Al doilea oraş din România, după Bucureşti, care ar putea avea metrou. Primarul anunţă că japonezii sunt interesaţi de construirea liniei metrou

Postat la 12 aprilie 2018 450 afişări

Primarul Emil Boc a anunţat miercuri că japonezii sunt interesaţi de construirea unui metrou la Cluj-Napoca. Potrivit edilului, linia de metrou ar urma să fie construită între Floreşti şi Apahida.

Al doilea oraş din România, după Bucureşti, care ar putea avea metrou. Primarul anunţă că japonezii sunt interesaţi de construirea liniei  metrou
Al doilea oraş din România, după Bucureşti, care ar putea avea...

”Studiul de prefezabilitate pentru metrou este în faza de pregătire, ne trebuie un consultant care să îl redacteze pentru că nu am mai făcut aşa ceva, în afară de Bucureşti nu a mai făcut nimeni metrou în ţara asta şi nu e uşor să găseşti specialişti. Avem nişte japonezi interesaţi să poarte o discuţie cu Primăria. O să programăm o întâlnire cu ei.

Ne-au trimis o scrisoare de intenţie pentru a discuta despre posibilitatea unui viitor metrou la Cluj. Noi i-am invitat să vină la o discuţie. Aceasta este, însă, o soluţie pe termen mediu şi lung. Minimal am spus că ar trebui să avem o linie de metrou din Floreşti şi până la aeroport sau Apahida, o linie principală, care să-ţi descongestioneze pe axa est-vest şi să-ţi permită descongestionarea reală a traficului şi prioritizarea transportului în comun şi spaţii de suprafaţă, spaţii pietonale, spaţii de biciclete, de agrement, îţi permit să lărgeşti mult mai mult faţă de ce am făcut.

Oricum noi suntem printre oraşele care au luat de la maşină şi au dat spaţiu la pietoni. Gândiţi-vă numai în Piaţa Unirii, circulaţia a fost luată. Suntem un oraş care merge în această direcţie de a da înspre cetăţeni, înspre spaţii publice spaţiile care sunt cu caracter public şi de a prioritiza transportul în comun. Încă nu suntem pregătiţi mental, îmi dau seama, să ne schimbăm spre mijloace alternative de transport.

Dar viaţa acolo ne va duce mai devreme sau mai târziu. Pentru noi asta e şi o provocare să mai finalizăm câteva lucruri precum pasajele subterane, centura metropolitană, care ne vor ajuta mult mai mult să punem în practică această direcţie de mobilitate alternativă bazată nu pe maşină”, a spus Emil Boc la o emisiune la radio.

Până la construirea metroului, Boc spune că se lucrează intens şi la darea în folosinţă a unui tren care să utilizeze actuala linie de cale ferată.

”Lucrăm în concret în parteneriat cu CJ Cluj şi cu comunele limitrofe la valorificarea liniei de cale ferată doar pe culoarul de nord. Ne ocupăm să avem mai multe staţii, Baciu, Tetarom, Mărăşti, Someşeni, după aceea de a merge chiar spre Jucu şi Dej, Gherla, tocmai pentru a aduce forţă de muncă.

Dacă avem o problemă în oraş astăzi, avem o problemă a insuficienţei forţei de muncă în foarte multe domenii. Iar această soluţie de a avea pe calea ferată o soluţie de mobilitate urbană, de a putea să vină oameni şi din alte părţi ale judeţului chiar de la Dej şi toată zona limitrofă sau dinspre Huedin, Mera, Baciu să poată veni şi să aibă acces, iar de acolo de la staţia respectivă din Cluj să avem transport în comun foarte bun pentru a ajunge în diverse părţi ale oraşului. E un proiect la care lucrăm şi sunt convins că va fi benefic pentru dezvoltarea economică a Clujului”, a mai spus Boc, scrie monitorulcj.ro

Urmărește Business Magazin

Ambiţia mea este să conduc banca nr. 1 din România Ambiţia mea este să conduc banca nr. 1 din România

Cu o experienţă de peste 15 ani în industria bancară, Bogdan Neacşu, în prezent preşedinte - director general al CEC Bank, a povestit în cadrul celui mai recent eveniment Meet the CEO organizat de Business MAGAZIN cu ce provocări vine meseria de bancher, ce a învăţat din fiecare experienţă avută în cadrul altor instituţii bancare şi cum şi-a propus să îmbine modelul de banking tradiţional al celei mai vechi bănci din România cu transformările venite prin prisma digitalizării.

vezi continuarea
CUM VEDEȚI ZIARUL FINANCIAR PESTE 21 DE ANI?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
RĂSTURNARE uriaşă de teatru de la unul dintre cei mai mari producători auto. ADIO motoare pe benzină şi diesel. A renunţat complet RĂSTURNARE uriaşă de teatru de la unul dintre cei mai mari producători auto. ADIO motoare pe benzină şi diesel. A renunţat complet
BREAKING NEWS: Metoda LEGALĂ prin care puteţi câştiga mai mulţi bani
ProMotor.ro
Este atât de UȘOR să aduci o mașină din Germania! Procedura care a convins mulți ROMÂNI Este atât de UȘOR să aduci o mașină din Germania! Procedura care a convins mulți ROMÂNI
Primele imagini cu viitorul Logan arată o mașină RADICAL schimbată. Românii sunt mândri de cum a ieșit
Senzațional: Dacia electrică există deja! Când a fost produsă, Elon Musk purta scutece
Descopera.ro
Noul Xiaomi Mi 10 Pro este mai bun decât Iphone 11 Pro la aproape toate capitolele Noul Xiaomi Mi 10 Pro este mai bun decât Iphone 11 Pro la aproape toate capitolele
Documentul PERVERS prin care Churchill şi Stalin şi-au împărţit Europa, iar ROMÂNIA a căzut pe mâna ruşilor a ieşit la iveală după 75 de ani. Ce scrie în el este pe puţin ŞOCANT
Tinerele ce SEDUCEAU soldaţii nazişti: „Era TRAGIC plângeam mereu după ACT” Ce se întâmpla după ce bărbaţii finalizau
Go4it.ro
Cum arată adidaşii de 400 de dolari în care Nike a investit multă tehnologie Cum arată adidaşii de 400 de dolari în care Nike a investit multă tehnologie
Agenţii Hamas au „spart” telefoanele soldaţilor israelieni folosind conturi false de fete pe Facebook şi Instagram
Unde găseşti cel mai ieftin iPhone 11 la ora actuală. Pe eMAG, evoMAG, Altex sau Flanco?
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.