Al doilea oraş din România, după Bucureşti, care ar putea avea metrou. Primarul anunţă că japonezii sunt interesaţi de construirea liniei metrou

Postat la 12 aprilie 2018 422 afişări

Primarul Emil Boc a anunţat miercuri că japonezii sunt interesaţi de construirea unui metrou la Cluj-Napoca. Potrivit edilului, linia de metrou ar urma să fie construită între Floreşti şi Apahida.

Al doilea oraş din România, după Bucureşti, care ar putea avea metrou. Primarul anunţă că japonezii sunt interesaţi de construirea liniei  metrou
Al doilea oraş din România, după Bucureşti, care ar putea avea...

”Studiul de prefezabilitate pentru metrou este în faza de pregătire, ne trebuie un consultant care să îl redacteze pentru că nu am mai făcut aşa ceva, în afară de Bucureşti nu a mai făcut nimeni metrou în ţara asta şi nu e uşor să găseşti specialişti. Avem nişte japonezi interesaţi să poarte o discuţie cu Primăria. O să programăm o întâlnire cu ei.

Ne-au trimis o scrisoare de intenţie pentru a discuta despre posibilitatea unui viitor metrou la Cluj. Noi i-am invitat să vină la o discuţie. Aceasta este, însă, o soluţie pe termen mediu şi lung. Minimal am spus că ar trebui să avem o linie de metrou din Floreşti şi până la aeroport sau Apahida, o linie principală, care să-ţi descongestioneze pe axa est-vest şi să-ţi permită descongestionarea reală a traficului şi prioritizarea transportului în comun şi spaţii de suprafaţă, spaţii pietonale, spaţii de biciclete, de agrement, îţi permit să lărgeşti mult mai mult faţă de ce am făcut.

Oricum noi suntem printre oraşele care au luat de la maşină şi au dat spaţiu la pietoni. Gândiţi-vă numai în Piaţa Unirii, circulaţia a fost luată. Suntem un oraş care merge în această direcţie de a da înspre cetăţeni, înspre spaţii publice spaţiile care sunt cu caracter public şi de a prioritiza transportul în comun. Încă nu suntem pregătiţi mental, îmi dau seama, să ne schimbăm spre mijloace alternative de transport.

Dar viaţa acolo ne va duce mai devreme sau mai târziu. Pentru noi asta e şi o provocare să mai finalizăm câteva lucruri precum pasajele subterane, centura metropolitană, care ne vor ajuta mult mai mult să punem în practică această direcţie de mobilitate alternativă bazată nu pe maşină”, a spus Emil Boc la o emisiune la radio.

Până la construirea metroului, Boc spune că se lucrează intens şi la darea în folosinţă a unui tren care să utilizeze actuala linie de cale ferată.

”Lucrăm în concret în parteneriat cu CJ Cluj şi cu comunele limitrofe la valorificarea liniei de cale ferată doar pe culoarul de nord. Ne ocupăm să avem mai multe staţii, Baciu, Tetarom, Mărăşti, Someşeni, după aceea de a merge chiar spre Jucu şi Dej, Gherla, tocmai pentru a aduce forţă de muncă.

Dacă avem o problemă în oraş astăzi, avem o problemă a insuficienţei forţei de muncă în foarte multe domenii. Iar această soluţie de a avea pe calea ferată o soluţie de mobilitate urbană, de a putea să vină oameni şi din alte părţi ale judeţului chiar de la Dej şi toată zona limitrofă sau dinspre Huedin, Mera, Baciu să poată veni şi să aibă acces, iar de acolo de la staţia respectivă din Cluj să avem transport în comun foarte bun pentru a ajunge în diverse părţi ale oraşului. E un proiect la care lucrăm şi sunt convins că va fi benefic pentru dezvoltarea economică a Clujului”, a mai spus Boc, scrie monitorulcj.ro

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Povestea românului care „a primit like“ de la Facebook şi Google Povestea românului care „a primit like“  de la Facebook şi Google

În cinci ani, antreprenorul local Rareş Bănescu a reuşit să scaleze start-up-ul Retargeting.biz în alte patru ţări vecine din zonă - Bulgaria, Ungaria, Polonia şi Grecia, iar acum urmează să îşi extindă businessul în toată regiunea Europei de Sud-Est.

vezi continuarea
ZF.ro
Un meseriaş român s-a dus la interviul de angajare crezând că este orice alt job. Când a auzit salariul era să cadă de pe scaun. 2.600 de euro, în mână, fără alte întrebări. FIRMA care recrutează masiv şi oferă salarii gigant Un meseriaş român s-a dus la interviul de angajare crezând că este orice alt job. Când a auzit salariul era să cadă de pe scaun. 2.600 de euro, în mână, fără alte întrebări. FIRMA care recrutează masiv şi oferă salarii gigant
Veşti bune pentru datornici: Fiscul a şters o parte din datoriile românilor
ProMotor.ro
Cea mai CONTROVERSATĂ maşină din România. DAUNĂ totală reparată bine? Cea mai CONTROVERSATĂ maşină din România. DAUNĂ totală reparată bine?
Clip VIDEO filmat în România. MARIAN GODINĂ: „Manevra asta n-am mai văzut-o”
SANCŢIUNI MULT MAI DURE PENTRU ŞOFERI! Cât de uşor poţi să rămâi fără permis
Descopera.ro
BLESTEMUL pentru ştergerea identităţii unui CUPLU, descoperit de arheologi într-o sculptură străveche BLESTEMUL pentru ştergerea identităţii unui CUPLU, descoperit de arheologi într-o sculptură străveche
ATENŢIE, ştiinţa a confirmat: NU îţi poţi creşte imunitatea şi este extrem de PERICULOS să încerci să o faci
Corpul uman mai are un ORGAN despre care nu se ştia până acum. A fost DESCOPERIT recent
Go4it.ro
Cel mai de succes telefon MOTOROLA se înoarce în 2019! Design-ul ar putea fi de-a dreptul IMPRESIONANT Cel mai de succes telefon MOTOROLA se înoarce în 2019! Design-ul ar putea fi de-a dreptul IMPRESIONANT
NIKE lansează pantofii care se leagă singuri la şireturi! Au fost inspiraţi de filmul „Înapoi în viitor”
Microsoft AVERTIZEAZĂ utilizatorii de WINDOWS 7! Trebuie să treacă la WINDOWS 10 cât mai repede
Csid.ro
13 lucruri despre gripă şi răceala la copiii de grădiniţă şi şcoală 13 lucruri despre gripă şi răceala la copiii de grădiniţă şi şcoală
Metoda de gătit care te otrăveşte - VIDEO by CSID
Scanerul intraoral in stomatologie: beneficii şi utilizare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.