Cronica magazinelor online
Cine cumpara online e interesat sa gaseasca produse la preturi bune. Dar vrea si sa poata verifica seriozitatea companiei care vinde si calitatea serviciilor pe care aceasta le ofera.
“Cand am lansat Trustpilot, existau deja numeroase site-uri de comparare a preturilor sau a produselor, dar nu si care sa evalueze seriozitatea companiei, serviciile oferite clientului si colaborarea pe parcursul procesului de cumparare”, spune Roxana Demian, unul dintre fondatorii Trustpilot.ro. Spre exemplu, adauga ea, un magazin poate avea cel mai ieftin produs, ceea ce nu garanteaza insa faptul ca un cumparator il va primi la timp si nu se stie care va fi reactia companiei daca vor aparea probleme legate de produs sau de livrare.
De aici a pornit ideea Trustpilot, de a-i ajuta pe cumparatori sa obtina cat mai multe informatii despre magazinele online de la care vor sa cumpere.
Site-ul scaneaza internetul dupa recenzii si comentarii, le colecteaza si pe baza unei formule calculeaza un “Trustscore”, o medie de ratinguri, oferind astfel utilizatorilor posibilitatea de a evalua companiile si de a decide mai usor de unde aleg sa cumpere.
Finantat de catre un “business angel” si de fondul de investitii Seed Capital, Trustpilot a fost lansat in august 2007 in Danemarca, la sfarsitul lui noiembrie 2008 in Marea Britanie si in februarie anul acesta si in Romania, unde in prima zi a lansarii a avut in jur de 7.000 de vizitatori.
In prezent, primele trei companii din topul Trustpilot.ro sunt Azerty si Ideall, ambele cu un Trustscore de 85 din 100, si Mediaunivers, cu un scor de 83 din 100, iar pe ultimul loc se gaseste E7, cu un Trustscore de 40. “Inca nu pot spune cate recenzii se trimit zilnic de pe Trustpilot.ro, insa pentru celelalte domenii .dk, .co.uk, .com, .nl se scriu intre 200-250 de recenzii zilnic”, a afirmat Roxana Demian. “In acest moment ne axam pe atragerea a cat mai multi utilizatori pe Trustpilot.ro”, a mai spus ea, precizand ca de la 1 martie au fost introduse pe site si servicii lunare cu plata pentru companii, taxa de utilizare fiind de 15 euro pe luna. Demian ca spera sa incheie anul 2009 cu un numar de 1.000 de clienti.