Dacia şi Ford: România are prea multe maşini vechi, iar gradul de poluare creşte în fiecare an

Autor: Alina Oprea Postat la 27 octombrie 2015 72 afişări

Reprezentanţii celor doi producători auto de pe piaţa locală, Dacia şi Ford, apreciază că în România, în pofida programului Rabla, circulă în continuare prea multe maşini vechi şi că gradul de poluare al acestora creşte în fiecare an.

"Avem peste 3,5 milioane vehicule cu peste 8 sau 10 ani vechime, iar acestea trebuie înclocuite cu vehicule noi şi pentru acest lucru este nevoie de mai multe tichete Rabla. Nu e suficient numărul pe care îl avem acum. În ceea ce priveşte programul Prima maşină, acesta trebuie să fie mai bun. Considerăm că ar trebui să existe o perioadă de rambursare mai lungă, poate de 7 ani (faţă de cinci ani, n.r.)", a declarat marţi, la un forum pe tema investiţiilor, Nicolas Maure, directorul general al Dacia Renault România.

Potrivit acestuia, România nu are o piaţă internă a autovehiculelor noi, lucru care constituie o slăbiciune. Maure spune că planurile Dacia Renault România vizează dezvoltarea activităţilor de inginerie şi tehnologie în România şi astfel şi crearea unor sisteme hibrid şi de vehicule autonome.

Nicolas Maure a vorbit şi de exodul personalului calificat din sector. "Trebuie să facem ceva ca să-i putem opri pe aceşti specialişti să rămână să lucreze în ţară", a spus el.

În Bulgaria circulă o maşină nouă la 9 maşini vechi importate, în timp ce în România proporţia este de 1 la 3. În Polonia, proporţia este mai mică, de unu la doi, iar în Franţa importul de maşini rulate este chiar şi mai mic, spune Maure.

La rândul său, prezent la eveniment, Valerio Brenciaglia, director general al Ford România, a declarat că potenţialul pieţei auto locale este ridicat şi că cu este corect ca România să permită importul continuu al maşinilor vechi pe care ţările dezvoltate nu le mai folosesc.

"Există foarte mult potenţial, pentru că dacă ne gândim că ţara are 20 milioane de locuitori, industria auto este destul de scăzută. La o mie de locuitori se vând opt maşini noi, ceea ce este destul de bine şi ne dă un indiciu privind capacitatea bună a pieţei. În cazul maşinilor ecologice, avem o problemă cu infrastructura, iar condiţia de a avea maşini care să întrunească multe condiţii de siguranţă nu este valabilă. Piaţa internă s-ar putea dezvolta foarte mult. Mi se pare nedrept că această ţară primeşte ceea ce ţările dezvoltate nu mai folosesc în prezent. Recomandăm autorităţilor să creeze o piaţă corectă. Când cumperi o maşină vrei să fii protejat, în calitate de consumator. Acest import paralel al unei pieţei aproape negre din străinătate reprezintă o problemă", a spus Brenciaglia.

În opinia sa, pentru a îmbunătăţi piaţa auto ar trebui stabilit un nou nivel de parteneriate între producătorii de maşini, sistemul bancar şi clienţi.

"Acest proces trebuie să fie transparent. Trebuie să fie şi fezabil. Se vorbeşte foarte mult de maşinile electrice, dar nu doar acolo trebuie să fie soluţia. În Germania, de exemplu, se dezvoltă noi tehnologii inteligente, dar şi curate. Dar noi numim acest lucru puterea alegerii. Avem o flotă de maşini cu 90% sub Euro 6 şi 10% sub Euro 5. În România nu ai unde să încarci maşina electrică, nu avem legislaţie pentru aşa ceva. Maşinile vechi din ţările occindentale intră fără ca noi să facem ceva pentru maşinile noi", a precizat şeful Ford România.

El consideră că ar trebui găsite soluţii pentru maşinile aflate la prima înscriere.

"Este vorba de crearea unei posibilităţi ca românii să-şi achiziţioneze maşini noi, trebuie să creăm stimulente extraordinare.Potenţialul pieţei este mare, pentru a crea posibilitatea ca un client român să conducă o maşină curată şi sigură trebuie să facem un fel deînţelegere generală între toate părţile implicate. Nu sunt atât de absurd să cer să reducem TVA la 0. Aş fi de acord cu un program prin care oamenii să poată achiziţiona o maşină Euro 5, care este mai proaspătă. Numărul maşinilor care poluează creşte de la an la an", a precizat Brenciaglia.

Acesta apreciază că, în termen de tehnologie, nu ar putea spune că industria auto se dezvoltă la fel precum cea de calculatoare, dar "industria auto s-a dezvoltat foarte mult în ultima vreme".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
AUTO,
POLUARE,
/actualitate/dacia-si-ford-romania-are-prea-multe-masini-vechi-iar-gradul-de-poluare-creste-in-fiecare-an-14863971
14863971
comments powered by Disqus
Ratări la mustaţă. Ce tranzacţii nu s-au mai făcut în România şi care sunt motivele? Ratări la mustaţă. Ce tranzacţii nu s-au mai făcut în România şi care sunt motivele?

Dacă n-ar fi, nu s-ar mai povesti. Despre unii însă se povesteşte chiar dacă, de fapt, nu au fost. Nu au mai fost. Aşa s-ar putea descrie povestea unora dintre tranzacţiile care au fost pe cale să fie parafate de-a lungul timpului pe piaţa locală, însă factori neprevăzuţi au făcut ca toate planurile să fie date peste cap, iar mutările să fie ratate... la mustaţă.

vezi continuarea
ZF.ro
Vom ajunge să dăm şi noi ture prin cimitir. Cimitirul economic va fi plin de morţi care nu vor supravieţui crizei Vom ajunge să dăm şi noi ture prin cimitir. Cimitirul economic va fi plin de morţi care nu vor supravieţui crizei
Măsuri fără precedent luate de Kaufland. Angajaţii sunt primii vizaţi
Mediafax
Boris Johnson, depistat pozitiv cu coronavirus: ”M-am autoizolat, dar voi continua să conduc guvernul şi să-mi exercit atribuţiile şi responsabilităţile prin video conferinţă” Boris Johnson, depistat pozitiv cu coronavirus: ”M-am autoizolat, dar voi continua să conduc guvernul şi să-mi exercit atribuţiile şi responsabilităţile prin video conferinţă”
Modelul de declaraţie pe proprie răspundere, necesară pentru a putea ieşi din casă, a fost actualizat şi simplificat. Descarcă de AICI NOUA VARIANTĂ
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
STARE DE URGENŢĂ | Măsuri fără precedent privind deplasările în România: Românii, obligaţi să stea în case. Străinii pot doar să tranziteze ţara pe un culoar special, mall-urile se închid
MonitorulSiguranteiCetateanului
O zi din viata militarilor SMURD, eroi in plina epidemie:  "Tati, ai grija de tine, sa nu vii bolnav acasa!" O zi din viata militarilor SMURD, eroi in plina epidemie: "Tati, ai grija de tine, sa nu vii bolnav acasa!"
Jurnal de pandemie. Prof. Dr. Olga Simionescu: As pune corturi mari la granita si as tine acolo lumea in carantina

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.