De ce a ales un IT-ist să se facă apicultor după 20 de ani în corporaţii. Vrea ca afacerea lui să fie cunoscută în toată lumea

Autor: Ioana Nita Postat la 07 noiembrie 2020 584 afişări

După circa 20 ani în corporaţii IT&C, Bogdan Iordache a transformat un hobby într-un nou business pe care vrea să îl facă cunoscut pe întreg mapamondul. Povestea începe în 2014, când s-a înscris la cursurile de apicultor.

Am urmat un curs de profil, am luat prima stupină şi am început aventura. În 2015 am hotărât să fac o aplicaţie pentru managementul stupinei pentru că simţeam nevoia să adaug activităţile pe care le făceam în stupină. Doi ani mai târziu am hotărât ca acest proiect trebuie să evolueze şi am început să caut finanţare, iar în 2018 am obţinut primele finanţări de la două fonduri de investiţii“, a povestit în cadrul emisiunii ZF IT Generation Bogdan Iordache, cofondator şi CEO al Apiary Book.

Investiţia iniţială pentru dezvoltarea aplicaţiei s-a situat la circa 120.000 – 150.000 euro, fonduri personale ale antreprenorului. Apoi, în 2018, Apiary Book a primit o investiţie pre-seed de la fondul local GapMinder, care s-a alăturat şi celei mai recente runde de finanţare cu 50.000 euro. Recent, start-up-ul a reuşit să strângă 170.000 euro prin intermediul platformei de equity crowdfunding SeedBlink.com, peste ţinta iniţială propusă de 150.000 euro. Astfel, valoarea totală a celei mai recente finanţări primite s-a situat la 220.000 euro. Înainte de această rundă de finanţare, proiectul Apiary Book era evaluat la 1,25 mil. euro.

Tot în 2018, spre finalul anului, s-a alăturat echipei Apiary Book şi Ionuţ Ţăranu, specialist cu peste două decenii de experienţă în IT, care a intrat în business atât cu o investiţie, cât şi cu know-how.

„Iniţial am vrut să fac doar o investiţie de tip business angel, însă am hotărât să mă implic mai mult pentru că mi-a plăcut proiectul. O echipă din cadrul companiei mele de outsourcing a ajutat la dezvoltarea proiectului. Eu mai făcusem deja o investiţie pe partea de apicultură – am pornit o afacere în procesarea şi comer­cializarea mierii“, a precizat Ionuţ Ţăranu, cofondator şi manager pentru dezvoltarea businessului în cadrul Apiary Book.

Ce face însă mai exact aplicaţia Apiary Book? „Încercăm să eficientizăm operaţional activităţile dintr-o stupină. Un apicultor când ajunge la stupină poate să identifice stupul, să afle istoricul activi­tăţilor şi starea albinelor din stup, poate să noteze în urma inspecţiei progresul sau regresul familiei de albine. În urma introducerii acestor date, apicultorului i se oferă sfaturi. Datele sunt analizate şi se primesc sfaturi legate de acţiunile ce trebuiesc întreprinse, se pot genera notificări“, a explicat Bogdan Iordache. „Spre exemplu, aplicaţia poate genera notificare atunci când familia de albine urmează să roiască“, a completat Ionuţ Ţăranu.

„La sfârşitul următorului an dorim să deschidem o nouă rundă de investiţii. Conform estimărilor financiare pe care le-am făcut pentru anul viitor, evaluarea companiei va fi de aproximativ 4-5 mi­lioane şi vrem să obţinem o sumă considerabilă care să ne permită să abordăm şi alte pieţe precum Brazilia, China, India - deocamdată nu ştim foarte multe lucruri despre aceste pieţe, dar sunt pieţe cu un potenţial foarte mare.”

Bogdan Iordache, cofondator şi CEO al Apiary Book


În prezent, aplicaţia Apiary Book este folosită de către apicultori din întreaga lume, aceasta fiind tradusă în 18 limbi. „Sunt aproximativ 22.000 de apicultori care folosesc zilnic aplicaţia. În total, a fost descărcată de peste 160.000 de oameni“, a precizat Ionuţ Ţăranu. Din totalul utilizatorilor, circa 60% provin din Europa şi America de Nord. Apiary Book se bazează în prezent pe un model de business de tip freemium, care le permite utilizatorilor să folosească aplicaţia gratuit pentru anumite acţiuni, însă pentru funcţionalităţi mai avansate trebuie să plătească o subscripţie lunară sau anuală. „Am lansat subscripţia la jumătatea acestui an, am vrut să experimentăm şi să aflăm care este cea mai bună metodă de monetizare. Abonamentul este de 80 de euro pe an, adică 6,67 euro pe lună pentru subscripţia pro“, a spus Bogdan Iordache. El a adăugat că prin subscripţie, utilizatorii au funcţionalităţi premium - comunicare, program de mentorat şi liste cu bune practici strânse la nivel internaţional. „În pachet este inclusă şi sincronizarea prin cloud, astfel că un apicultor poate înregistra activităţile la stupină şi le poate sincroniza în cloud.“

Pentru anul viitor, cofondatorii Apiary Book au ca ţintă să ajungă la venituri de 200.000 euro şi la peste 50.000 de utilizatori ai aplicaţiei.

