CEL MAI MARE pod rutier hobanat din România se apropie de finalizare. Cum arată după montarea tronsonului central - FOTO

Autor: Irina Tacu Postat la 22 august 2014 413 afişări

Montajul tablierului metalic la podul rutier de la kilometrul 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră a fost finalizat vineri, potrivit unui comunicat remis de "Administratia Porturilor Maritime" SA Constanţa, care a anunţat şi următoarele obiective de construcţie privind podul rutier.

Tronsonul central montat al podului are 17,2 metri şi 95 tone.

Potrivit APMC,podul rutier la kilometrul 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră, cu o structură de tip hobanat, va fi cel mai mare pod de acest gen din România. Acesta va avea o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 de metri, iar lăţimea podului va fi de 17,4 metri, permiţănd circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră va fi de 18,4 metri.

Finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului, proiectul are ca termen de finalizare data de 31 octombrie 2014.

Proiectul, intitulat  “Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa”, va fi continuat prin următoarele obiective:

  • podul hobanat peste Canalul Dunăre - Marea Neagră la km 0+540, având o lungime totală de 360 m, din care 200 m are deschiderea centrală şi alte două deschideri marginale de câte 80 m;

  • viaducte de acces la pod;

  • un viaduct pe malul stâng cu o lungime de 281,15 m (spre Constanţa), cu 8 deschideri;

  • un viaduct pe malul drept cu o lungime de 262,42 m (spre Agigea), cu 8 deschideri;

  • un pasaj de trecere la nivel cu calea ferată;

  • lucrări de drumuri de acces spre zona de nord şi de sud a Portului Constanţa, inclusiv racordul cu varianta ocolitoare a municipiului Constanţa (A4), cu o lungime totală de 1.700 m;

  • lucrări de construcţii civile şi anume două clădiri pentru asigurarea controlului accesului în port;

  • parcări în zonele de acces la noile porţi de acces, 7 şi 10 bis;

  • lucrări hidrotehnice şi de consolidări.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
pod,
rutier,
marea neagra,
constanta
/actualitate/cel-mai-mare-pod-rutier-hobanat-din-romania-se-apropie-de-finalizare-cum-arata-dupa-montarea-tronsonului-central-foto-13134606
13134606
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.