Magazinul de hoteluri

Postat la 29 ianuarie 2008 1 afişăre

Anul acesta, primul din existenta sa, site-ul de rezervari la hoteluri CaptainGo trebuie sa dovedeasca faptul ca incasarile planificate la un milion de euro nu reprezinta o tinta imposibila.

Hotelarie, acesta e numele cu care realizatorii site-ului se refera la obiectul rezervarilor, delimitandu-se de zona pensiunilor sau a inchirierilor de apartamente. Chiar daca extinderea spre aceste zone ar fi marit poate oferta site-ului de rezervari, faptul ca proprietarii de pensiuni ori de locuinte de inchiriat nu sunt intotdeauna foarte „businesslike“, cum spune Vladimir Oane, proprietar minoritar al afacerii, i-a determinat sa evite aceasta zona. Un alt motiv al concentrarii exclusive pe hotelarie este faptul ca operatiunile realizate de site-ul CaptainGo, cele pentru evidenta camerelor libere in timp real, interpelarea hotelurilor si obtinerea confirmarii in cateva minute, se fac in cea mai mare parte a cazurilor automatizat, in virtutea faptului ca hotelurile beneficiaza macar de o minima informatizare. „Sunt hoteluri la care mai trebuie sa trimiti un fax sau sa dai un telefon, dar si aceste operatiuni sunt facute automat, chiar si facturile sunt generate automat. Am lucrat mai mult de un an la partea de software, care nu se vede, si am facut un monstru de infrastructura“, sustine Vladimir Oane. Partea semnarii de contracte cu cele 350 de hoteluri cu care colaboreaza in prezent a fost sarcina celuilalt asociat, Lavinius Marcu, cel care a avut initiativa proiectului.

Cautarea unui hotel se face simplu, din bara motorului de cautare intern in care este introdus numele orasului, al judetului sau al hotelului. Site-ul genereaza astfel o lista cu toate hotelurile disponibile ce poate fi restransa in functie de pret, de numar de stele sau de numar de persoane, dintr-un meniu lateral. Dupa alegerea hotelului, o pagina noua va afisa tarifele in functie de nivelul de servicii si de dimensiunea camerei, precum si rezervarea efectiva pentru cei care au deja cont pe site. Iar de aici incepe afacerea. Vladimir Oane spune ca pentru aducerea clientilor, hotelurile platesc site-ului comisioane medii de 15%, in unele cazuri mai mici, dar in altele chiar de 40%. La o luna de la lansare, numarul de rezervari a fost de doar cateva zeci, dar pe viitor asteptarile sunt mari: planul de afaceri prevede ca pe tot parcursul acestui an, valoarea totala a comisioanelor sa ajunga la un milion de euro. Daca lucrurile merg conform planului, proprietarii site-ului spera ca peste doi-trei ani sa-si poata vinde afacerea catre unul dintre marile site-uri straine specializate in rezervari si care acum nu acopera Romania, ca Expedia sau Travelocity.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
internet,
online,
site,
rezervari,
hoteluri
/business-hi-tech/site-ul-saptamanii/magazinul-de-hoteluri-2355538
2355538
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.