Mobil junior

Postat la 10 iulie 2006 12 afişări

Cand il vezi, ai impresia ca e un telefon de jucarie. Mic, viu colorat, cu doar cateva butoane si multe luminite. Este de fapt un mobil construit dupa toate regulile industriei IT&C si dotat cu functii multiple. E adevarat, toate fiind adaptate special pentru grupul tinta de utilizatori caruia ii este destinat: copiii.

Nu intamplator mobilul arata atat de \"special\". Producatorii au avut in minte un obiectiv foarte clar cand au inceput sa comercializeze acest nou tip de gadgeturi. Telefoanele trebuie sa arate ca niste jucarii, pentru a-i atrage pe copii, dar sa se comporte ca niste produse tehnologice de ultima generatie, pentru a-i putea convinge pe parinti sa le cumpere. \"Nebunia\" a inceput in Japonia, unde concurenta intre producatorii de mobile a devenit atat de apriga incat ei au inceput sa caute noi nise de consumatori. Doar in Japonia, anul trecut s-au cheltuit 275 de milioane de dolari pentru telefoanele mobile si serviciile de telefonie dedicate copiilor, conform datelor publicate de institutul de cercetare Yano din Japonia.In Statele Unite principalii furnizori de servicii de telefonie mobila, precum Verizon, Cingular sau T-Mobile au introdus deja pe piata pachete speciale care includ atat telefoane destinate copiilor, cat si servicii dedicate acestora. Compania Sprint Nextel a lansat in luna aprilie serviciul \"Family Locator\", care permite parintilor sa cunoasca in permanenta localizarea telefonului copilului, potrivit presei internationale. De asemenea, parintii pot opta sa fie anuntati in cazul in care copilul nu se afla intr-un anumit loc - cursuri, sala de sport - intr-un anumit moment al zilei.Apel in asteptareIn Romania, ca si in majoritatea tarilor europene, nu exista inca o piata adevarata pentru astfel de telefoane. Este foarte probabil insa ca lucrurile sa se schimbe in viitor - n-ar fi prima oara cand un trend dictat de Asia ar incepe sa prinda si pe batranul continent (vezi 3G-ul).\"Asa cum exista un segment foarte bine definit al telefoanelor cu functii de business, se pot identifica si alte segmente importante ca volum in totalul pietei\", observa Catalin Patrasescu, partener al companiei de analiza a pietei SmartPoint. \"Sunt necesare personalizari in adresarea categoriilor de consumatori cu atat mai mult cu cat, in ultimii 5-7 ani, filosofia comunicarii mobile a trecut printr-un lant de schimbari importante.\"Poate, insa, piata romaneasca sa intre in atentia producatorilor de telefoane mobile pentru copii? \"In momentul actual, cu siguranta nu. Unul din motivele principale este faptul ca tehnologiile mobile de localizare, inclusiv GPS, sunt abia la inceput de drum in Romania, iar serviciile 3G inca nu au acoperire nationala\", a explicat pentru TARGET Cristian Cojocaru, GSM Sales Manager la LG Romania. LG este una dintre primele companii din lume care au intrat pe segmentul telefoniei pentru copii.Functii specialeVarsta la care oamenii incep sa foloseasca pentru prima data un telefon mobil scade constant. In acelasi timp, rata de penetrare a telefoniei creste in toate zonele geografice. \"Telefonul mobil este la fel de important pentru copil ca si pentru un om matur\", admite Sorin Stoica, fondatorul retailerului de telefoane mobile si accesorii Dasimpex. \"In Romania parintii le cumpara copiilor telefoane simple si ieftine, iar majoritatea aleg varianta cartelelor pre-paid in locul abonamentelor\", descrie el obiceiurile de cumparare ale parintilor. \"Pe masura ce vor patrunde pe piata o serie mai larga de ofertanti de continut, iar protejarea fata de reclame la anumite servicii nu va fi garantata, telefoanele cu functii speciale vor deveni o necesitate\", prevede analistul de la SmartPoint. \"Principiul va fi similar celui aplicat in navigarea pe Internet.