Cel mai utopic proiect de infrastructură de după revoluţie capătă o şansă: Contractul de proiectare şi execuţie a podului de peste Dunăre de la Brăila a fost scos la licitaţie

Postat la 01 mai 2017 378 afişări

Anii trec, preţul creşte: în 2011 podul era evaluat la 120 de milioane de euro. Acum este evaluat la peste 500 de milioane de euro ♦ Podul trebuie finalizat în 4 ani şi jumătate de la atribuirea contractului.

Cel mai utopic proiect de infrastructură de după revoluţie capătă o şansă: Contractul de proiectare şi execuţie a podului de peste Dunăre de la Brăila a fost scos la licitaţie

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a postat pe SEAP (sistemul electronic de achiziţii pu­blice) „contractul pentru proiectarea şi exe­cuţia podului suspendat de la Brăila”, despre care susţine că „va fi cea mai complexă lu­crare de infrastructură din ultimii 27 de ani”.

Scoterea la licitaţie a proiectului este pa­sul cel mai avansat făcut până acum de ad­mi­nistraţiile care au condus România de 27 de ani, având în vedere că lucrurile se opreau de obicei la ieşirea din sala de seminarii unde se discuta despre utilitatea podului sau, în cel mai bun caz, la finalizarea studiilor de prefezabilitate sau fezabilitate.

Podul ar folosi în primul rând deplasărilor interne, dar şi deplasărilor din/către Polonia, Ucraina sau Federaţia Rusă. Acum cei care vor să ajungă de pe malul drept pe malul stâng al Dunării în zona Brăila trebuie să fo­losească bacul sau să ocolească peste 100 km pentru a traversa fluviul pe podul de la Giurgeni-Vadu Oii.

Citeste continuarea pe www.zf.ro

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.