Când preferă românii să cumpere online?

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 30 mai 2017 75 afişări

Pentru cumpărături online, utilizatorii sunt mai predispuşi să dea click pe bannerele publicitare şi să facă achiziţii în zilele din timpul săptămânii, decât în weekend. Astfel, cea mai mare rată de conversie se înregistrează în zilele de marţi şi miercuri, iar intervalele orare pentru cele mai ridicate niveluri de vânzări sunt în a doua parte a zilei.

Când preferă românii să cumpere online?
Când preferă românii să cumpere online?

Acestea sunt concluziile la care a ajuns RTB House, companie globală care oferă tehnologii de retargetare de ultimă generaţie, în urma unui studiu realizat în peste 40 de pieţe. Studiul se bazează pe datele colectate de la peste 1.000 de campanii realizate după modelul RTB (Real Time Bidding), o tehnologie pentru publicitatea online, care permite achiziţia şi vânzarea de spatiu publictar online, pe baza licitatiilor în timp real.

Potrivit studiului realizat în pieţe din Europa, America Latină, Asia şi Pacific, Orientul Mijlociu şi Africa, numărul de click-uri şi conversia cresc în special marţea, când sunt înregistrate cu 37% mai multe click-uri şi rata de conversie e cu 43% mai mare. Cea mai proastă zi pentru cumpărăturile online este sâmbăta, când decizia de achiziţie (calculată pe baza click-urilor pe reclame) scade semnificativ, la 11% din totalul rezultatelor din săptămână.

Acelaşi studiu, realizat de RTB House şi pentru România, arată că obiceiurile de cumpărare ale românilor sunt similare. Utilizatorii autohtoni au dat cele mai multe click pe anunţuri şi au finalizat cele mai multe achiziţii în zilele de marţi, cu un număr de conversii cu 73% mai mare şi cu 45% mai multe click-uri decât sâmbăta. Cea mai intensă activitate a fost înregistrată seară, între orele 21 şi 23 (19% din totalul conversiilor).

Comportamentul online şi preferintele în materie de shopping sunt foarte dinamice şi se schimbă în acord cu trendurile din tehnologie, dar şi în funcţie de factori externi punctuali (condiţii meteo, sărbători legale, etc) şi specialiştii în marketing online trebuie să fie tot timpul pregătiţi şi să îşi cunoască audienţa astfel încât să poată să reacţioneze mai repede la schimbările apărute şi să livreze mesaje personalizate, adaptate comportamentului utilizatorului.

„Aici intră în joc si inteligenţa artificială. Algoritmii care învaţă singuri folosiţi în retargetarea personalizată imită modul în care neuronii umani funcţionează. Cu datele obţinute, ei pot analiza campaniile 24/7 şi pot reacţiona la toate schimbările, indiferent cât de mici ar fi. Acest lucru oferă posibilitatea ca acţiunile de advertising să fie ajustate, în timp foarte scurt, zile, ore sau chiar minute, astfel încât să gestioneze campaniile eficient. În acest fel, poate fi exploatat la maxim potenţialul de achiziţie într-un mod care până acum nu era posibil“, a completat Cătălin Emilian.

RTB House a fost fondată în 2012 şi a derulat peste 1.000 de campanii în peste 40 de pieţe din Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Asia, Pacific şi America Latină. Echipa cuprinde peste 200 de profesionişti şi este în continuă creştere.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Povestea românului de 25 de ani care a devenit unul dintre cei mai influenţi tineri sub 30 de ani din Europa Povestea românului de 25 de ani care a devenit unul dintre cei mai influenţi tineri sub 30 de ani din Europa

Are 25 de ani, este inventator, a fost nominalizat de Forbes SUA drept unul dintre cei mai influenţi tineri sub vârsta de 30 de ani şi de aproape trei ani ocupă funcţia de director de inovaţie la unul dintre cei mai mari producători de componente auto. Spune despre el că este creativ şi curios şi îşi doreşte ca munca lui să creeze semnificaţie. Cine este Cornel Amariei, inventatorul din generaţia Millennials care pune România pe harta inovaţiei în era noilor tehnologii?

vezi continuarea
ZF.ro
V-aţi pregătit conturile? ANAF începe marea rambursare! 2,6 miliarde de lei sunt pe listă V-aţi pregătit conturile? ANAF începe marea rambursare! 2,6 miliarde de lei sunt pe listă
Oraşul din România care tocmai a luat zeci de milioane de la UE pentru a-şi schimba radical aspectul. Va fi total refăcut
ProMotor.ro
PRIMA ŢARĂ unde toate taxiurile vor fi electrice, iar încărcarea lor se va face WIRELESS, din mers PRIMA ŢARĂ unde toate taxiurile vor fi electrice, iar încărcarea lor se va face WIRELESS, din mers
RAR a lansat aplicaţia gratuită „ISTORIC VEHICUL”. Află tot despre maşina ta sau despre cea pe care vrei s-o cumperi!
Cum să foloseşti un motor DIESEL ca la CARTE
Descopera.ro
O ISTORIE mai puţin ştiută. Ce a făcut CEAUŞESCU la doar câteva minute de la moartea lui Dej O ISTORIE mai puţin ştiută. Ce a făcut CEAUŞESCU la doar câteva minute de la moartea lui Dej
Templul PLĂCERILOR interzise. I-a şocat până şi pe cei mai permisivi dintre occidentali
Fenomen ÎNGRIJORĂTOR: jumătate din cupluri, indiferent de vârstă, nu mai fac SEX cu partenerii. Care este motivul?
Go4it.ro
Cele mai ieftine TELEFOANE mobile performante disponibile în România Cele mai ieftine TELEFOANE mobile performante disponibile în România
Nu este o CĂRĂMIDĂ, ci telefonul cu cea mai MARE baterie din lume. Disponibil acum pentru comandă în România
Fiind ameninţat cu un arc cu săgeţi, un bărbat s-a apărat cu telefonul mobil. Ce s-a întâmplat când săgeata a zburat spre el
Csid.ro
Hernia de disc: simptome, diagnostic şi tratament Hernia de disc: simptome, diagnostic şi tratament
Brand de produse cosmetice, prezent şi în România, anunţă prezenţa fibrelor de azbest în 3 dintre produse
Sfaturi pentru alimentaţie în post şi slăbire eficientă la orice vârstă de la medicul Mihaela Bilic VIDEO BY CSID

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.