\"Politist cu butoaneProducatorii de telefoane mobile au mizat pe faptul ca in familia moderna ambii parinti lucreaza si nu pot fi in permanenta langa copiii lor. Copiii au activitati extrascolare la care trebuie sa mearga singuri, iar parintii vor sa stie, in orice moment, unde se afla acestia si daca sunt in siguranta. Astfel, functia GPS (localizare prin satelit), care este intalnita si la unele modele \"pentru adulti\", pare sa fie una din functiile cele mai importante ale acestor telefoane. Publicitatea si marketingul pun, bineinteles, accent pe avantajele de a cumpara un astfel de obiect: parintele are un ajutor in plus pentru a-l supraveghea pe cel mic, pentru a comunica cu el atunci cand este la distanta si, sustin producatorii, este si un mijloc rapid pentru copil de a cere ajutor in caz de pericol.Un segment neglijat\"Din pacate trebuie sa recunosc ca noi, retailerii, am neglijat aceasta categorie de consumatori pe care o consideram una indirecta, deoarece minorii nu dispun de un venit constant pentru a-si achizitiona o anumita marca de telefon\", spune presedintele Dasimpex. Pretul unui telefon mobil destinat exclusiv copiilor este de aproximativ 100 de dolari pe pietele din Statele Unite sau Japonia. Telefoanele pentru copii au dimensiuni reduse - potrivite pentru mana unui copil -, sunt foarte colorate, au de regula un numar redus de taste pentru simplitate in utilizare si, daca sunt destinate copiilor prescolari, lumineaza in diverse culori. Unele modele de telefoane pentru copii cantaresc foarte putin - in jur de 70 de grame. La nivel mondial segmentul de piata reprezentat de copii si tineri este extrem de atractiv si cu potential ridicat pentru orice producator de telefoane mobile. Asa ca \"intr-un viitor nu foarte indelungat, cu siguranta sunt sanse ca aceste produse sa ajunga si pe piata din Romania\", spune Cojocaru. Ce stie sa faca?Cu toate ca designul te duce cu gandul mai degraba la o jucarie, mobilul pentru copii e un gadget destul de complex. Poate fi dotat cu o functie de localizare prin satelit (GPS), sistem de alarma prin care parintii pot fi alertati de copil in caz de pericol, jocuri educative si acces limitat (cenzurat) la Internet. In plus, cu aceste telefoane parintii au posibilitatea de a limita numarul de minute care pot fi vorbite si numerele de telefon care pot fi apelate sau de la care se poate primi apel. De asemenea, au control asupra numerelor de telefon care pot fi stocate in agenda.ENFORA TIC TALKlansare - august 2005Enfora Tic Talk, lansat in august 2005, nu seamana deloc cu un telefon, designul sau fiind similar cu cel al unui cronometru. Este un oval din plastic, cu un ecran alb-negru in mijloc si nu dispune de tastatura. Totul este controlat de un buton circular (un \"volan\") si de alte doua butoane. Telefonul se adreseaza copiilor pasionati de jocuri. Gadgetul vine cu cinci jocuri educative create de compania LeapFrog - un joc de ortografie, doua de matematica, Spanzuratoarea si un joc de cultura generala.LG MIGOlansare - martie 2006LG Electronics se adreseaza copiilor prin modelul LG Migo, prezentat la CES (consumer electronic show) in Las Vegas in martie anul acesta. Migo este un telefon de mici dimensiuni, cu un aspect vesel, de culoare verde si cu display LCD. Are doua antene scurte - una pentru captarea semnalului si cealalta pentru serviciul GPS. Are cinci taste - patru pentru apelare rapida si una prin care parintii pot fi alertati in caz de urgenta - si doua butoane pentru acceptarea si respingerea apelurilor. In plus, vine dotat cu 10 tonuri de apel special create pentru copii.FIREFLYlansare - martie 2005 Telefonul mobil pentru copii al producatorului american Firefly, lansat in martie 2005, este un terminal cu doar cinci taste - doua taste pentru apelarea rapida a unuia din parinti, alte doua taste pentru acceptarea si respingerea apelurilor si o tasta prin care poate fi accesata agenda telefonica in care pot fi stocate pana la 20 de numere de telefon. Telefonul Firefly nu permite primirea sau trimiterea mesajelor scrise sau multimedia. Producatorii au vrut sa realizeze un telefon foarte simplu, fiind convinsi ca poate fi acceptat si la ore.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Mobil,
junior
/business-hi-tech/new-media/mobil-junior-4073173
4073173
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.