.