Ce afaceri iau locul lăsat liber de dispariţia producţiei de textile din ţara noastră, domeniu pentru care România era recunoscută în întreaga lume
În urmă cu un deceniu, România ocupa o poziţie de top în industria textilă europeană, dar era cunoscută pentru producţia lohn. Acum, multe fabrici mari au dispărut şi au lăsat loc atelierelor mici de creaţie care vor să demonstreze că a venit vremea brandurilor şi produselor de calitate. Nu mai trebuie să pleci într-un city break în Italia ca să găseşti o geantă din piele, ci o poţi cumpăra dintr-un oraş mic precum Rădăuţi, unde a apărut recent pe piaţă Gryand, un brand a cărui poveste se scrie cu mâinile – şi la propriu, şi la figurat.
De la primul desen, la croit, alegerea pielii, cusături şi până la momentul în care geanta este întoarsă pe faţă şi împachetată, fiecare piesă Gryand trece prin mâinile Andrianei Kostynyan şi ale lui Gheorghe Minailiuc de zeci de ori. Lucrează cu răbdare şi pasiune, iar când un model nou este gata, bucuria este la fel de intensă şi sinceră ca a unui copil care vede cum visul a devenit realitate, în micul atelier din Rădăuţi, judeţul Suceava, acolo unde, la final, este ataşată eticheta «made in Romania». „Gryand s-a născut dintr-un vis vechi, cusut cu răbdare şi pasiune.
De mică, am fost fascinată de tot ce înseamnă lucrul manual: fire, texturi, cusături fine. Îmi plăcea să modelez cu mâinile ceva ce prindea viaţă. Am învăţat şi am lucrat câţiva ani în domeniul marochinăriei, iar la un moment dat am schimbat direcţia profesională. Dar gândul genţilor nu m-a părăsit niciodată”, îşi aminteşte Andriana Kostynyan, cofondatoarea brandului românesc de genţi Gryand. Ea a pornit afacerea alături de Gheorghe Minailiuc.
Timp de doi ani, visul a stat tăcut într-un colţ al minţii şi apoi a depăşit graniţele imaginaţiei şi a devenit un produs tangibil. „Îmi doream să creez ceva special. Nu doar o geantă, ci o piesă care să spună o poveste, care să însoţească o femeie sau un bărbat în momentele importante din viaţă.” Astfel, într-o zi, Andriana Kostynyan a simţit că nu mai putea să amâne momentul creaţiei, iar familia şi prietenii au susţinut-o şi aşa a apărut atelierul handmade de genţi din piele naturală, din Rădăuţi, care poartă numele Gryand. „Lansarea Gryand a însemnat o investiţie de peste 12.000 euro în materiale, echipamente, prototipuri şi formare. Nu a fost uşor, dar am construit totul pas cu pas, cu responsabilitate şi drag pentru fiecare detaliu”, spune Andriana Kostynyan. Genţile sunt produse în serii mici şi nu urmează şabloane obişnuite, ci sunt făcute pentru care caută autenticitatea. De asemenea, face accesorii din piele mai speciale, la comanda, precum meniuri la restaurante.
Andriana Kostynyan, fondatoarea Gryand: Lansarea Gryand a însemnat o investiţie de peste 12.000 euro în materiale, echipamente, prototipuri şi formare. Nu a fost uşor, dar am construit totul pas cu pas, cu responsabilitate şi drag pentru fiecare detaliu.“
Numele Gryand este o împletire între numele Andrianei şi numele unei persoane dragi şi, după cum spune ea, poartă în el iubire, recunoştinţă şi începutul unui vis transformat în realitate. Un vis care a venit cu o provocare dublă: să facă cunoscut brandul şi, în acelaşi timp, să le arate oamenilor ce vrea cu adevărat şi ce îşi doreşte să construiască. „Aveam 19 ani şi lucram la un alt brand. Învăţam, visam, creşteam. Şi într-o zi, în timp ce coseam, m-am întrebat: dacă aş avea brandul meu, cum l-aş numi? N-am avut nevoie de timp. N-am căutat în liste. În aceeaşi secundă, cuvântul Gryand mi-a apărut în gând - clar, simplu şi perfect”, a completat ea. Acest business a pornit de la un gând care nu-i dădea pace, dorinţa de a avea ceva al ei, care să-i aducă bucurie şi sens. A ales să facă ceea ce simţea că îi place cu adevărat: să-şi creeze un loc unde nu merge „la muncă”, ci merge cu drag în fiecare dimineaţă. Un atelier mic, dar cu multă energie. Ea spune că nu s-a temut de faptul că piaţa este plină de accesorii, pentru că, chiar dacă sunt mii de branduri, fiecare îşi găseşte publicul său, iar Gryand aduce altceva: forme care nu se repetă, linii ce curg natural şi detalii care ies din tipare.
