Viitorul ziarelor

Postat la 21 aprilie 2009 8 afişări

Se vorbeste de multa vreme despre o criza a presei scrise, insa in conditiile crizei generale situatia devine dramatica chiar si in cazul unor nume prestigioase. Exista solutii?

Cu aproape doi ani in urma, editorul ziarului New York Times a afirmat ca nu stie daca peste cinci ani ziarul va mai fi tiparit. Ba chiar a plusat: “Si nici nu-mi pasa”. Probabil ca in spatele acestor declaratii se afla convingerea ca intr-un timp relativ scurt se vor gasi metodele prin care un continut editorial valoros (iar NYT este un etalon in aceasta privinta) sa poata fi valorificat profitabil in diverse medii. In ciuda optimismului sau, soarta prestigiosului cotidian american este astazi incerta. Miza supravietuirii sale depaseste insa cadrul limitat al jurnalistilor, colaboratorilor si, desigur, proprietarilor ziarului, pentru ca daca NYT nu va rezista inseamna ca intreaga presa de calitate este in pericol. Si, odata cu ea, jurnalismul.

 

Probabil criza este un factor agravant, insa factorul perturbator in industria presei este internetul. In primul rand, ziarele au pierdut in mare masura materialul care le-a ridicat: stirile. Sigur ca s-ar putea argumenta ca televiziunea exista de cateva zeci de ani si, desi ofera stiri mult mai repede decat o pot face ziarele, nu le-a pus in pericol existenta.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
opinii,
weboscop,
Mircea Sarbu
/opinii/viitorul-ziarelor-4229876
4229876
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.