Care sunt magazinele de unde fac românii cel mai des cumpărături online

Autor: Ioana Matei Postat la 16 mai 2017 2126 afişări

Cumpărătorii din Ronânia vizitează magazinele online de 3-4 ori pe săptămână şi 77% dintre aceaştia fac cumpărături de cel puţin două ori într-un an de la acelaşi magazin, potrivit unei analize realizate de GPeC şi iSense Solutions. Atunci când aleg un magazin online, românii sunt atenţi la preţul serviciilor sau al produselor şi aleg să facă cumpărături online pentru a economisi timp.

Care sunt magazinele de unde fac românii cel mai des cumpărături online
Care sunt magazinele de unde fac românii cel mai des cumpărături online

Cei ce nu cumpără vizitează magazinele online de aproximativ 5 ori pe an. Totuşi, 64% dintre aceştia nu intenţionează să facă cumpărături online în următoarele 3 luni, principalele motive fiind teama că produsele vândute online nu corespund realităţii (69%), imposibilitatea testării produselor achiziţionate (53%) sau potenţialul fraudării (51%). eMAG ocupă prima poziţie în topul site-urilor de pe care românii cumpără cel mai des, fiind preferat de 58% dintre cumpărătorii online. Clasamentul continuă cu site-ul de anunţuri OLX şi retailerul online elefant.ro, cu 12%. Aceiaşi jucători ocupă primele 3 poziţii şi în topul platformelor online de pe care românii au făcut cumpărături în ultimele 12 luni, eMAG (73%), OLX (31%) şi elefant.ro (26%). Clasamentul continuă cu Okazii.ro (18%) şi H&M (17%).
eMAG (55%), elefant.ro (16%) şi OLX.ro (14%) sunt tot primele 3 site-uri de pe care românii au cumpărat în ultimele 12 luni de cel puţin 2 ori. În clasament urmează H&M (8%) şi Fashion Days (7%).
 
Cu o medie de 3 ori pe an, 90% dintre respondenţii studiului preferă să achiziţioneze din mediul online produse electronice şi electrocasnice. Clasamentul continuă cu achiziţia de computere, accesorii software şi hardware (82%), îmbrăcăminte şi încălţăminte (80%), cosmetice şi produse farmaceutice (77%), sejururi şi servicii de turism (70%), servicii în domeniul telecomunicaţiilor (69%), cărţi, reviste şi DVD-uri (67%) sau produse alimentare şi catering (55%).
Într-un an, cele mai mari sume alocate de români pentru cumpărăturile online sunt în turism (1.313 lei / an), pentru achiziţia de electronice şi electrocasnice (1.076 lei / an), accesorii auto (818 lei / an), calculatoare, produse software şi hardware (793 lei / an) sau mobilă şi decoraţiuni interioare (715 lei / an).

72% dintre respondenţi aleg un magazin online pentru a economisi timp. 51% dintre români preferă shopping-ul online pentru varietatea mare de produse găsite şi posibilitatea de a compara uşor ofertele propuse. Pentru aproape jumătate dintrecumpărătorii online, 48%, preţurile mai accesibile sunt principalul factor de selecţie al unui magazin online, în timp ce 43% dintre aceştia spun că şi-au găsit produsul dorit doar pe internet. 41% dintre respondenţi apelează la ofertele magazinelor online din comoditate, în timp ce 6% dintre aceştia consideră cumpărăturile online ca fiind cele mai populare. Atunci când aleg să achiziţioneze un produs de pe un anumit site, principalele criterii de evaluare sunt: preţul produsului, încrederea pe care o oferă magazinului online, timpul de livrare, calitatea informaţiilor de site şi uşurinţa procesului de cumpărare.


Plata în numerar la primirea coletului este pentru 78% dintre respondenţi metoda preferată. 50% dintre cei chestionaţi menţionează că plătesc şi online folosind cardul, urmată de plata în numerar la sediul magazinului, 17%. Pentru transferul bancar sau folosirea serviciilor de ”bani virtuali” optează 9% dintre românii chestionaţi.
În ceea ce priveşte plata online, lipsa încrederii în magazine este principalul motiv pentru care românii nu folosesc cardurile bancare. Frauda se clasează pe locul secund, în timp ce timpul lung de recuperare a banilor în cazului unui retur este un alt motiv suficient de puternic pentru a nu realiza plăţi online cu cardul.


