Pariul câştigător în 2026
Şefii marilor companii de asigurări de pe piaţa locală văd un an 2026 cu oportunităţi, potenţial de creştere care se extinde pe cel puţin 5-7 ani şi o maturizare a pieţei, în ciuda provocărilor şi a contextului plin de presiuni macroeconomice. Rezilienţa şi stabilitatea financiară a mediului de afaceri sunt testate, dar există motive reale de optimism.
Într-un context economic marcat de incertitudini, dar şi de oportunităţi, liderii pieţei de asigurări privesc spre 2026 cu prudenţă şi optimism, atitudini care balansate aproape perfect. După ani de turbulenţe economice, legislative şi operaţionale, industria asigurărilor intră într-o nouă etapă, una a consolidării şi maturizării. Executivii celor mai mari companii din piaţă vorbesc despre un an în care disciplina financiară, inovaţia digitală şi educaţia privind riscurile vor defini nu doar direcţia industriei, ci şi capacitatea economiei româneşti de a deveni mai rezilientă.
Călin Matei, CEO al Groupama, liderul pieţei locale de asigurări, se declară optimist în privinţa capacităţii mediului de afaceri românesc de a se adapta şi de a inova.
„Cred că în 2026, businessul românesc va continua să se dezvolte şi să inoveze, să creeze şi să găsească soluţii. Asta cred că vom face cu toţii, companii mari, IMM-uri sau antreprenori: vom practica agilitatea şi antifragilitatea. Aleg să privesc cu optimism viitorul, chiar şi în condiţiile care par a fi astăzi gri, cu optimism şi încredere că fundaţia este una solidă şi că suntem mai pregătiţi astăzi decât eram, spre exemplu, acum zece ani. Cred că o Românie mai asigurată este o Românie mai puternică şi că avem experienţa şi resursele necesare pentru a transforma potenţialul industriei noastre în realitate”, a explicat Călin Matei.

„Businessul românesc va continua să se dezvolte şi să inoveze, să creeze şi să găsească soluţii. Asta cred că vom face cu toţii, companii mari, IMM-uri sau antreprenori: vom practica agilitatea şi antifragilitatea.
Călin Matei, CEO, Groupama
Viziunea sa este completată de cea a lui Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac, a doua cea mai mare companie de asigurări din România, care vorbeşte despre un an polivalent, dar plin de oportunităţi. „2026 va fi un an complex pe plan local, cu provocări atât macro, cât şi micro, dar în acelaşi timp şi cu oportunităţi de repoziţionare şi inovaţie. Modelele de business tradiţionale şi rezilienţa mediului de business vor continua să fie testate, iar în acelaşi timp se vor crea noi spaţii de dezvoltare, prin achiziţii sau investiţii directe”. În opinia lui, disciplina financiară devine mai importantă ca oricând, presiunea fiind în egală măsură pe cheltuielile publice şi private, precum şi pe scăderea risipei din consum, care ar trebui să absoarbă o parte din efectele inflaţiei. „Chiar şi într-un context provocator, România rămâne într-o poziţie bună şi continuă să fie o destinaţie atractivă pentru investiţii, ceea ce va contribui la dezvoltarea economiei locale pe termen lung”, explică Virgil Şoncutean.

