Afaceri de la zero. Tiberius Creţu şi Mihai Grama au investit 50.000 de euro în două barbershop-uri în Bucureşti: În 2015 aveam doar patru concurenţi

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 11 martie 2020 242 afişări

Tiberius Creţu şi Mihai Grama au deschis primul barbershop – frizerie într-o formă modernă – sub numele Mr. Blade în anul 2015, pe strada Ion Brezoianu din Bucureşti. Patru ani mai târziu, în 2019, au inaugurat al doilea spaţiu de acest tip, pe aceeaşi stradă.

Afaceri de la zero. Tiberius Creţu şi Mihai Grama au investit 50.000 de euro în două barbershop-uri în Bucureşti: În 2015 aveam doar patru concurenţi

Primul barbershop a necesitat o investiţie de 20.000 de euro, iar al doilea – de 30.000 de euro.

Tiberius Creţu şi Mihai Grama au deschis primul barbershop – frizerie într-o formă modernă – sub numele Mr. Blade în anul 2015, pe strada Ion Brezoianu din Bucureşti. Patru ani mai târziu, în 2019, au inaugurat al doilea spaţiu de acest tip, pe aceeaşi stradă.

„La momentul respectiv (în 2015 – n. red.), în Capitală existau doar patru barber­shopuri. Totul a luat naştere în urma dis­cuţiilor cu prietenii, care ne povesteau că-şi doresc un loc cu servicii dedicate exclusiv bărbaţilor. Am pornit la drum cu un concept venit din Australia, care presupunea un mix în­tre atelier de motociclete custom (perso­na­lizate – trad.), un salon de tatuaje, un bar­ber­shop şi un bar“, povesteşte Tiberius Creţu.

Au început cu barbershopul, însă în continuare au în plan să concretizeze hub-ul pe care şi l-au imaginat. Primul barbershop a necesitat o investiţie de 20.000 de euro, iar al doilea – de 30.000 de euro. De-a lungul timpului, tot profitul obţinut din cele două localuri a fost reinvestit.

„La început, am avut surse proprii de finanţare, economiile noastre. Când deschizi un barbershop, investiţiile merg către scaune – un scaun costă cam 1.500 de euro, iar noi avem nouă -, maşini, foarfeci, design, ame­na­jare, angajaţi“, a explicat Tiberius Creţu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

În cele două barbershopuri Mr. Blade lu­crează 12 angajaţi, iar anul trecut cifra de afa­ceri generată de acestea a fost de 100.000 de euro, cu un profit de 20.000 de euro. În ac­ti­vităţile efective nu se implică şi cei doi an­tre­prenori, ei neavând experienţă în do­me­niul frizeriei. Tiberius Creţu a lucrat în do­meniul turismului până la vârsta de 30 de ani, iar Mihai Grama este de profesie designer de pro­dus şi designer de interior, el fi­ind, de alt­fel, cel care s-a ocu­pat de amenajarea barbershopurilor.

„În 2015, piaţa era la înce­put, abia se con­tura o nişă. Când am des­chis, am avut o oarecare tea­mă, dar lumea a avut încre­dere în noi. Ne aş­teptăm ca piaţa să ajun­gă la saturaţie, să se trieze volumul de spaţii de acest tip“, a spus Mihai Grama.

Un pachet care include tuns, spălat, ma­saj capilar şi styling costă 70 de lei la Mr. Blade, iar un bărbierit tradiţional cu briciul şi prosop la cald costă 50 de lei. „Cel mai solicitat serviciu este pachetul care include tuns şi aranjarea bărbii, care costă 90 de lei. Cel mai dificil lucru de-acum îna­inte ne va fi să atragem mai mulţi cli­enţi, mai ales că nu oferim ser­vi­cii ieftine“, spune Tiberius Creţu.

Momentan, cei doi antre­pre­nori lucrează la un magazin online cu produse pentru îngri­jirea părului şi a feţei şi vor să dezvolte un kit de călătorie cu produse de mici dimensiuni, care ocupă puţin loc în bagaj.

„În continuare vrem să deschidem spaţiul mai complex la care ne-am gândit de la început. Căutăm spaţiul cel mai potrivit, avem câteva în vizor. Intenţia noastră în viitor este să cumpărăm spaţiile, pentru că este mult mai uşor să faci schimbări când eşti proprietar decât atunci când eşti în chirie“, spune Mihai Grama.

Pentru a se dezvolta, el şi Tiberius Creţu se inspiră din ţări precum Portugalia sau Anglia, mai evoluate în ceea ce priveşte piaţa barbershopurilor.

„Clienţii noştri vin din diverse domenii, de la zona creativă – designeri, arhi­tecţi, pu­blicitari, artişti – până la oa­meni din domeniul corporate şi antreprenori. În general, sunt clienţi cu venituri medii spre mari, pentru care imaginea este foarte importantă“, spune Tiberiu Creţu.

Datele statistice arată că firmele cu activitate în domeniul frizeriei şi coafurii au fost cele cu cea mai mare frecvenţă în rândul companiilor înfiinţate în ultimii cinci ani de antreprenorii născuţi după anul 1990, arătând astfel că piaţa de profil este pe un trend ascendent.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
afaceri,
bucuresti,
corina cretu,
concurenti,
strada

ALEPH STORY: BEST OF. România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană şi pe locul 128 în lume la educaţie financiară

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.