Cum a reuşit un jucător din retailul local de echipamente sportive să îşi crească într-o singură lună vânzările cu 400% faţă de anul precedent, pe un canal adoptat de tot mai multe companii

Autor: Andra Stroe Postat la 29 octombrie 2020 137 afişări

Cum a reuşit un jucător din retailul local de echipamente sportive să îşi crească într-o singură lună vânzările cu 400% faţă de anul precedent, pe un canal adoptat de tot mai multe companii

În contextul pandemiei, care schimbă decisiv raportul online-offline, eCommerce-ul a cunoscut o evoluţie spectaculoasă în rândul consumatorilor din piaţa locală, aşa că jucătorii din businessul românesc abordează noi strategii de creştere pe acest segment.

Pentru anul 2020, Decathlon şi-a mărit de peste şase ori bugetul investit în marketingul afiliat, pe care îl implementează cu ajutorul platformei de marketing afiliat 2Performant, extinzându totodată colaborarea şi pe piaţa din Bulgaria.

În urma parteneriatului, creşterile înregistrate de retailerul francez în platforma de afiliere într-o singură lună, aprilie 2020, în perioada stării de urgenţă, au atins totalul înregistrat în 2019 în întreg intervalul august-decembrie, iar în septembrie 2020, vânzările generate prin platforma de afiliere au fost în creştere cu peste 400% faţă de anul precedent, ceea ce arată că trendul mutării obiceiurilor de cumpărare în online se păstrează.

„Brandul care investeşte în campanii de marketing digital plăteşte numai atunci când a fost generată o vânzare, având astfel certitudinea că sumele cheltuite sunt direct proporţionale cu vânzările, într-un sistem de publicitate plătită la vânzare”, explică reprezentanţii 2Performant într-un comunicat. În ultimele 3 luni, de pildă, „fiecare 1 euro investit de brandurile din platforma online 2Performant în afiliere a generat vânzări în valoare de 15,35 euro, ceea ce reprezintă probabil cel mai bun randament pe care îl poate obţine prin promovare un magazin online.”

Una dintre strategiile folosite de retailerul francez în acest proces este adoptarea unui mix între influencer marketing şi affiliate marketing. „Cu alte cuvinte, Decathlon aduce influenceri în afiliere. Identifică lideri de opinie din sport şi îi aduce în platformă pentru a deveni afiliaţi, colaborează pe partea de strategie şi uneori pe cei care generează mult content îi recompensează suplimentar, în plus faţă de comisioanele la vânzare. Este un model nou de a jongla cu afilierea şi campaniile cu influenceri, un model ce ar putea deveni atractiv pentru multe branduri care vor să se promoveze în online şi să genereze vânzări.”

Pe fondul unui interes din ce în ce mai mare pentru mişcare şi stil de viaţă sănătos, favoritele românilor în pandemie, din portofoliul de produse Decathlon, au fost aparatele fitness cardio, bicicletele, trambulinele, mesele de tenis, echipamentul bodybuilding sau panourile de baschet.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
echipamente,
marketing

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.