„Deşi suntem deja cea mai populară aplicaţie pentru apicultorii din întreaga lume vrem să accelerem acest proces şi vrem să ajungem la cât mai mulţi apicultori - direct prin intensificarea eforturilor noastre de vânzări şi marketing, dar vrem să ajungem la ei şi prin intermediul asociaţiilor apicole sau prin alte organizaţii“, a punctat Bogdan Iordache.

Start-up-ul vizează o piaţă de aproximativ 6-7 milioane de apicultori în întreaga lume, care au peste 92 de milioane de stupi.

„Acestea sunt date din 2018. Referindu-ne strict la Europa, sunt aprox. 600.000 de apicultori. Considerăm că am reuşit organic să ajungem doar la 5% dintre aceştia deci mai avem foarte multă muncă.“

Start-up-ul are în plan ca anul viitor să ajungă la o evaluare de 4-5 milioane de euro şi să obţină o nouă investiţie, de circa 700.000 – 800.000 euro. „La sfârşitul următorului an dorim să deschidem o nouă rundă de investiţii. Conform estimărilor financiare pe care le-am făcut pentru anul viitor, evaluarea companiei va fi de aproximativ 4-5 mi­lioane şi vrem să obţinem o sumă considerabilă care să ne permită să abordăm şi alte pieţe precum Brazilia, China, India - deocamdată nu ştim foarte multe lucruri despre aceste pieţe, dar sunt pieţe cu un potenţial foarte mare“, a precizat Bogdan Iordache.

Apiary Book

Proiect: Apiary Book

Ce face? Aplicaţie mobilă pentru management apicol

Investiţie iniţială: 150.000 euro

Finanţări totale atrase: peste 200.000 euro

Evaluare actuală proiect:

Ţintă venituri 2020: 500.000 euro

Necesar de finanţare 2021: 700.000 – 800.000 euro

Ţintă evaluare proiect 2021: 4-5 milioane euro

Invitaţi: Bogdan Iordache şi Ionuţ Ţăranu, cofondatori Apiary Book



ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albulescu, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. În cadrul emisiunii sunt invitaţi şi antreprenori sau investitori care îşi povestesc experienţa în business şi dau sfaturi start-up-urilor.

Proiect: Cassa

Ce face? Soft de contabilitate cu elemente de inteligenţă artificială şi machine learning care rezolvă şi problema comunicării „dezorganizate“ cu antreprenorii

Necesar de finanţare: 400.000 euro

Ţintă venituri 2021: 500.000 euro

Invitat: Daniel Teodoroiu, CTO Cassa

Proiect: Meanyng.ai

Ce face? Platformă AI pentru înţelegerea rapidă a textelor şi datelor

Ţintă de cifră de afaceri pentru primul an de funcţionare: 100.000 euro

Invitat: Alexandru Dincovici, cofondator Meanyng.ai

OGOR

Proiect: OGOR

Ce face? Aplicaţie de monitorizare a terenurilor agricole ce foloseşte imagini satelitare

Ţintă venituri 2021: 100.000 euro

Invitaţi: Dafina Jeacă şi Cornel Niţu, cofondatori OGOR

Salya

Proiect: Salya

Ce face? Platformă ce le permite brandurilor să afişeze clipuri video de promovare personalizate pentru fiecare utilizator de internet în parte

Ţintă venituri 2022: 1 milion dolari

Invitat: Adrian Grăjdeanu, cofondator Salya

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albulescu, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. În cadrul emisiunii sunt invitaţi şi antreprenori sau investitori care îşi povestesc experienţa în business şi dau sfaturi start-up-urilor.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

ZF.ro
Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci
Criza accelerează puternic aceste joburi. În ce zonă trebuie să vă uitaţi pentru viitor
Mediafax
Riadul neagă orice împlicare în asasinarea directorului programului  nuclear din Iran: „Nu este politica Arabiei Saudite să se lanseze în asasinate” Riadul neagă orice împlicare în asasinarea directorului programului nuclear din Iran: „Nu este politica Arabiei Saudite să se lanseze în asasinate”
Marea Britanie a devenit prima ţară din lume care a aprobat vaccinul împotriva COVID-19 produs de Pfizer / BioNTech pentru utilizare pe scară largă
MonitorulApararii
Strategia de vaccinare împotriva COVID-19 a pornit cu stângul. Chiar şi în România Strategia de vaccinare împotriva COVID-19 a pornit cu stângul. Chiar şi în România
Aliaţi şi inamici ai României, cei dintotdeauna şi cei de acum
MonitorulPartidelor
Un deputat a primit vestea de ziua sa - a fost testat pozitiv cu COVID-19 Un deputat a primit vestea de ziua sa - a fost testat pozitiv cu COVID-19
Clotilde Armand: O spun foarte ferm. Nu vom ceda în faţa nimănui
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan  Care-i treaba cu moţu’.. COMENTARIU Valeriu Şuhan Care-i treaba cu moţu’..
COMENTARIU Valeriu Şuhan Moartea ca reper

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.