Dilema Lay's: Este femeia obiect decorativ?

Postat la 22 ianuarie 2010 142 afişări

Noua reclama la chipsurile Lay’s inoculeaza ideea ca tinerele fete trebuie sa consume acest produs pentru a-si putea finanta operatii estetice, mesajul transmis fiind acela ca o femeie se defineste exclusiv prin atributele sale fizice, sustin deputatul Cristina Pocora si Agentia pentru Egalitatea de Sanse.

Deputatul Cristina Ancuta Pocora si Agentia pentru Egalitatea de Sanse intre femei si barbati au sesizat CNA cu privire la reclama pentru chipsurile Lay's, care ar transmite ideea ca "o femeie se defineste exclusiv prin atributele sale fizice" si ar promova frumusetea prin chirurgie plastica, scrie Mediafax.

Potrivit deputatului PDL, Cristina Ancuta Pocora (PNL), presedinta Comisei pentru egalitate de sanse pentru femei si barbati, in reclama la chipsurile Lay's, femeia este definita "exclusiv prin atributele sale fizice".

Pe de alta parte, si Agentia Nationala pentru Egalitatea de Sanse intre femei si barbati (ANES) a sesizat Consiliului National al Audiovizualului cu privire la reclama pentru chipsurile Lay's din cadrul campaniei "Fii pe faza", care este difuzata pe aproape toate posturile de televiziune si care "apeleaza la stereotipuri sexiste la adresa femeilor".

"Reclama in cauza reflecta o concurenta intre femei pentru un barbat: «Iti cam place prietenul tau? O vezi pe fata aia? Si ea il place!». Promoveaza un model de frumusete prin acces la chirurgie plastica in competitia pentru un barbat: «Uita-te, si-a cumparat o punga de Lay's pentru ca ii era pofta si probabil o sa castige 2.000 de euro la promotie, apoi o sa-si puna silicoane si, intr-o buna zi, o sa dea peste prietenul tau. Din intamplare, evident!»", se arata in sesizarea ANES transmisa CNA.

"Am primit sesizarea. Ea a fost data in lucru la Directia monitorizare ca sa se faca un raport de specialitate. Sesizarea va intra in discutia Consiliului saptamana viitoare", a declarat pentru MEDIAFAX Rasvan Popescu, presedintele CNA.

Potrivit Mediafax, campania Lay's a fost gandita de Graffiti BBDO.

Cititi aici si povestea unui alt spot publicitar, cel al AdePlast, care a starnit ample discutii in urma unor acuzatii potrivit carora ar prezenta femeia ca obiect sexual.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/dilema-lay-s-este-femeia-obiect-decorativ-5406033
5406033
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.