De unde se informeaza romanii inainte sa plece la cumparaturi

Postat la 02 aprilie 2010 12 afişări

Prezentarea de la raft constituie principala sursa de informare a cumparatorilor romani din mediul urban despre majoritatea tipurilor de produse, iar publicitatea pe Internet este preferata in cazul achizitiei de masini.

O mare parte dintre cumparatori se informeaza din magazin, de la raft, atunci cand vine vorba sa achizitioneze alimente (41%), bauturi alcoolice (43%), produse cosmetice (42%), produse de curatat (49%), haine si incaltaminte (44%) si electronice si electrocasnice (34%).

In cazul acestor categorii de produse, reclamele difuzate de televiziuni si cele de pe Internet reprezinta urmatoarele surse de informare, cu ponderi cuprinse intre 9% si 15%, respectiv intre 11% si 20%.

In schimb, publicitatea pe Internet, cu exceptia reclamelor din presa online, care sunt analizate distinct, devine principala sursa de informare in cazul achizitionarii de autoturisme: 34% dintre romanii din mediul urban o folosesc, fie pentru a afla mai multe informatii despre diverse marci sau modele, fie pentru a vedea ofertele dealerilor de masini second-hand.

In privinta serviciilor de telefonie, Internet si TV, magazinele, centrele de reprezentanta si publicitatea pe Internet ocupa aceeasi pozitie, fiind utilizate fiecare de 24% dintre cumparatorii de la oras.

Publicitatea din presa scrisa si cea din online au ponderi cuprinse intre 2% si 5% in informarea realizata in vederea achizitionarii de produse, iar rolul lor este acela de a sustine celelalte medii de comunicare, arata datele raportului anual Media&Advertising 2010, realizat de Mediafax. Cercetarea apartine pe care firmei de cercetare 360insights, realizata in randul a 800 de persoane din mediul urban, femei si barbati, cu varste intre 16 si 64 de ani.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
cumparaturi,
informare,
reclame
/actualitate/afaceri/de-unde-se-informeaza-romanii-inainte-sa-plece-la-cumparaturi-5802210
5802210
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.