100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Irina Socol, Siveco România

Postat la 29 iulie 2012 315 afişări

Conduce de 20 de ani Siveco România, chiar de la înfiinţarea firmei, despre ale cărei începuturi spune că „este o poveste tipică pentru începutul anilor ‘90".

Absolventă a Facultăţii de Automatică, specializarea Calculatoare de proces (1981), în primii ani ai capitalismului Irina Socol şi soţul ei lucrau la Institutul de Cercetări pentru Tehnologia Informaţiei. La un moment dat, au fost solicitaţi de o firmă din Franţa care dorea să înfiinţeze un departament de asigurare şi control al calităţii într-o ţară din Europa de Est. La momentul acela dezvoltarea de software se făcea în India, "unde am lucrat trei luni într-un «orăşel», Bangalore (cu 6 milioane de locuitori)". Alături de colegii indieni au reuşit să pună la punct o metodologie de testare şi de control al calităţii. Au înfiinţat un departament de asigurare şi control al calităţii, sediul fiind chiar în locuinţa familiei Socol. Au plecat la drum la începutul lui 1992, "în doi, şi am ajuns, în prezent, la o echipă de 1.200 de specialişti". De începutul acelei perioade se leagă, îşi aminteşte acum Irina Socol, un moment esenţial al carierei sale, când a decis ca din expert software să devină manager al companiei Siveco România. Compania a implementat de-a lungul anilor sute de proiecte de mare complexitate şi anvergură pentru organizaţii din 17 ţări. Siveco are acum peste 1.400 de clienţi, o cifră de afaceri de 68 milioane euro, 15 milioane de utilizatori ai soluţiilor la nivel naţional şi internaţional. Între acţionarii Siveco România se numără Intel Capital, Polish Enterprise Fund V (fond de investiţii administrat de Enterprise Investors) şi Siveco Netherlands B.V.

BUSINESS Magazin: E mai uşor sau mai greu să te impui ca lider, fiind femeie?

Irina Socol, Siveco România: În mod fundamental, o afacere de succes se bazează pe o echipă, condusă de persoane cu calităţi de lider, într-un climat în care se promovează încrederea şi colaborarea. În lumea afacerilor, diferenţierea liderilor în femei şi bărbaţi este puţin relevantă.

BUSINESS Magazin: Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere şi/sau de creare a unei afaceri?

Irina Socol, Siveco România: Eu cred foarte mult în puterea exemplului, în profesionalism, seriozitate şi pasiune, curaj şi determinare. Aparţin unei generaţii care a beneficiat, pe de-o parte, de îndrumarea unor profesori excepţionali şi care a avut, totodată, posibilitatea să valorifice cunoştinţele teoretice dobândite în locul şi la momentul potrivit - după 1990, când se năştea piaţa românească de IT şi industria locală de software.

BUSINESS Magazin: Care sunt calităţile feminine care ajută în business?

Irina Socol, Siveco România: Pentru a avea succes ca manager, trebuie să îţi placă extrem de mult ceea ce faci, să ai o bună intuiţie a oportunităţilor, o evaluare realistă a riscurilor, capacitatea de a fi un exemplu pentru echipă, dorinţa proprie de a performa, o viziune curajoasă, încrederea în reuşită, implicarea totală. Aceste calităţi se bazează pe structura interioară a fiecăruia, dar şi pe modelele şi valorile cu care a fost educat.

BUSINESS Magazin: Branduri preferate: parfum, haine, accesorii.

Irina Socol, Siveco România: Îmi plac lucrurile clasice, pentru că valorile adevărate nu se demodează niciodată.

BUSINESS Magazin: Destinaţii de vacanţă preferate.

Irina Socol, Siveco România: Îmi place foarte mult România. De câte ori plec în altă ţară, abia aştept să mă întorc acasă. România a evoluat spectaculos în ultimii 20 de ani şi trebuie să ne implicăm, cu toţii, pentru ca lucrurile bune pe care le dorim să se întâmple.

BUSINESS Magazin: Cum împăcaţi cariera cu viaţa de familie?

Irina Socol, Siveco România: Armonios. Familia m-a susţinut şi mă susţine în mod constant în munca mea pentru că înţelege că îmi place foarte mult ceea ce fac.


Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.

Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.

Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).

Urmărește Business Magazin

/lideri/100-cele-mai-puternice-femei-din-business-astazi-irina-socol-siveco-romania-9890614
9890614
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Dezvoltatorii vor lua în vizor hotelurile vechi pentru a le demola şi pentru a dezvolta hoteluri şi blocuri noi. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.