Care sunt cele mai întâlnite cauze pentru care maşinile din România intră în service

Autor: Florin Casota Postat la 09 octombrie 2017 508 afişări

În majoritatea cazurilor, maşinile merg în service pentru reviziile periodice – revizii, ulei, filtre, fluide, kit de distribuţie – şi pentru schimb de anvelope. Totuşi, în România, studiul Business Lease, furnizor de soluţii de leasing operaţional, arată că maşinile ajung în service des şi pentru întreţinere şi reparaţii legate de suspensii. Din cauza calităţii drumurilor, deseori este necesară înlocuirea elementelor de suspensie – bucşe, bielete antiruliu, amortizoare – şi a celor de direcţie – cap de bară, bielete etc.

Care sunt cele mai întâlnite cauze pentru care maşinile din România intră în service

Studiul mai arată că, în România, 20% dintre maşini ajung în service pentru reparaţii în afara reviziilor standard (ceea ce reprezintă 21% din costurile totale de întreţinere a maşinii); 29% dintre maşini se prezintă pentru reviziile periodice (46% din costurile totale de întreţinere a maşinii); iar 51% dintre maşini se prezintă la service pentru anvelope – schimb sezonier şi înlocuire de anvelope uzate (ceea ce reprezintă 33% din costurile totale de întreţinere a maşinii).

Separat, odată cu înaintarea în vârstă şi rulajul maşinii, piesele fabricate din cauciuc sau plastic cedează şi necesită înlocuire (furtunuri şi unele cablaje). De asemenea, în urma accidentelor, maşinile ajung în service şi pentru reparaţia elementelor de caroserie avariate.

„20% dintre autovehiculele comandate la noi în leasing operaţional beneficiază de un grad ridicat de tehnologizare (camere auto avansate/sisteme de avertizare anti-coliziune/faruri adaptative/sisteme de infotainment), iar acest procent este în creştere. Clienţii noştri iau tot mai mult în calcul prevenţia accidentelor – fie prin echipări suplimentare ale maşinilor, fie prin cursuri de condus preventiv. Multe dintre aceste investiţii sunt recuperate pe parcurs şi conduc chiar la optimizarea bugetului de reparaţii. Situaţia infrastructurii îşi spune însă cuvântul şi afectează comercial companiile, fie că vorbim de timpii alocaţi deplasărilor sau transporturilor, fie că discutăm de cheltuielile de service”, declară Ioana Grigore, Director Comercial al Business Lease România.

Cifrele studiului arată de asemenea că pentru mentenanţă, în medie, maşinile ajung la service după 25.000 km sau 1 an, după cum prevăd producătorii de autoturisme.

Pentru elemente de frânare, care fac parte din categoria consumabilelor, maşinile ajung la service, în medie, după 30.000 – 40.000 km.

Pentru reparaţii care nu fac parte din categoria înlocuirii consumabilelor (piese de suspensie, direcţie etc.) sunt duse la service, în general, maşinile mai vechi de trei ani şi care depăşesc 80.000 - 90.000 km.

Business Lease, pe baza experienţei acumulate, recomandă utilizarea autoturismelor în regim de leasing operaţional pe o perioadă de maximum 57 de luni, respectiv 160.000 km (alimentare pe benzină) şi 180.000 km (motorină).

Business Lease România a finalizat cel de-al patrulea studiu local, prin monitorizarea unui număr de 8.429 de intervenţii în service înregistrate.

Studiul Business Lease România a fost realizat pe un număr de peste 1.500 de autoturisme. 65% dintre aceste maşini se află în Bucureşti, iar 35% - în restul regiunilor din ţară. 75% dintre şoferi sunt bărbaţi şi 25% sunt femei. Din totalul de maşini pentru care clienţii Business Lease România au optat, primele două poziţii sunt ocupate de mărcile Ford şi Dacia, cu 50%, urmate de Hyundai, cu 13%, Skoda, 12%, şi Volkswagen, cu 10%.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe Gandul.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.