Cum au transformat două tinere din România un proiect pregătit pentru licenţă într-un business veritabil

Autor: Florin Casota Postat la 22 iunie 2018 407 afişări

Două tinere absolvente ale Facultăţii de Arte Decorative şi Design, din cadrul UNARTE, au transformat colecţia vestimentară pregătită pentru licenţă într-un business veritabil. Oana Stroe, 27 de ani, şi Thais Coman, 26 de ani, au înfiinţat firma Thaïs & Ströe acum doi ani, iar în 2018 ţintesc vânzări de 35.000 de euro.

Cum au transformat două tinere din România un proiect pregătit pentru licenţă într-un business veritabil
Cum au transformat două tinere din România un proiect pregătit pentru... deschide galeria

Ambele tinere au fost pasionate de designul vestimentar încă din copilărie, iar când s-au întâlnit la facultate au pornit un parteneriat care s-a transformat în atelierul de creaţie Thaïs & Ströe. „După absolvire şi lansarea colecţiei de licenţă ca expresie artistică, ne-am pus pe studiat piaţa şi am realizat planul de afaceri.

La finalul anului 2015 am înfiinţat societatea, după care am început să lucrăm la magazinul online şi la colecţii”, spune Oana Stroe. Magazinul a fost lansat în 2016, dar primul produs a fost vândut imediat după înfiinţarea societăţii. „Expuneam la un târg în centrul Bucureştiului şi era prima ieşire în lume la un eveniment cu vânzare. Era o bluză cu imprimeu digital realizat de noi. Satisfacţia a fost nemăsurată.”

Cele două lucrează cot la cot la designul produselor, iar gestiunea celorlalte activităţi, precum relaţiile cu colaboratorii, acţiuni de promovare, finanţele, şi-o împart egal. „Funcţionăm perfect împreună şi de nenumărate ori gândim acelaşi lucru, situaţie în care corectitudinea deciziei este incontestabilă”, mărturiseşte Stroe.

Atelierul de modă realizează produse vestimentare pentru femei şi pentru bărbaţi, cu un design minimalist, iar preţurile sunt aferente produselor din gama premium, depăşind 50 de euro pe bucată. Acestea se vând în România, dar şi în străinătate, în ţări precum Cehia, Slovacia sau Marea Britanie, susţine tânăra antreprenoare. În acest moment, produsele se vând doar online, iar „colecţia de iarnă va fi prezentă şi într-un magazin din Londra; momentan suntem în discuţii cu anumite magazine fizice din ţară”.

Atelierul celor două tinere se află în Bucureşti şi au şi un angajat. Până acum au investit în afacere 11.000 de euro, iar pentru anul în curs ţinta de vânzări este de 35.000 de euro, afirmă Oana Stroe. „Afacerea este încă în faza de recuperare a investiţiei. Estimez că 2018 va fi un an nou cheie pentru noi, deoarece anul trecut în decembrie am făcut o investiţie considerabilă pentru noi prin achiziţia de utilaje noi, care a început să dea roade la numai trei luni de la achiziţie.”

Cum se transformă o idee într-un produs finit? Oana Stroe îşi aduce aminte cum a decurs procesul pentru colecţia Phobia. „Am pornit de la o idee şi un mesaj pe care vrem să îl transmitem publicului. Am dezvoltat această idee care s-a concretizat în inspiraţia noastră, şi anume: cum să-ţi depăşeşti fricile.

După stabilirea ideii şi a mesajului, am început să dezvoltăm totul în cuvinte şi în imagini. A urmat apoi un studiu în privinţa ţesăturilor şi identificarea celor potrivite la furnizorii existenţi, dar şi căutarea de furnizori noi”, mărturiseşte creatoarea de modă. În următoarea etapă, povesteşte ea, se creează un prototip, iar dacă acesta este în regulă, următorul pas este realizarea produsului finit; „dacă necesită schimbări se reia procesul din faza de tipar”.

