Jérôme Olive

Postat la 28 octombrie 2013 1511 afişări

Jérôme Olive

Jérôme Olive

Jérôme Olive este unul dintre cei mai puternici executivi din România şi omul care conduce cea mai cunoscută afacere românească în străinătate.

Jérôme Olive a preluat la începutul lui 2010 funcţia de director general al Group Renault România şi implicit al Automobile Dacia. Cariera lui Jerome Olive în cadrul Renault a început în 1982 la uzina Sandouville din Franţa, iar înainte de a veni în România a deţinut timp de şase ani conducerea uzinei Renault de la Douai. Sub conducerea lui Jérôme Olive, Dacia a atins o producţie şi o cifră de afaceri record, dar şi o creştere la capitolul profitabilitate. Dacia este marca auto cu cea mai mare creştere din Europa, iar "românii trebuie să fie conştienţi de acest lucru şi asta să le permită să ridice capul în lume", după cum spunea chiar Jérôme Olive, în cadrul evenimentului MEET THE CEO, care reuneşte cei mai puternici lideri ai mediului local de business.

Aproape 3% din Produsul Intern Brut şi 10% din exporturile României reprezintă producţia şi maşinile vândute pe pieţele externe de Automobile Dacia. În ultimii 14 ani Dacia a contribuit semnificativ la construirea reţelei de peste 800 de producători auto de componente şi, pe lângă cei 13.500 de angajaţi ai Dacia, cu aproape 100.000 de alţi salariaţi din cadrul producătorilor de componente. Anul trecut Automobile Dacia a raportat afaceri de 2,85 miliarde de euro, în scădere cu 8% faţă de 2011, potrivit unui raport al companiei. Declinul afacerilor companiei vine în contextul în care producţia uzinei de la Mioveni a scăzut de la 327.000 de maşini în 2011 la 307.000 de unităţi anul trecut. Ponderea cifrei de afaceri a Automobile Dacia a scăzut la 73% din totalul afacerilor Grupului Renault în România, potrivit calculelor ZF, faţă de 79% în 2011, respectiv 82% în 2010.

Lecţii de business de la Jérôme Olive:

1. Găseşte-ţi echilibrul între viaţa personală şi cea profesională. Una fără alta nu funcţionează.

2. Fii competent.

3. Fii motivat.

4. Fii proactiv şi adaptează-te rapid. Nu poţi avea rezultate peste tot cu aceleaşi idei şi acelaşi stil de management.

5. Fă lucrurile cu pasiune şi cu răbdare (mai ales pentru voi, cei din România, care nu prea aveţi răbdare).

6. Fii exemplar. Nu poţi vorbi altora de lucruri pe care tu nu ştii să le faci sau nu le faci bine.

7. Ce înveţi la şcoală e istorie.

8. Înţelege care sunt caracteristicile/valorile specifice fiecărui caz în parte pentru că îţi vor fi necesare pentru a te poziţiona.

9. Mai întâi ascultă, apoi decide şi în cele din urmă execută. Toate sunt la fel de importante.

10. Odată ce ai luat decizia, explică subordonaţilor de ce ai luat această decizie.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Jerome Olive
/lideri/j-r-me-olive-11576758
11576758
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Dezvoltatorii vor lua în vizor hotelurile vechi pentru a le demola şi pentru a dezvolta hoteluri şi blocuri noi. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.