„Disciplina financiară devine mai importantă ca oricând, presiunea fiind în egală măsură pe cheltuielile publice şi private, precum şi pe scăderea risipei din consum, care ar trebui să absoarbă o parte din efectele inflaţiei. Chiar şi într-un context provocator, România rămâne într-o poziţie bună.”
Virgil Şoncutean, CEO, Allianz-Ţiriac
Tot el adaugă că Allianz-Ţiriac va continua procesul de consolidare din ultimii ani, pe fondul unei maturizări vizibile a pieţei. „Observăm o curbă de învăţare şi conştientizare a rolului asigurărilor în rândul clienţilor şi o deschidere tot mai mare către asigurările facultative, atât generale, cât şi de viaţă, ceea ce contribuie la creşterea protecţiei prin asigurări, ca instrument de bază pentru independenţă şi rezilienţă financiară.” Virgil Şoncutean observă că oamenii înţeleg tot mai mult cât de mare poate fi costul lipsei asigurărilor, mai ales în vremuri de instabilitate economică şi în contexte în care frecvenţa şi severitatea riscurilor acoperite de asigurări cresc. „Ca urmare, ne aşteptăm ca asigurările de viaţă, de sănătate, de locuinţă sau de răspundere civilă să continue să crească şi în 2026, chiar dacă această creştere va rămâne mai degrabă într-o zonă moderată, specifică etapei de consolidare în care se află în prezent piaţa de asigurări din România”, mai spune CEO-ul Allianz-Ţiriac.
Pe de altă parte, Mihai Tecău, CEO al Omniasig, companie care completează podiumul celor mai mari trei asigurători locali, vede anul 2026 ca pe o perioadă de transformare accelerată, influenţată de digitalizare şi de maturizarea tehnologiilor bazate pe inteligenţă artificială. „În ultimii ani, industria asigurărilor s-a confruntat cu provocări precum instabilitatea economică, falimente sonore, schimbări legislative frecvente şi volatilitatea preţurilor. Sperăm ca reformele iniţiate de actualul guvern să stabilizeze situaţia macroeconomică, astfel încât să avem parte de o creştere sustenabilă în 2026. Sunt convins că anul viitor vom vedea noi produse şi servicii digitalizate şi bazate pe AI, pe măsură ce aceste tehnologii devin mai mature. Clienţii vor avea parte astfel de produse tot mai personalizate, iar birocraţia aferentă întocmirii dosarelor şi efectuării plăţilor se va reduce în continuare”, spune Mihai Tecău.

„Sunt convins că anul viitor vom vedea noi produse şi servicii digitalizate şi bazate pe AI, pe măsură ce aceste tehnologii devin mai mature. Clienţii vor avea parte astfel de produse tot mai personalizate, iar birocraţia aferentă întocmirii dosarelor şi efectuării plăţilor se va reduce în continuare.”
Mihai Tecău, CEO, Omniasig
În completare, Kuldeep Kaushik, CEO al NN Asigurări de Viaţă, liderul pieţei pe segmentul asigurărilor de viaţă, vorbeşte despre 2026 ca despre un test de rezilienţă financiară, dar şi ca despre un moment de relansare. „Cred că 2026 va testa rezilienţa şi stabilitatea financiară a mediului de afaceri, într-un context local şi global care va rămâne complex. Totuşi, pare că există motive reale de optimism: inflaţia ar trebui să se tempereze, creşterea economică să revină, iar încrederea şi investiţiile să se îmbunătăţească.” În opinia sa, România are un potenţial de creştere pe următorii 5-7 ani, iar 2026 ar putea marca începutul unui nou ciclu economic. „Pentru asigurări, anul viitor va fi despre continuitate în prudenţă şi inovaţie, consolidarea managementului riscului, a rezilienţei financiare şi a eficienţei operaţionale, în paralel cu investiţii constante în inovaţie, atât prin soluţii digitale cât şi pentru experienţa clienţilor. Credem că succesul în 2026 va veni din echilibrul între stabilitate şi transformare”, punctează Kuldeep Kaushik.
Astfel, dincolo de diferenţele de strategie şi poziţionare, un fir comun traversează toate aceste viziuni: 2026 va fi un an al adaptării, al prudenţei active şi al încrederii că industria asigurărilor poate deveni unul dintre pilonii esenţiali ai stabilităţii economice a României. În acelaşi timp, potenţialul pieţei asigurărilor începe să prindă o importanţă tot mai mare, într-un context plin de incertitudini economice, unde nevoia de protecţie devine esenţială.

România are un potenţial de creştere pe următorii 5-7 ani, iar 2026 ar putea marca începutul unui nou ciclu economic. Pentru asigurări, anul viitor va fi despre continuitate în prudenţă şi inovaţie, consolidarea managementului riscului, a rezilienţei financiare şi a eficienţei operaţionale, în paralel cu investiţii constante în inovaţie, atât prin soluţii digitale, cât şi pentru experienţa clienţilor.
Kuldeep Kaushik, CEO, NN Asigurări de Viaţă
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