O combinaţie între funcţionalitate, stil şi semnătură artistică. Andriana se inspiră din natura brută: munţi, peisaje, momente tăcute, visate sau trăite. „Mă inspir din tot ce trăiesc şi simt. Natura, culorile, visele, emoţiile, florile, chiar şi momentele aparent banale – toate se transformă în detalii care prind viaţă în creaţiile mele.” Dincolo de asta, Andriana menţionează că a avut încă de la început norocul ca brandul său să fie descoperit de persoane care au simţit emoţia din spatele creaţiilor şi au ales să le cumpere. O geantă de mână costă între 200 şi 350 de lei. „Purtătorul Gryand nu urmează trenduri, ci poartă genţi cu personalitate. Este o femeie sau un bărbat care iubeşte detaliile simple, dar semnificative. Cineva care apreciază lucrurile făcute cu suflet, care simte când un obiect are poveste. Poartă geanta pentru stil, dar şi pentru că o sau îl reprezintă. Este atent(ă), echilibrat(ă), elegant(ă) în felul său propriu”, a spus co-fondatoarea brandului. În plus, crede că brandul este recognoscibil pentru că verdele care a devenit deja parte din ADN-ul vizual al Gryand. „Brandingul este foarte important, mai ales când nu faci produse de serie, ci pui suflet în fiecare detaliu. Brandingul nu e doar un nume sau o etichetă, ci este felul în care spui povestea ta, cum transmiţi cine eşti şi de ce faci ceea ce faci. Când creezi ceva mic, dar cu identitate puternică, ai nevoie ca şi oamenii să simtă asta. Să recunoască stilul, să înţeleagă emoţia din spate. Asta face brandingul – dă un chip visului tău şi îl face să ajungă la inimile celorlalţi”, este de părere Andriana.
Tânăra antreprenoare adaugă că îi place faptul că are un brand de nişă, pentru că are timp să se concentreze pe detalii, poveste şi calitate. Dar asta nu înseamnă că visează mic. Îşi doreşte ca la un moment dat să aibă un showroom, în care genţile să „vorbească” fără prea multe cuvinte. „Suntem un brand tânăr, dar determinat. Vrem un colţ al nostru în lume. Un spaţiu în care oamenii să vină să cumpere, dar şi să descopere. Să se simtă inspiraţi. Visăm ca, într-o zi, numele nostru să fie sinonim cu rafinament, durabilitate şi emoţie. Iar pe fiecare produs să fie scris cu mândrie: made in Romania”, a subliniat ea. Fondatorii Gryand mai visează să vadă o vedetă, un artist sau o personalitate care inspiră alţi oameni creaţiile lor din atelierul din Rădăuţi. Poate, într-o zi, spun ei, vor vedea o actriţă celebră de la Hollywood pe covorul roşu purtând o geantă Gryand. Până atunci, 2025 vine cu paşi tot mai mari şi tot mai încrezători. Lucrează la colecţii noi, care să ducă povestea Gryand mai departe. Ea a menţionat că ultima geantă creată, Celestia, ocupă un loc aparte în preferinţele sale şi a atras imediat atenţia clienţilor, pentru că este versatilă şi are acel „ceva” care o face să iasă în evidenţă fără să fie stridentă. Tot anul acesta pregătesc un rebranding discret, pentru că vor ca imaginea lor să reflecte cât mai fidel cine sunt astăzi şi încotro merg. „Ne uităm tot mai serios către pieţele externe. Vrem ca produsele noastre să ajungă acolo unde se caută design autentic, lucrat cu suflet. Pentru că Gryand merită să fie purtat în România, dar şi oriunde se apreciază creaţiile cu sens”, a precizat Andriana.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