Suma maximă medie pe care românii au platit-o folosind cardul bancar a fost de 1.486 lei.  
În ceea ce priveşte fidelizarea clienţilor, 13% dintre respondenţii studiului nu au cumpărat în ultimul an de la acelaşi magazin online pentru că nu au găsit produsul sau serviciul căutat (54%), au găsit oferte mai bune în altă parte (27%) sau nu au fost mulţumiţi de serviciile magazinului (3%). De asemenea, 72% dintre respondenţii studiului declară că ar avea mai multă încredere în a face cumpărături online dacă ar exista o asociaţie care să reprezinte interesele consumatorilor. Atunci când optează spre achiziiţiile online, românii sunt atenţi şi la condiţiile de garanţie şi servisare (84%), politica de retur a magazinului (80%), informaţii despre procesul de cumpărare şi modalitatea de plată (76%). Cercetarea a fost realizată în luna aprilie 2017 pe un eşantion reprezentativ urban format din 1.012 respondenţi selectaţi din panelul online researchromania.ro, persoane cu vârsta peste 18 ani, utilizatori de internet. Iniţiatorii proiectului sunt GPeC, cel mai mare eveniment de
 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

De ce au început companiile din România să-şi dezvăluie unul dintre cel mai bine păstrate secrete De ce au început companiile din România să-şi dezvăluie unul dintre cel mai bine păstrate secrete

Au cele mai mari facturi de salarii din economie, iar bugetele lor de personal reprezintă 10% din suma tuturor salariilor plătite în România. Împreună, au aproape 500.000 de angajaţi şi le oferă acestora, în medie, un salariu de 3.850 de lei net pe lună, cu 45% mai mult decât salariul mediu de la nivelul întregii economii. Cine sunt angajatorii care oferă cele mai mari salarii?

vezi continuarea
ZF.ro
ALERTA ALIMENTARĂ! Toată lumea care a cumpărat PRODUSUL trebuie să îl ducă înapoi şi să NU ÎL CONSUME. Acesta conţine DIOXID DE SULF, nedecarat pe etichetă ALERTA ALIMENTARĂ! Toată lumea care a cumpărat PRODUSUL trebuie să îl ducă înapoi şi să NU ÎL CONSUME. Acesta conţine DIOXID DE SULF, nedecarat pe etichetă
Oraşul din România care a ”ŞTERS” Bucureştiul de pe hartă. A luat faţa Capitalei de departe şi a urcat pe primul loc
ProMotor.ro
Atenţie şoferi. Ce se întâmplă dacă pui AVARIILE ca să mulţumeşti, în trafic Atenţie şoferi. Ce se întâmplă dacă pui AVARIILE ca să mulţumeşti, în trafic
MARTORII din bord care anunţă DEZASTRUL. Orice şofer ar trebui să-i ştie
STRĂMOŞUL Daciei româneşti a primit o dotare care îl face de neoprit pe price tip de teren - VIDEO
Descopera.ro
Descoperire INCREDIBILĂ făcută de un scafandru în Pacificul de Sud, la o adâncime de peste 5.000 de metri Descoperire INCREDIBILĂ făcută de un scafandru în Pacificul de Sud, la o adâncime de peste 5.000 de metri
Fenomenul ALARMANT care ia amploare. RENUNŢĂ să mai facă sex. Ce aleg în schimb este mai PERICULOS
ROLUL neştiut al clitorsului. TOTUL stă în evoluţia speciei
Go4it.ro
Este cel mai SCUMP iPhone şi cel mai rapid? Rezultatele unor TESTE reale s-ar putea să te surprindă Este cel mai SCUMP iPhone şi cel mai rapid? Rezultatele unor TESTE reale s-ar putea să te surprindă
Iată cum arată telefonul PLIABIL de la SAMSUNG, cel mai SCUMP model al companiei de până acum
Primul telefon cu ecran complet, o SĂPTĂMÂNĂ de baterie şi cameră robotizată! Este produs de un popular brand AMERICAN
Csid.ro
Secreţia vaginală: când indică anumite boli Secreţia vaginală: când indică anumite boli
Sumarul de urină: ce presupune şi de ce trebuie făcut
Anul Porcului: horoscop chinezesc 2019

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.