Afacerile Grupului Agricola au crescut cu 8% în primele 9 luni

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 25 octombrie 2012 23 afişări

În primele nouă luni ale acestui an, cifra de afaceri înregistrată de grupul Agricola Bacău a depăşit 423 de milioane, cu 8% mai mult faţă de cifra de afaceri înregistrată în perioada similară a anului 2011 (392 mil. lei).

Agricola Internaţional, cea mai importantă companie a grupului, care integrează linia de business carne de pasăre, reţeaua de magazine proprii şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 9 luni ale acestui an, faţă de perioada similară a anului trecut, o creştere a cifrei de afaceri cu 4%, depăşind în prezent 267 mil. lei.

Vânzările de carne de pui Agricola au crescut constant în primele nouă luni ale acestui an. Comparativ cu perioada similară din 2011, Agricola a comercializat cu 5% mai multă carne de pasăre, în contextul în care piaţa s-a menţinut constantă. Valoric, vânzările au crescut cu 14%, pe fondul creşterii ponderii în structura vânzărilor a cărnii refrigerat şi a produselor tranşate, cu o valoare mai mare.

"La 30 septembrie volumele de carne de pui comercializate depăşeau 24.360 tone, mai mult cu cinci procente decât anul trecut, asta în condiţii de austeritate şi de criză financiară. Cu siguranţă grupul Agricola va realiza creşterea pe care şi-a propus-o pentru 2012, de 10%, deoarece vânzările se află pe un trend crescător. Astfel, volumele de carne comercializate până la 24 octombrie sunt cu 14% mai mari decât în octombrie 2011 ", a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.

Agricola Bacău a crescut constant în ultimii ani, deşi condiţiile economice nu au fost prielnice. Astfel, analiza multianuală relevă faptul că în sectorul de creştere a păsărilor, deşi acesta realizează performanţe tehnice de nivel european, performanţele economice sunt foarte modeste: aproximativ 1 - 1,5% profit net din cifra de afaceri. "Cauzele sunt simplu de identificat: puterea de cumpărare redusă a populaţiei şi TVA foarte mare, nediferenţiată pentru alimente aşa cum este în majoritatea ţărilor europene.

Situaţia economică s-a agravat foarte, foarte mult în ultimul an din cauza creşterii costurilor la principalele resurse: peste 70% la cereale, respectiv 79% la şrotul de soia, în contextul în care acestea reprezintă mai mult de jumătate din costul kilogramului de carne. Chiar în aceste condiţii, piaţa nu suportă majorări de preţuri corelate cu scumpirile la resursele de bază. Prin urmare vorbim de un echilibru financiar precar, care poate fi întărit doar prin derularea programelor de bunăstare", a declarat Grigore Horoi.

Vânzările de preparate din carne fiert-afumate şi salamuri crud-uscate, obţinute la Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola, îşi menţin creşterea înregistrată la jumătate acestui an. Astfel, după 9 luni acestea continuă să fie mai mari cu 16% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul în care piaţa mezelurilor este în scădere cu 15-20 de procente, după cum apreciază specialiştii. Grupa salamurilor crud-uscate, cu care Agricola este lider în piaţa din România (staţionară), înregistrează în trendul ultimilor 3 ani creşteri semnificative: 9% în volum, respectiv 20% în valoare. Datele Agricola arată că se accentuează tendinţa de orientare a consumului către produse mai scumpe şi percepute de către consumatori ca fiind mai sănătoase, în special salamurile crud-uscate.

La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, se menţine creşterea de 11% în volum a vânzărilor (17% în valoare), pe un trend de scădere a pieţei.

La categoria ouă de consum, în primele 9 luni, Avicola Lumina Constanţa a comercializat 46,5 milioane ouă, cu 36 % mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului 2011 (când producţia a fost redusă şi ca urmare a derulării procesului de modernizare a celor 6 hale amenajate cu baterii îmbunătăţite, conform standardelor UE).

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Afaceri,
Agricola,
Horoi
/actualitate/afacerile-grupului-agricola-au-crescut-cu-8-in-primele-9-luni-10256116
10256116
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Năvodari, un adevărat pol imobiliar în România. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.