BCR joaca tare la tara. Cum sa promovezi un serviciu bancar cand potentialul client vede Satana pe card

Autor: Crenguta Nicolae Postat la 14 decembrie 2010 164 afişări

BCR si-a dublat in acest an numarul de utilizatori ai serviciului de tranzactii mobile good.bee in raport cu anul trecut, la mai mult de 29.000, gratie promovarii printr-o retea de circa 300 de agenti de vanzari, care la ora actuala acopera cam 70% din judetele tarii.

Serviciul good.bee Tranzactii Mobile, lansat in martie 2009 si promovat de BCR in parteneriat cu Visa, Vodafone si Orange, este destinat cu precadere clientilor care nu au mai avut pana acum conturi la nicio banca si care au nevoie sa faca tranzactii de valoare mica (limita este de pana la 1.500 de lei pe zi), pentru transferuri de bani, plati curente de facturi, verificarea soldului sau reincarcarea cartelei de mobil pentru Vodafone si Orange.

Clientul primeste un cont curent la BCR, un card de debit Visa Electron cu cip si poate folosi serviciul de pe orice telefon mobil, indiferent de vechimea aparatului, fara instalarea unor aplicatii suplimentare si fara a necesita acces la internet. Circa jumatate din operatiunile facute prin good.bee se fac prin telefonul mobil, iar dintre acestea, cam jumatate sunt transferuri intre conturi good.bee, restul fiind operatiuni de retragere de numerar prin card de la bancomate sau plati la POS-uri, a declarat Catalin Moise, director general al good.bee, la conferinta de presa de marti.

"Comisionul este zero pentru mentenanta, si pentru card, si pentru tranzactiile prin telefonul mobil, iar comisionul pentru operatiuni este de valoare fixa, indiferent de valoarea tranzactiei - 1,15 lei pentru tranzactiile intre conturi good.bee si 1,8 lei pentru cele catre alte banci", a spus Moise, adaugand ca in prima parte a anului viitor, va fi stabilit un singur comision de o singura valoare, indiferent de tipul si de valoarea tranzactiei, care va fi fixat la un nivel mai scazut decat in prezent.

SATANA IN CHIP DE CARD CU CIP

Ana-Maria Deszo (foto), unul dintre agentii mobili good.bee, a detaliat felul cum a promovat serviciul in localitatile rurale din judetul Brasov - Tarlungeni, Maierus, Apata, "inclusiv in comunitatile de romi, unde oamenii asculta de bulibasa, iar daca acesta a inteles cum functioneaza serviciul, atunci e mai usor sa le explici si celorlalti". Nu e usor sa le explici unor oameni din mediul rural care au cunostinte financiare reduse ce este un card, un cod PIN, un ATM, un cip, a adaugat insa Ana-Maria Deszo, povestind ca in unele locuri, echipa ei a fost la inceput intampinata inclusiv cu ideea ca "vine Satana, Necuratul" in chip de card cu cip.

Pentru moment, serviciul este disponibil numai pentru persoane fizice - fermieri, mici antreprenori, studenti, profesori, angajati ai autoritatilor locale, persoane care beneficiaza de asistenta sociala si inclusiv persoane cu dizabilitati, ori care locuiesc in zone departe de orice sucursala bancara si care ar intampina dificultati sa se deplaseze uneori si 20-30 km ca sa faca o plata. La anul insa, conform lui Catalin Moise, va fi posibila si dezvoltarea unui serviciu pentru persoanele juridice, in special mici comercianti, astfel incat clientii care au good.bee sa poata face platile si la magazinele care nu au POS-uri.

Tot de la anul, BCR va putea incheia un parteneriat si cu Cosmote, astfel incat sa aiba acces la serviciu si clientii acestui operator. Corneliu Cojocaru, directorul de comunicare al BCR, a explicat ca operatorii telecom doar preiau si transmit datele de tranzactionare, insa procesarea lor se face de catre banca, astfel incat situatia contului nu depinde de natura telefonului, a cartelei sau a abonamentului, singurul relevant fiind numarul de telefon al clientului.

La ora actuala, circa 15-20% din conturi sunt active, pondere considerata normala de Catalin Moise ("sa ne gandim cum erau cardurile de acum 10 ani - nu toata lumea le folosea imediat dupa activare si in mod constant"), iar valoarea medie a tranzactiei este de 100 de lei. Circa 6 din 10 utilizatori sunt studenti, cel mai tanar client are 14 ani, iar cel mai in varsta are 86. Moise estimeaza pentru 2011 o noua dublare a numarului de clienti si o trecere pe profit a serviciului, in conditiile in care nicio alta banca nu mai ofera pe piata romaneasca un serviciu similar.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/bcr-joaca-tare-la-tara-cum-sa-promovezi-un-serviciu-bancar-cand-potentialul-client-vede-satana-pe-card-7814721
7814721
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.