Cosmin Neagu, director de divizie, AON: Cred că cel mai bine oamenii răspund la exemple de daune, fie în întâlniri directe, fie prin poveşti sau reprezentări vizuale. Oamenii reacţionează când văd cât poate costa o daună reală

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 04 iunie 2025 19 afişări

Cosmin Neagu, director de divizie, AON: Cred că cel mai bine oamenii răspund la exemple de daune, fie în întâlniri directe, fie prin poveşti sau reprezentări vizuale. Oamenii reacţionează când văd cât poate costa o daună reală

Asigurările de răspundere sunt încă slab înţelese de companii şi persoane fizice, iar cele mai bune instrumente de convingere sunt exemplele reale de daune, spune Cosmin Neagu, director de divizie AON.

„Cred că cel mai bine oamenii răspund la exemple de daune – fie în întâlniri directe, fie prin poveşti sau reprezentări vizuale. Vă dau un exemplu: un chiriaş de la etajul 12 care a produs o daună de 2,8 mil. euro după o inundaţie în lanţ, iar poliţa lui de răspundere civilă avea o limită de un milion de euro. Astea sunt situaţiile la care oamenii reacţionează. Businessul a luat-o mult înaintea asigurărilor”, a spus Cosmin Neagu, director de divizie, AON, în cadrul conferinţei ZF Insurance – ZF Bankers Summit 2025, ziua 3.

Alte declaraţii

Suntem spre bine, nu suntem bine, suntem la jumătate părerea mea, dar cred că cea mai defavorizată categorie este categoria persoanelor fizice, acolo este gradul de penetrare cel mai mic din toate punctele de vedere. Următoare categorie ar fi IMM-uri, care este clar dezavantajat şi acolo se simte o lipsă a educaţiei financiare pe principiul - mie  nu mi se poate întâmpla. Sau asocierea costului cu asigurarea, care este un cost fix, cu o cheltuială, nicidecum un mijloc de protecţie, ceea ce duce mai departe la nişte chestii extrem de elevate, ca fiind un business continuity şi aşa mai departe.

Şi nu în ultimul rând, ce am mai observat am mai observat la companiile mari noi cam aici este preponderent activitatea noastră.Cel mai greu moment şi chiar ne confruntăm aproape zilnic este fragmentarea responsabilităţi într-o companie mare. şi întotdeauna eşti trimis la altcineva. este un ping pong de multe ori între operaţional, juridic şi financiar, cred că o chestie de cultură organizaţională. Până la urmă tot ajungi la cineva care deţine cu adevărat controlul, numai că până ajungi acolo e un pic mai dificil.

Într-adevăr, mie mi se pare că zona de răspundere este ceva care e mai puţin vizibil şi cred că este clar inferioară zonei de property. Adică, dacă în zona de asigurări de proprietate pot estima clar cam care îmi poate fi pierderea mea pe care la un moment dat mi-o pot asuma prin prisma faptului că nu mă asigur, în zona de răspundere e ceva mai greu şi vorbim de răspundere faţă de terţi.  Jurisprudenţa nu ne-a ajutat niciodată.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.