Afaceristul din România care a cumpărat un bilet pentru călătoria în spaţiu

Autor: Cristina Roşca Postat la 20 septembrie 2013 773 afişări

Solomon Mordechai este grecul de 31 de ani care a pus recent brandul de lux Burberry pe Calea Victoriei, proprietarul lanţului de restaurante Snack Attack şi acţionar al fondului de investiţii Global Eye.

Afaceristul din România care a cumpărat un bilet pentru călătoria în spaţiu

Până acum Mordechai a investit în modă (Burberry, Sport Couture), în distribuţia de telefoane, energie regenerabilă şi imobiliare. Se fereşte să dea cifre de afaceri sau să vorbească foarte mult despre afacerea sa. Spune însă doar că are multe afaceri în România, printre care distribuţia exclusivă pe piaţa locală a brandurilor Polar, Powerbar şi Vans and Freddy. Deţine de asemenea franciza magazinelor adidas, având deschise unităţile din Centrul Vechi şi din Sun Plaza. Într-o mai mică măsură are şi investiţii pe bursa de la Bucureşti.

Cele mai mari investiţii din întregul său portofoliu sunt pe piaţa de capital, însă nu la Bucureşti, ci în Grecia şi pe alte pieţe din lume. Mordechai investeşte pe bursă de când avea 14 ani, însă pentru că era minor o făcea în numele surorii sale mai mari. La 13 ani a început să studieze piaţa şi un an mai târziu a trecut şi la acţiune. Spiritul de antreprenor a fost însă nativ şi a început să se manifeste încă de pe vremea când era la şcoală şi se organizau diverse târguri unde el mergea să vândă haine. A reuşit să aibă vânzări de un milion de drahme, echivalentul a 3.000 de euro astăzi. Primele afaceri adevărate în nume propriu le-a făcut la 19 ani, la Londra, unde a făcut mici investiţii în domeniul imobiliar. Ulterior s-a reorientat tot spre piaţa de capital. În România a venit prima dată în 1999, însă afacerile au prins contur în 2003, iar activitatea sa a fost legată strâns până în 2008 de compania Elmec, importatorul brandului Nike pe piaţa locală.

Atenţia sa se îndreaptă în continuare spre afaceri de consum, ca magazinul de lux Burberry deschis la parterul hotelului de cinci stele Radisson Blu din Capitală. Planurile de viitor ale lui Sony Mordechai includ pe lângă oportunităţi de business şi o călătorie în spaţiu pentru care deja şi-a luat bilet. Biletul, pe care a plătit câteva sute de mii de euro, după cum spune chiar el, îl ţine în biroul propriu de la Bucureşti, unde îşi petrece o mare parte din timp. Acela când nu călătoreşte. "Nu am emoţii că voi zbura în spaţiu. Am avut mai mari emoţii când am făcut skydiving", conchide el.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceristul-din-romania-care-a-cumparat-un-bilet-pentru-calatoria-in-spatiu-11364804
11364804
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: România are din ce în ce mai multe businessuri. O discuţie cu Dana Ciriperu, redactor-şef adjunct ZF şi Ioana Răduca, head of content Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.