Nemulţumit de oferta de smartphone-uri existente pe piaţă, un tânăr a mers pe principiul „mai bine îţi faci singur” şi şi-a lansat propriul telefon. Cum a reuşit să îl transforme într-un jucător global, cu milioane de utilizatori în toată lumea

Autor: Andra Stroe Postat la 16 mai 2021 650 afişări

Nemulţumit de oferta de smartphone-uri existente pe piaţă, un tânăr a mers pe principiul „mai bine îţi faci singur” şi şi-a lansat propriul telefon. Cum a reuşit să îl transforme într-un jucător global, cu milioane de utilizatori în toată lumea

Nemulţumit de oferta de smartphone-uri existente pe piaţă, antreprenorul Carl Pei a mers pe principiul „mai bine îţi faci singur” şi şi-a lansat propriul brand, OnePlus. Deşi a pornit businessul ca un experiment, având obiective modeste, el a reuşit să îl transforme într-un jucător global, cu milioane de utilizatori în toată lumea.

Carl Pei (Pei Yu) s-a născut pe 11 septembrie 1989 în Beijing, China. După naşterea sa, familia a emigrat în SUA, iar mai apoi în Suedia. El a studiat la Stockholm School of Economics, dar a decis să renunţe la cursuri înainte de absolvire, pentru a putea lucra full time în industria smartphone-urilor. În 2010 s-a angajat la Nokia, unde a rămas însă numai trei luni. S-a alăturat apoi echipei de marketing a companiei de electronice Meizu, după ce a atras atenţia reprezentanţilor acesteia prin crearea unui fan page. În noiembrie 2011 a plecat la Oppo, unde a lucrat alături de viitorul său partener de business, Pete Lau.

Alături de acesta, pe 16 decembrie 2013, antreprenorul a pus bazele OnePlus. În numai un an, primul device lansat – One Plus One – s-a vândut în circa 1 milion de exemplare, în ciuda estimărilor iniţiale mult mai moderate, de 50.000 de unităţi. De asemenea, tot în primele 12 luni de activitate, compania a raportat venituri de 300 de milioane de dolari. În martie 2014 OnePlus şi-a extins operaţiunile şi în Uniunea Europeană. La un an distanţă, Pei a lansat un nou model, despre care se spune că este primul produs lansat cu ajutorul realităţii virtuale.

El a declarat, în timpul unui interviu din 2015 acordat publicaţiei The Wall Street Journal, că a decis să lanseze OnePlus după ce „am analizat toate telefoanele Android de pe piaţă şi nu am găsit niciun telefon îndeajuns de bun pentru nevoile noastre”. Ulterior, a declarat pentru The New York Times şi Forbes că „OnePlus nu a fost menită să  devină o companie globală la început. (...) A fost un fel de experiment.” În toamna anului trecut antreprenorul a părăsit OnePlus pentru a porni un nou business, iar la începutul acestui an a anunţat lansarea unui nou start-up – Nothing – pentru care a reuşit să strângă o finanţare de 7 milioane de euro, potrivit techcrunch.com. În prezent, OnePlus face parte, alături de brandurile Oppo, Vivo Realme şi Iqoo, printre altele, din portofoliul gigantului BBK Electronics Corporation.

Compania OnePlus, condusă de Pete Lau, are 3 milioane de utilizatori în Europa şi 10 milioane la nivel global. În primul trimestru al acestui an, businessul a raportat, la nivel european, o creştere de 388% a vânzărilor şi de 286% a veniturilor faţă de perioada similară a anului trecut. 

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Top 10 cele mai căutate joburi. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.