www.florilabucuresti.ro

Postat la 26 februarie 2008 1 afişăre

Un buchet de flori in luna martie poate insemna, dintr-un punct de vedere pragmatic, 60% costuri de transport.

"Comenzi peste comenzi, telefoanele suna cam continuu, maine va fi o zi grea pentru toata lumea, cred ca nu scapa nimeni in firma fara sa livreze flori...“, era comentariul pe care-l facea de Valentine's Day, pe blogul personal, Mircea Scarlatescu.

Proprietarul micii afaceri florilabucuresti.ro, un site de comenzi online de flori cu livrare la domiciliu, vedea astfel crescand de 10 ori numarul obisnuit de comenzi care-i aduc in medie 70-100 de euro zilnic.

Cel mai probabil mai urmeaza inca doua zile de eforturi, 1 si 8 martie, cele mai solicitante de pe tot parcursul anului. In esenta, afacerea lui Mircea Scarlatescu e brokerajul de flori.

Site-ul este locul unde se inregistreaza comenzile, transmise apoi catre patru florarii „de incredere“ cu care lucreaza. Din acest loc, buchetul ajunge la destinatar, alaturi de un scurt mesaj, livrat de soferul angajat sau de firme de curierat rapid.

Ultima varianta este si cea mai putin profitabila. In unele cazuri, din pretul afisat pe site in dreptul buchetului de flori, 60% inseamna costuri de expeditie. Veniturile site-ului s-au situat la doar 10.000 de euro anul trecut (cu un profit operational de 30%), explicabil in conditiile in care magazinul online specializat a ratat, prin lansarea abia la sfarsitul lunii martie, cea mai buna perioada a anului.

Anul acesta, proprietarul florilabucuresti.ro mizeaza pe o dublare a cifrei de afaceri. „Cred ca e un segment care se va dezvolta in viitor. Creste pe masura ce creste si increderea oamenilor in online. Acum, aproape jumatate din comenzi sunt realizate din afara tarii, pentru persoane de aici“, spune Mircea Scarlatescu.

De aceea, planurile de viitor prevad si extinderea catre alte orase din Romania, pentru ca, asa cum sugereaza si numele, in acest moment aria de acoperire se limiteaza la Bucuresti. Numele este in acelasi timp motivul pentru care viitoarele noi magazine online nu se vor putea bucura de notorietatea pe care si-a castigat-o magazinul in acest prim an de existenta.

Scarlatescu spune ca site-ul inregistreaza cateva rezultate bune in cautarea pe Google a anumitor cuvinte-cheie relevante, iar campaniile platite pe acest motor de cautare sunt din cele mai eficiente. Din 100 de persoane care fac clic pe reclamele contextuale in Google ale site-ului, in jur de trei sfarsesc prin a comanda un buchet de flori - o rata de eficienta considerata foarte buna.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
web wizard,
site
/business-hi-tech/site-ul-saptamanii/www-florilabucuresti-ro-2416552
2416552
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.