Site-uri cu termen de garantie

Postat la 15 aprilie 2008 38 afişări

Chiar daca mediul online inseamna inca foarte putin din sumele cheltuite pentru publicitate, tot mai multe companii aleg sa se promoveze pe internet; mai mult, renunta treptat la clasicele bannere pentru metode mai creative, precum campaniile pe bloguri si crearea de microsite-uri.

Un concert in Parcul Tineretului si oficializarea unei zile a barbatilor pe data de 5 mai ar putea fi punctul terminus al campaniei “Ziua Barbatului”, campanie lansata in luna martie a anului trecut. InBev, compania care detine brandul Bergenbier, si agentia Leo Burnett au gandit campania cu spoturi la televiziune si radio, machete in presa scrisa si reclame stradale, dar si cu un site pe care vizitatorii erau invitati sa voteze in favoarea unei zile nationale a barbatilor, sa trimita filmulete, fotografii si comentarii.

“Site-ul ZiuaBarbatului.ro a fost un element esential al campaniei, deoarece publicul nostru tinta este in mare parte consumator de internet, mediu ce ofera cele mai bune premise pentru un contact de calitate cu cei care vor sa intre in dialog cu noi”, spune Mugur Patrascu, managing partner al iLeo, divizia de marketing interactiv a Leo Burnett. De la lansarea in martie 2007 si pana in mai, site-ul a inregistrat peste 200.000 de vizitatori unici, 300.000 de vizite si aproximativ 4.000.000 de afisari.

“Microsite-urile reprezinta un instrument de marketing si apoi unul de informare. Intr-o campanie, microsite-urile se folosesc atunci cand mesajul transmis este diferit de mesajul pur corporatist transmis de site-urile advertiserilor si cand aceasta nuanta este perceputa de catre comunicatori”, spune Calin Rotarus, managing director al ARBOinteractive, divizie a regiei de publicitate online ARBOmedia. Faptul ca firmele apeleaza in campanii tot mai des la microsite-uri este un semn de crestere a interesului pentru particularitatile comunicarii online si al profesionalizarii celor implicati, adauga Rotarus.

Mugur Patrascu subliniaza la randul sau ca avantajul principal al unui microsite este ca poate sustine intentia de a crea o comunitate de consumatori dispusi sa interactioneze cu brandul. Dezavantajul este insa legat de costuri. “Fata de faptul ca aceste microsite-uri au o durata de viata de maxim doua luni, investitiile sunt relativ mari”, declara Patrascu.

Orlando Nicoara, directorul general al MediaPro Interactiv, divizia de internet a trustului MediaPro, precizeaza ca realizarea unui microsite poate costa intre 2.000 si 4.000 de euro, dar poate ajunge si la 10.000 de euro.

Prima etapa din cele cinci care au stat la baza campaniei “Ziua Barbatului” a inceput inainte cu o saptamana de lansarea oficiala a microsite-ului, a constat in lansarea unei versiuni provizorii a acestuia si s-a desfasurat prin intermediul SMS-urilor si al catorva bloggeri de top. Rezultatul a fost inregistrarea unui numar de 5.000 de vizitatori unici pe site-ul temporar, pentru ca in primele zile dupa lansarea site-ului oficial numarul acestora sa atinga 15.000. Scopul a fost de a determina un numar cat mai mare de barbati sa-si voteze o zi a lor, pentru ca dupa o luna, la sfarsitul acestei etape, numarul de voturi stranse sa fie de aproximativ 410.000.

Un rol important in obtinerea acestui rezultat l-au avut materialele video, audio si fotografiile introduse pe site, dar si cele 2.000 de texte ale consumatorilor cu privire la motivele declararii unei zile a barbatilor. Aceste texte au devenit principalul motiv de atractie al consumatorilor pe site. Pasii urmatori ai campaniei au constat in a le cere utilizatorilor sa se exprime pe site in legatura cu felul in care vor sa-si sarbatoreasca ziua si in crearea unui versiuni a site-ului pentru ziua de 5 mai. Inainte de lansarea site-ului nu s-a facut nici un fel de test: “Pur si simplu atat noi, cat si clientul am spus ca este o propunere care functioneaza si am mers mai departe. Nu credem ca internetul trebuie testat”, spune Patrascu.

Printre alte branduri promovate astfel se numara si telefoanele Samsung, prin microsite-ul Sensational.ro, pentru a carui realizare au lucrat cinci oameni timp de aproximativ trei luni.

Alice Herea, client service la Odyssey, agentia care s-a ocupat de realizarea site-ului, enumera printre motivele care au stat la baza deciziei designul si tehnologia brandului. “Acestea cer o abordare nonconformista, atipica, pentru ca vorbesc unui public atent la tendinte si la nou. Iar locul in care ii gasim pe acesti tineri din publicul nostru tinta este internetul”, explica Herea. Era necesar un site care sa evidentieze caracteristicile produselor, dar care totodata sa nu fie agresiv din punctul de vedere al brandingului sau al gradului de incarcare cu mesaje comerciale. “Am vrut sa mentinem interesul utilizatorului pentru toate componentele site-ului, sa il conducem la prezentarea produselor si nu in ultimul rand sa construim o baza de date”, spune Alice Herea.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
internet,
online,
site,
media,
publicitate,
campanie,
promovare
/media-marketing/site-uri-cu-termen-de-garantie-2555346
2555346
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.