De ce câştigă teren platformele independente de social media, după ani întregi de dominaţie exercitată de Facebook

Autor: Eduard Ivanovici Postat la 13 iunie 2021 155 afişări

De ce câştigă teren platformele independente de social media, după ani întregi de dominaţie exercitată de Facebook

Există două teorii în ceea ce priveşte competiţia din rândul platformelor de social media. Una dintre ele spune că reţelele de socializare rămân la modă pentru o perioadă scurtă de timp: Copiii nu vor să utilizeze aceleaşi platforme pe care le folosesc părinţii lor şi, inevitabil, vor apărea opţiuni mai cool ce vor lua locul predecesorilor, scrie Quartz.

Cealaltă teorie susţine că reţelele sociale sunt în mod natural adezive: Oamenii vor să folosească platformele în care sunt prezenţi prietenii şi influencerii lor favoriţi, ceea ce înseamnă că reţelele consacrate vor avea întotdeauna un avantaj în faţa rivalilor aflaţi la început de drum.

A doua ipoteză a stat în picioare timp de ani buni: Facebook şi filialele sale au dominat sectorul şi au dat de înţeles că sunt pregătiţi să cumpere sau că copieze orice produs care le stă în cale.

Însă după o lungă perioadă de dominaţie exercitată de Facebook, platformele independente de social media încep să câştige teren.

Care sunt motivele din spatele fenomenului?

  1. În Statele Unite, autorităţile au luat în vizor Facebook în condiţiile în care au accelerat procedurile antitrust. Conştientă de atenţia negativă pe care o atrag procesele, compania a redus ritmul de cumpărare a competiţiei, oferind timp de dezvoltare startup-urilor.
  2. Utilizatorii au îmbrăţişat noi modele de conţinut şi nicio platformă nu poate să facă totul bine. În acest sens, TikTok şi Clubhouse au abordat sectoare pe care marile platforme nu au reuşit să le exploateze în mod eficient.
  3. Marile reţele sociale continuă să piardă încrederea utilizatorilor. Din 2016 până în prezent, Facebook şi Twitter au fost subiectul unor evenimente marcate de dezinformare, procesarea excesivă a datelor utilizatorilor şi aplicarea unor standarde inconsistente de moderare, fapt ce i-a determinat pe unii utilizatori să caute noi opţiuni.
  4. De asemenea, pandemia i-a lăsat pe oameni singuri, plictisiţi şi dornici să găsească noi modalităţi prin intermediul cărora să se poată conecta la social media.

Totuşi, indiferent de motiv, viitorul va spune precis care dintre teorii va rămâne în picioare. Pretendenţii ar putea să îşi continue creşterile, creând noi nişe ce ar putea fura din cota de piaţă deţinută de Facebook. În caz contrar, giganţii îşi vor reconsolida dominanţa.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
facebook,
competitie,
utilizatori,
retele sociale

ALEPH STORY: Roşia Montană, o pierdere de aur! O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.