Cel mai ambiţios plan de expansiune: Retailerul care vrea să ajungă la 1.000 de magazine în 10 ani. Astăzi sunt circa 400 de unităţi, cu afaceri de 2 mld. euro

Autor: Cristina Roşca Postat la 10 aprilie 2025 93 afişări

Cel mai ambiţios plan de expansiune: Retailerul care vrea să ajungă la 1.000 de magazine în 10 ani. Astăzi sunt circa 400 de unităţi, cu afaceri de 2 mld. euro

Lanţul de magazine de tip discount Penny a închis anul trecut cu afaceri de 9,4 mld. lei (1,9 mld. euro), cu 13,5% mai mari decât în 2023, conform datelor transmise de companie.

„Este, pentru al 10-lea an consecutiv, cea mai mare creştere din grup (divizia de retail). Jumătate din avans a venit din expansiune, iar jumătate din creşterea numărului de clienţi. Bonul mediu a crescut cu doar 0,03%, dat fiind că deşi în România inflaţia a continuat să fie ridicată, în magazinele noastre am avut deflaţie de 0,8%”, spune Daniel Gross, CEO al Penny România.

Retailerul, ce are pe plan local 417 magazine de tip discount, are săptămânal 3 milioane de clienţi, numărul fiind cu aproape 14% mai mare decât în 2023.

„Clienţii sunt prudenţi în achiziţii şi sunt interesaţi de promoţii şi de mărci private.”

Penny România a obţinut un profit de 224 mil. lei, relativ similar (Ă0,23%) faţă de anul anterior. Câştigul net nu a crescut în ritm cu cifra de afaceri din cauza taxei pe cifra de afaceri, afirmă oficialii companiei, care spun că businessul este unul cu „marje mici”.

Lanţul a deschis 40 de magazine în România anul trecut, cele mai multe dintre cele cinci pieţe internaţionale (în afară de ţara-mamă, Germania) unde grupul e prezent.

În total, în Austria, Italia, Ungaria, Cehia şi România, au fost inaugurate 78 de unităţi Penny. Mai mult de jumătate au fost pe plan local. Iar ritmul continuă, compania anunţând că vrea 1.000 de magazine în următorii zece ani.

„În 2003, când am făcut o primă analiză pentru România, vedeam potenţial pentru 200 de magazine. Apoi, în 2014, am anunţat că vrem 400 de unităţi până în 2025, dar am atins ţinta mai repede. Acum, vedem loc pentru 1.000. România e foarte importantă pentru grup”, conchide Daniel Gross.
Penny a investit în 2024 pe plan local 177 de milioane de euro, cel mai mare buget de până acum, peste nivelul estimat, de 150 mil. euro.

Reţeaua e prezentă oficial pe plan local din 2005, atunci fiind deschise primele unităţi. Penny este parte din grupul Rewe, ce mai are şi alte branduri de retail, dar care are şi operaţiuni în turism.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
magazine,
romania,
grup,
plan,
afaceri,
expansiune,
important

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.