Anchetă la Tesla după ce maşinile „autonome” au trecut pe roşu şi au circulat pe contrasens
Autoritatea americană de siguranţă rutieră anchetează peste 2,8 milioane de maşini Tesla după 58 de incidente în care vehiculele cu tehnologie „complet autonomă” au trecut pe roşu la semafor sau au circulat pe contrasens, lovind alte maşini şi rănind oameni.
Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului Rutier (NHTSA) din SUA a deschis încă o anchetă privind aşa-numita tehnologie de conducere complet autonomă a Tesla, după zeci de incidente în care vehiculele sale au încălcat grave reguli de siguranţă rutieră, informează AP.
NHTSA arată într-un document că are 58 de rapoarte de incidente privind vehicule Tesla care au încălcat legile de siguranţă rutieră în timp ce funcţionau în modul de conducere complet autonomă. În rapoartele către autorităţile de reglementare, mulţi dintre şoferii Tesla au declarat că maşinile nu i-au avertizat cu privire la comportamentul neaşteptat.
Noua anchetă vizează 2.882.566 de vehicule, practic toate maşinile Tesla echipate cu tehnologia de conducere complet autonomă, sau FSD, care există în două variante. Software-ul de asistenţă la conducere de nivel 2 impune şoferilor să acorde o atenţie maximă drumului. Compania testează în continuare o versiune care nu necesită intervenţia şoferului, ceva ce proprietarul şi CEO-ul producătorului auto, Elon Musk, promite să lanseze de ani de zile.
În august, un juriu din Miami a constatat că Tesla era parţial responsabilă pentru un accident mortal din 2019 în Florida, care a implicat tehnologia sa de asistenţă la conducere Autopilot — care este diferită de conducerea complet autonomă — şi trebuie să plătească victimelor despăgubiri de peste 240 de milioane de dolari.
Tesla a declarat că va face apel împotriva deciziei.
Noua anchetă urmează unei serii de alte investigaţii privind funcţia FSD a maşinilor Tesla, care a fost acuzată de mai multe accidente cu răniţi şi morţi. Tesla a afirmat în repetate rânduri că sistemul nu poate conduce singur şi că şoferii umani trebuie să fie pregătiţi să intervină în orice moment.
Tesla este, de asemenea, anchetată de NHTSA pentru o tehnologie „summon” care permite şoferilor să le spună maşinilor să se deplaseze la locaţia lor pentru a-i prelua, o funcţie care a dus la câteva accidente minore în parcări. O anchetă privind funcţiile de asistenţă la conducere a 2,4 milioane de maşini Tesla a fost deschisă anul trecut după mai multe accidente în condiţii de ceaţă şi vizibilitate redusă, inclusiv unul în care un pieton a fost ucis.
O altă anchetă a fost lansată în august pentru a investiga motivul pentru care Tesla aparent nu a raportat accidentele în mod prompt agenţiei, aşa cum prevede regulamentul.
Anchetele NHTSA pot duce adesea la rechemări masive de vehicule.
Acţiunile Tesla au scăzut cu 2% joi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













