Dana Dima (Demetrian), vicepreşedinte BCR: Predictibilitatea, orientarea către creditele în lei şi educaţia financiară sunt fundamentele principale pentru care astăzi vorbim de un sistem bancar rezilient

Autor: Cristina Bellu Postat la 02 iunie 2025 22 afişări

Dana Dima (Demetrian), vicepreşedinte BCR: Predictibilitatea, orientarea către creditele în lei şi educaţia financiară sunt fundamentele principale pentru care astăzi vorbim de un sistem bancar rezilient

Sistemul bancar românesc continuă să dovedească o capacitate solidă de adaptare şi stabilitate, consideră Dana Dima (Demetrian) , vicepreşedinte, BCR.

„Suntem într-un sistem rezilient, cifrele susţin acest lucru. Am înregistrat creşteri substanţiale pe persoane fizice, de 40%, pe consum şi peste 14%, pe creditele imobiliare standard vin cu o componentă, într-adevăr, de producţie nouă, dar vin şi cu o componentă de reaşezare a bugetelor clienţilor prin reducerea de costuri, prin fixarea dobânzii. Noi vorbim astăzi de un portofoliu de 83% produse care au dobândă fixă din cele oferite de bancă, ceea ce contează foarte mult. În concluzie, predictibilitatea, creditele în lei şi educaţia financiară cred că sunt fundamentele principale pentru care astăzi vorbim de un sistem bancar rezilient.”, a spus Dana Dima în cadrul ZF Bankers Summit  2025, ziua 1

Ce a mai declarat Dana Dima: 

♦ Sistemul bancar este deschis pentru business, suntem pregătiţi pentru acest business. Suntem pregătiţi pentru un business sănătos,  ceea ce facem în ultimii ani şi cred că cifrele vorbesc de la sine, apropo de portofoliu de default.

♦ Pe zona de retail, dar şi în zona de micro-întreprinderi spun că suntem rezilienţi pentru că am învăţat foarte multe în ultima perioadă, în ultimii ani.

  Cred că, într-adevăr, şi crizele şi pandemia şi războiul şi inflaţia ne-au învăţat să fim prudenţi.

♦ Dar cel mai important lucru pe care-l văd este că şi clienţii au devenit prudenţi şi clienţii încearcă să găsească soluţii fundamentate.  Într-o piaţă competitivă este normal să fie aşa.  Este important să îţi alegi o soluţie personalizată pentru nevoia ta.

♦ În Banca Comercială Română de câţiva ani buni construim produse şi oferte care să susţină un alt fel de business,  un business sănătos, stabil, pe produse standard ale băncii. Deşi am fost şi suntem lideri de piaţă în programul Prima Casă,  programul guvernamental Noua Casă, astăzi vorbim de un portofoliu de aproape 70% credite standard.  Cred că digitalizarea, modelul în care putem prezenta oferte personalizate a ajutat foarte mult în susţinea programelor şi produselor standard ale băncilor. 

♦ La MMI Invest, în care într-adevăr se pot observa volatilităţi, depinde de fiecare companie, de stabilitatea financiară şi de educaţia financiară a fiecarei companii,  am venit cu un produs special care compensează efortul de cost al clienţilor respectiv, similar cu MMI Invest,  un produs pentru micro-întreprinderi care poate ajuta foarte multca o companie mică să poată construi pas cu pas într-un mediu stabil. 

♦ Populaţia din mediul rural are nevoie de noi, are nevoie de comunicare, ulterior mergând în direcţia de a avea o relaţie cu o bancă. Vorbesc acum şi din perspectiva persoanelor fizice, dar şi din perspectiva business-urilor, care au nevoie de noi pe zona de consiliere pentru a urma paşii de educaţie financiară, dar şi pentru a-şi dezvolta business-urile locale.

♦ Dacă vorbim de bănci care existau în anii ’90 şi bănci care s-au construit după anii ’90, se vede perspectiva foarte clară a celor care au optat pentru achiziţie şi pentru o creştere anorganică şi în cazul celor care au optat pentru o creştere organică. În cazul de faţă, Banca Comercială Română a rămas în top ca o bancă cu vechime. Din perspectiva capitalizării şi modului în care am construit acest business, consier că suntem cea mai eficientă bancă în momentul de faţă – bancă de retail, bancă universală, bancă şi de corporate, nu doar cu o structură corporate sau doar retail.

♦ În anii 2013–2014, aveam o cotă de piaţă mai mare, dar în momentul acela achiziţiile nu se întâmplaseră. Am decis să avem o fundaţie solidă din perspectiva digitală şi din perspectiva de acurateţe şi de business sănătos. Şi a fost un moment important. A fost o decizie grea dar iată că astăzi putem să confirmăm rezultatele.

♦ Avem peste 93% produse digitale vândute end-to-end pe toate produsele de retail, din totalul produselor vândute. Deja accelerăm pe zona de micro şi suntem undeva la 60% din totalul produselor vândute în zona digitală. Zona digitală rezolvă o problemă – şi anume eficienţa.

 

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.