Asociaţia Non Profit Alucro: „I CAN” by Every Can Counts
MOTIVAŢIE
România a pornit de la un nivel scăzut de reciclare, de doar 35% în 2022, iar proiecte educative şi de awareness precum „I CAN” au fost gândite tocmai pentru a schimba comportamente şi pentru a arăta, prin artă şi experienţe vizuale, că fiecare doză contează.
Astfel, originea acestei iniţiative combină obiectivul global Every Can Counts – atingerea unei rate globale de reciclare de 100% – cu nevoia locală de a face reciclarea relevantă, vizibilă şi parte din viaţa cotidiană.
DESCRIEREA PROIECTULUI
„I CAN” este un proiect local, dezvoltat sub umbrela programului global Every Can Counts, activ în prezent în 21 de ţări. Iniţiativa Every Can Counts s-a născut în 2009 în Marea Britanie şi are misiunea de a inspira, încuraja şi sprijini oamenii să recicleze dozele de băuturi oriunde s-ar afla – acasă, la birou, în şcoli, universităţi, parcuri sau la festivaluri. Mesajul central al programului este „Metal recycles forever”, punând în valoare faptul că aluminiul este 100% reciclabil, la infinit, fără pierderea calităţii, şi că reciclarea sa economiseşte 95% din energia necesară producerii din materie primă.
Proiectul se adresează în principal tinerilor din generaţiile Z şi Millennials, dar şi familiilor cu copii şi publicului larg care consumă băuturi la doză.
Alegerea acestor grupuri ţine de rolul lor în formarea obiceiurilor şi în transmiterea valorilor de sustenabilitate.
Demarat în aprilie 2025, proiectul se desfăşoară pe tot parcursul anului. Prima etapă a constat în realizarea instalaţiilor de artă „I CAN”, create de artistul român Sergiu Chihaia şi construite integral din aproximativ 3.000 de doze de aluminiu.
Lucrările transmit mesaje inspiraţionale precum „I CAN DREAM”, „I CAN LOVE” sau „I CAN FLY” şi transformă aluminiul într-un simbol cultural al reciclării infinite.
Instalaţiile au fost expuse în spaţii publice, festivaluri urbane, muzee, evenimente de familie şi restaurante, inclusiv în parteneriat cu City Grill Group sau în cadrul Străzi Deschise Bucureşti şi au fost vizionate de zeci de mii de persoane.
Turul naţional continuă în oraşe precum Cluj, Timişoara şi Braşov, fiind susţinut prin campanii media şi activări digitale.
REZULTATE ŞI IMPACT
Prin expunerea instalaţiilor „I CAN”, peste 100.000 de persoane au intrat în contact direct cu mesajul reciclării, iar peste 1 milion au fost atinse prin campanii media şi sociale.
Proiectul contribuie indirect, prin educare şi informare privind sustenabilitate dozelor de aluminiu, la creşterea ratei naţionale de reciclare a dozelor.
Prin aceste activităţi, reciclarea aluminiului a devenit nu doar un proces tehnic, ci un obicei zilnic şi o parte a conversaţiilor publice.
Alte efecte sunt instalarea reciclării în mentalul colectiv ca gest firesc, cu impact vizibil asupra comunităţilor urbane şi consolidarea unei imagini publice a aluminiului ca material 100% reciclabil. O doză reciclată economiseşte 95% din energia necesară producerii unei doze noi din materii prime şi poate ajunge din nou pe raft în doar 60 de zile, fiind o un ambalaj integrat complet în economia circulară.
Ca planuri de scalare, intenţia pentru turul I CAN stă în expunerea instalaţiilor la nivel naţional şi integrarea proiectului în campanii educative pentru şcoli şi universităţi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













