Automobile Dacia: Campania „Primul pas contează”

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 07 noiembrie 2025 36 afişări

Automobile Dacia: Campania „Primul pas contează”

Cifra de afaceri (2024): 27,81 mld. lei

Profit (2024): 569 mil. lei


MOTIVAŢIE

România continuă să fie în topul ţărilor europene cu cele mai mari rate de decese din accidente rutiere. Potrivit Poliţiei Române, principalele cauze sunt indisciplina pietonilor şi nerespectarea vitezei legale. Deşi campaniile Poliţiei Rutiere au prezentat riscurile asociate traversării prin locuri nepermise, comportamentul pietonilor a rămas neschimbat: „NE ASUMĂM RISCUL PENTRU CĂ NE GRĂBIM”. Campania dezvoltată de platforma de responsabilitate socială KilometrulBine cu sprijinul Dacia, atrage atenţia asupra comportamentelor pietonale incorecte ce pot duce la accidente rutiere, încurajând pietonii să fie responsabili şi să respecte regulile de siguranţă pietonală.

 

DESCRIEREA PROIECTULUI

Plecând de la ideea că baza educaţiei se construieşte în copilărie, campania a poziţionat primul pas în traversare ca un moment-cheie care poate influenţa destinul. A traversa în siguranţă nu înseamnă doar a respecta regulile, ci a proteja un viitor în care visurile şi planurile personale pot deveni realitate.

Campania a debutat în 2024 prin lansarea unui studiu prin care am aflat de ce pietonii aleg să traverseze strada neregulamentar, ce stă la baza acestui comportament, cât este de frecvent şi dacă pietonii înţeleg riscurile la care se expun. Studiul a constituit primul pas pentru a înţelege unde ne clasăm la nivelul societăţii şi ce trebuie să schimbăm pentru un viitor în care să nu mai fim protagoniştii statisticilor negative. Rezultatele studiului au fost transmise către mass-media prin intermediul unui comunicat de presă şi au fost popularizate prin intermediul creatorilor de conţinut, dar şi pe canalele de social media ale Dacia şi KilometrulBine.

În mediul online, campania s-a bazat pe un landing page dedicat, asociat website-ului kilometrubine.ro, care includea detalii despre rezultatele studiului video Manifesto ai cărui protagonişti sunt creatori de conţinut, ce încurajau pietonii să traverseze în siguranţă, şi resurse relevante legate de educaţia pentru siguranţa rutieră. Printr-o campanie de bannere digitale outdoor, plasate în cele mai importante puncte de trafic rutier intens din Bucureşti şi Piteşti, am transmis mesaje legate de importanţa traversării corecte, iar personajul Omuleţul Verde a transmis comunităţii noastre de pe Facebook, şi cu ajutorul acesteia mai departe celor mici, informaţii educative despre traversare şi respectarea regulilor de circulaţie, dar şi detalii interesante şi lucuri mai puţin ştiute legate de universul rutier.

„În 2025, alături de partenerii de la 321Sport, am dezvoltat o comunitate care crede în importanţa educaţiei pentru siguranţă rutieră şi am provocat-o să strângă împreună 500.000 de kilometri alergaţi sau merşi în lunile mai şi iunie, cu promisiunea că Dacia va finanţa ore de educaţie rutieră pentru 10.000 de copii din România. Obiectivul nostru ambiţios a fost chiar depăşit, campania reuşind să strângă 519.192 kilometrii cronometraţi în aplicaţia Alergado, un record absolut de la lansarea acesteia. Orele de educaţie rutieră urmează să se desfăşoare în anul şcolar 2025-2026”, conform oficialilor Dacia.

 

REZULTATE ŞI IMPACT

Campania a atras atenţia asupra importanţei traversării regulamentare şi a educat publicul larg într-un mod pozitiv şi emoţional, mesajele campaniei ajungând la peste 6 milioane de persoane în 2024 şi peste 2,7 milioane de persoane în 2025.

Comunicatul de presă de lansare a studiului şi campaniei s-a bucurat de apariţii în print, online, radio şi TV, atingând un reach de aproape 1 milion de persoane, în timp ce creatorii de conţinut au amplificat mesajul prin propriile comunităţi. Cele peste 100 de postări generate în social media au dus la peste 800.000 de vizualizări.

Cel mai important rezultat rămâne însă oportunitatea de a oferi ore de educaţie pentru siguranţă rutieră celor 10.000 de copii, ajutându-i să rămână în siguranţă şi să aibă astfel şansa unui start bun şi posibilitatea de a-şi asigura viitorul aşa cum îşi doresc.

Conform reprezentanţilor Dacia, o provocare pentru orice companie care face CSR, inclusiv pentru Dacia, este să găsească mereu echilibrul între a ajuta cu adevărat comunitatea, a implica angajaţii şi a arăta rezultate concrete, nu doar pe hârtie – iar asta înseamnă să fii mereu atent la nevoile reale, să fii flexibil şi să comunici deschis cu toţi cei implicaţi.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.