Piata electronicelor, electrocasnicelor si produselor IT&C continua sa scada

Autor: Anca Arsene-Barbulescu Postat la 15 noiembrie 2010 78 afişări

In perioada iulie-septembrie, romanii au cheltuit 305 de milioane de euro pentru bunurile de larg consum, cu aproape 11% mai putin fata de perioada comparabila din 2009, cand piata s-a cifrat la 343 de milioane de euro, potrivit studiului Gfk Temax.

Cu toate acestea, in ciuda cresterii TVA si a mediului economic dificil, perioada a fost cea mai buna din acest an, majoritatea categoriilor de produse inregistrand crestere raportat cu trimestrul al doilea al acestui an. Iar scaderea fata de anul precedent este totusi mai mica decat minusul inregistrat in perioada aprilie-iunie, de la 313 de milioane de euro anul trecut la 266 de milioane de euro in 2010, sau chiar mai rau, in perioada ianuarie-martie, cand vanzarile de larg consum ajungeau anul trecut la 361 de milioane de euro, iar in 2010 au depasit cu greu 271 de milioane de euro.

Vanzarile de electrocasnice mici s-au diminuat cu aproximativ 4,1% fata de perioada similara din 2009 pana la 19 milioane de euro, in timp ce in cazul electrocasnicelor mari scaderea a fost ceva mai mare, de 6,7%, ajungand la vanzari de 91 de milioane de euro. Dintre electrocasnicele mici, fiarele de calcat, aparatele electrice de ras si de epilat, dar si aspiratoarele au fost produsele cu cele mai mari cresteri de vanzari raportat la prima jumatate a anului, insa, prin comparatie cu trimestrul al treilea al anului trecut, doar aparatele de tuns si cele de preparare a bauturilor calde au reusit sa depaseasca vanzarile.

Sectorul IT si-a mai incetinit scaderea, avand un minus de doar 8,4%, in conditiile in care in perioadele precedente procentele erau de doua cifre. n perioada iulie-septembrie, vanzarile de produse IT au ajuns la 79 de milioane de euro, doua treimi din acest sector fiind reprezentate de vanzarile de notebook-uri.

Iar piata telecom si cea a echipamentelor de birou a continuat sa inregistreze aceleasi vanzari slabe, cu diminuari ale vanzarilor de 32,8%, respectiv 37,2% in al treilea trimestru al acestui an, comparativ cu perioada similara din 2009. Romanii au cumparat in aceste trei luni telefoane mobile si alte produse de telecomunicatii in valoare de 41 de milioane de euro, smartphone-urile fiind singurele care au continuat sa castige cota de piata, iar cheltuielile cu echipamente de birou au coborat pana la 6 milioane de euro. n acest caz insa, diminuarea poate fi pusa mai degraba pe seama restrangerii bugetelor de cheltuieli pentru echipamente de birou ale companiilor, segmentul consumatorilor aducand vanzari comparabile cu cele din 2009 pe fondul perioadei de reincepere a scolii.

Doar sectorul foto a fost pe crestere in perioada aferenta, inregistrand un avans al vanzarilor de 9 procente. Din pacate insa, vanzarile de produse foto din Romania sunt destul de mici compatrativ cu alte categorii de produse, ajungand la 10 milioane de euro in al treilea trimestru al acestui an. Electronicele au avut de asemenea o crestere, insa foarte modesta, de numai 0,1% fata de al treilea trimestru din 2009, cifrandu-se la 59 de milioane de euro, reducerea pierderilor fiind acoperita de evolutia pozitiva inregistrata pe segmentul televizoarelor cu ecran plat, care au avut vanzari cu 12% mai mari fata de 2009. Dintre acestea, mai mult de jumatate sunt televizoare cu o diagonala medie a ecranului, de aproximativ 32 de inci, in timp de segmentul celor cu diagonala de 22-23 de inci au ajuns la 25% din totalul vanzarilor de LCD-uri.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IT&C,
electronice,
piata,
scadere,
vanzari
/actualitate/afaceri/piata-electronicelor-electrocasnicelor-si-produselor-it-c-continua-sa-scada-7715530
7715530
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.