Sa curga berea pe TV

Postat la 21 noiembrie 2006 1 afişăre

Companiile din industria berii au investit 164 de milioane de euro in publicitate in primele zece luni ale anului, in crestere cu peste 18% fata de anul precedent, conform datelor Alfa Cont Mediatrack.

Companiile din industria berii au investit 164 de milioane de euro in publicitate in primele zece luni ale anului, in crestere cu peste 18% fata de anul precedent, conform datelor Alfa Cont Mediatrack.

 

Valoarea se refera la rate card-urile (tarifele de lista) si nu ia in calcul discounturile oferite in general de catre diferitele suporturi media. In realitate investitiile nete in publicitate sunt cu mult mai reduse.

 

Chiar si in conditiile in care principalii jucatori si-au marit bugetele de promovare pe fondul derularii Cupei Mondiale din Germania, berea a fost depasita ca nivel al investitiilor de telefonia mobila, cu aproape 200 de milioane de euro in primele zece luni ale anului. Dintre berari, compania Brau Union (care detine marcile Heineken, Gösser, Schlossgold, Silva, Ciuc, Golden Bräu, Bucegi, Gambrinus, Harghita sau Hategana) a cheltuit cel mai mult - aproape 50 de milioane de euro, fata de doar 32 de milioane de euro in aceeasi perioada din 2005, conform informatiilor Alfa Cont.

 

Pe locurile urmatoare s-au aflat Ursus Breweries, cu peste 40 de milioane de euro investiti in publicitate in primele zece luni ale anului, fata de 35 de milioane de euro anul precedent si Interbrew, cu 35 de milioane de euro (fata de 32,5 milioane de euro in urma cu un an). Ca pondere in volumul total al bugetelor de publicitate, berea a reprezentat mai putin de 6%.

 

Numarul inserturilor publicitare a crescut la randul sau in primele zece luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2005, de la mai putin de 78.500 la aproape 93.000 de spoturi. Conform principalilor jucatori din domeniu, piata berii din Romania este estimata la circa 600 de milioane de euro. Pentru acest an estimarile vizeaza o crestere cu aproximativ 14% in volum, pana la 16 mil. hectolitri si cu pana la 20% in valoare. Producatorii locali de bere asteapta o crestere a pietei si in urmatorii ani, consumul din Romania urmand sa se apropie de media inregistrata la nivel european.     

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Sa curga berea pe TV
/media-marketing/sa-curga-berea-pe-tv-1007558
1007558
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.