A apărut un proiect misterios chino-ungar de construire de căi ferate care să facă din Ungaria un hub de transport, logistică şi distribuţie în Europa Centrală

Autor: Catalina Apostoiu Postat la 26 ianuarie 2022 154 afişări

Guvernele Ungariei şi Chinei ar putea lansa discuţii în scurt timp privitoare la o posibilă cooperare, obiectivul privind construirea de căi ferate care să ajute Ungaria să devină un centru de transport, logistică şi distribuţie în Europa Centrală, relatează Daily News Hungary.

A apărut un proiect misterios chino-ungar de construire de căi ferate care să facă din Ungaria un hub de transport, logistică şi distribuţie în Europa Centrală

Guvernele Ungariei şi Chinei ar putea lansa discuţii în scurt timp privitoare la o posibilă cooperare, obiectivul privind construirea de căi ferate care să ajute Ungaria să devină un centru de transport, logistică şi distribuţie în Europa Centrală, relatează Daily News Hungary.

Detaliile privind colaborarea vor fi definite de ambele părţi, însă proiectele specifice nu vor fi menţionate. Acordul ar putea oferi un cadru general.

Cu ajutorul dezvoltării de căi ferate de mare viteză, ţările V4 ar putea fi legate. Până acum, există patru proiecte cunoscute: Budapesta-Bratislava, Budapesta-Praga, Budapesta-­Varşovia şi Budapesta-Cluj-Napoca. O linie între capitala maghiară şi Belgrad, capitala Serbiei, este deja în proces de modernizare.

În spiritul politicii de deschidere către Est, Ungaria caută constant oportunităţi de cooperare cu partenerii chinezi. Unul dintre principalele obiective ale proiectului pentru Ungaria este de a deveni un centru de transport, logistică şi distribuţie în Europa Centrală.

Acesta este motivul din spatele eforturilor guvernului ţării de a utiliza metode logistice moderne şi sigure de a conecta regiuni şi continente. China este un partener ideal pentru proiect, din moment ce ţara a reuşit să construiască două treimi din cea mai densă reţea de căi ferate de mare viteză a lumii.

Construcţia de căi ferate va fi clar o prioritate a eforturilor Ungariei de dezvoltare a transporturilor în următorii 10-15 ani.

Una dintre cele mai importante rute este Budapesta-Belgrad. Pro­iectul va fi finalizat până în 2025 şi este finanţat de China, Ungaria şi Serbia.

Peter Szijjarto, ministrul maghiar al afacerilor externe, a declarat că „din ce în ce mai multe mărfuri chinezeşti ajung în porturile greceşti şi au nevoie să fie transportate către Europa Centrală şi de Vest“. Competiţia pentru oferirea unei rute de tranzit pentru acestea este acerbă, potrivit lui Szijjarto.

Ungaria şi China au mai încheiat acorduri în domeniul transportului feroviar în trecut, Ungaria importând şi exportând direct în China pe calea ferată. În noiembrie anul trecut, Rail Cargo Operator şi Rail Cargo Hungaria au anunţat că vor opera curse regulate de transport feroviar de mărfuri din Budapesta către China.

Chinezii şi-au intensificat în ultima vreme transportul feroviar de mărfuri către Ungaria, dar şi către Polonia şi Rusia. Iar giganţii chinezi au început recent să deschidă depozite şi în Europa de est. AliExpress a anunţat finalizarea primului centru logistic independent din Polonia, iar grupul CECZ construieşte un depozit de 74 milioane de euro în Vac, nordul Budapestei.

În efortul de a-şi facilita exportul de produse locale, Ungaria anunţa în anii trecuţi că oraşul italian Trieste va deveni rampa de lansare peste mări pentru exporturile sale.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ungaria,
transport,
cai

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.