Fondatoarele firmei au studiat designul timp de un semestru în Bologna, ceea ce le-a ajutat foarte mult, „întrucât acolo am cunoscut şi am învăţat de la profesionişti în industria modei, de la profesionişti în organizarea de show-uri de modă şi de la profesionişti în branding şi marketing”.
Pentru anul acesta cele două creatoare de modă au planificate călătorii în străinătate, „pentru a intra în contact cu noi pieţe şi pentru a promova brandul. Ideal ar fi să intrăm pe pieţele din ţările nordice şi, de ce nu, peste ocean”. În 2019 vor să angajeze mai multe persoane, deoarece „dorim să păstrăm producţia inhouse şi să nu o externalizăm”.

Oana Stroe este de părere că pasiunea pentru modă nu e îndeajuns pentru a porni o afacere în acest domeniu, ci consideră că ai nevoie de o determinare şi dorinţă de reuşită mare. „Ca să pui bazele unui business nu este de ajuns doar pasiunea pentru domeniul respectiv, fiindcă pasiunea pentru modă se putea concretiza într-un job ca fashion designer, editor, buyer în această industrie. Este nevoie de curaj la graniţa nebuniei pentru a fi antreprenor.”

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Cine sunt tinerii care preiau conducerea unora dintre cele mai importante afaceri din România Cine sunt tinerii care preiau conducerea unora dintre cele mai importante afaceri din România

Businessul românesc de familie trece la a doua generaţie, iar numărul tinerilor care au preluat frâiele afacerilor de la părinţii lor este în creştere.

vezi continuarea
ZF.ro
Mutare fulger: Un miliardar român construieşte cel mai nou mall din Capitală, în unul dintre cele mai ”de lux” cartiere Mutare fulger: Un miliardar român construieşte cel mai nou mall din Capitală, în unul dintre cele mai ”de lux” cartiere
Oraşul din România care se transformă radical: Are străzi iluminate cu wifi şi bănci cu încărcare USB. A luat faţa celor mai mari oraşe europene precum Londra, Paris sau Amsterdam
ProMotor.ro
Maşini second hand aduse din GERMANIA, care merită toţi banii în 2019. Topul nemţilor pentru autoturisme mai vechi de 8-9 ani Maşini second hand aduse din GERMANIA, care merită toţi banii în 2019. Topul nemţilor pentru autoturisme mai vechi de 8-9 ani
PRIMA ŢARĂ unde toate taxiurile vor fi electrice, iar încărcarea lor se va face WIRELESS, din mers
RAR a lansat aplicaţia gratuită „ISTORIC VEHICUL”. Află tot despre maşina ta sau despre cea pe care vrei s-o cumperi!
Descopera.ro
O descoperire ŞOCANTĂ arată că dezastrul de la Cernobîl are urmări extrem de GRAVE şi astăzi. „Nu spun ca să nu creeze PANICĂ, dar...” O descoperire ŞOCANTĂ arată că dezastrul de la Cernobîl are urmări extrem de GRAVE şi astăzi. „Nu spun ca să nu creeze PANICĂ, dar...”
Savant de talie mondială: EXTRATEREŞTRII sunt REALI! Soarta ŞOCANTĂ pe care o poate avea OMENIREA
Numărul de ORGASME pe care unele femei le au i-a SURPRINS pe experţi. ''E CEVA în ele care....''
Go4it.ro
Soluţii simple pentru ascunderea sau parolarea de fişiere pe telefonul mobil Soluţii simple pentru ascunderea sau parolarea de fişiere pe telefonul mobil
Aplicaţia care te lasă să plăteşti la orice supermaket cu telefonul mobil.
O persoană importantă din conducerea HUAWEI foloseşte numai produse APPLE
Csid.ro
Hernia de disc: simptome, diagnostic şi tratament Hernia de disc: simptome, diagnostic şi tratament
Brand de produse cosmetice, prezent şi în România, anunţă prezenţa fibrelor de azbest în 3 dintre produse
Sfaturi pentru alimentaţie în post şi slăbire eficientă la orice vârstă de la medicul Mihaela Bilic VIDEO BY CSID

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.