Cand diamantele suna

Postat la 28 august 2006 43 afişări

Asa cum in industria modei Sergio Rossi sau Balenciaga sunt nume asociate cu luxul, la fel sunt Vertu sau Goldvish pe piata telefoanelor mobile. Adica raritati cu preturi ametitoare, din materiale scumpe, pietre pretioase, aur si cu semnaturi ale unor designeri celebri.

Coboara dintr-un Maserati MC 12, poarta costum William Fioravanti si ceas Girard-Perregaux. Este clientul dupa care alearga orice companie care produce bunuri de lux, exclusiviste. Mai nou, in cursa s-au inscris si producatorii de telefoane mobile.Terminalele mobile au devenit un adevarat simbol al personalitatii si al statului social al purtatorului, iar vanzarile anuale de telefoane mobile de lux au ajuns la cateva mii de unitati in intreaga lume, inregistrand o crestere de doua cifre de la an la an. Aceasta nisa de piata s-a dezvoltat in conditiile dificultatilor prin care trece industria telefoniei mobile pe plan global, companiile cautand sa isi majoreze vanzarile de produse si servicii cu valoare adaugata mare, asa cum este cazul telefoanelor mobile de lux.Cel mai scump telefon din lume a fost creat de bijutierul Peter Aloisson din Austria impreuna cu rusii de la compania JSC Ancort. Avand peste 50 de diamante, un sistem de operare Microsoft Windows CE si abilitatea de a citi mail-uri codificate, JSC nu a reusit insa sa vanda vreun exemplar, potrivit presei internationale. Se pare ca pana si cei mai bogati ai planetei se gandesc de doua ori inainte de a plati 1,3 milioane de dolari pe un telefon mobil. Unul dintre cele mai extravagante telefoane mobile din lume costa 1 milion de dolari si a fost botezat \"Le Million de la Nuit\" de catre producatorul sau, compania elvetiana Goldvish. \"Milionul noptii\" contine 140 de grame de aur alb si este acoperit in intregime de diamante de pana la 120 de carate. Colectia Illusion contine si variante ceva mai ieftine ale telefoanelor de lux marca Goldvish. Fiecare din cele 15 modele de telefoane este incastrat cu 140 de grame de aur alb, rosu sau galben de 18 carate si mai pot contine diamante si finisaje din piele de crocodil sau de rechin. Pretul acestor telefoane este de aproximativ 20.000 de dolari. Insa telefoanele de lux Goldvish nu sunt doar bijuterii scumpe si stralucitoare, pentru ca producatorii au acordat atentie si detaliilor tehnologice.Fiecare model este prevazut cu un display TFT cu peste 250.000 de culori, GPRS sau EDGE, conectivitate USB, functie Bluetooth si timp de convorbire de aproximativ 10 ore. Nici functiile multimedia n-au fost neglijate de producatori. Luxul multimedia se traduce aici printr-o camera foto, MP3 player, radio FM si sunet stereo.Motorola, al doilea producator de telefoane mobile din lume, a inteles la randul sau ca piata cere aur si diamante. Astfel, modelul SLVR al companiei americane (disponibil si intr-o varianta populara) a fost imbunatatit - cu finisaje din platina si 260 de diamante - pretul telefonului urcand la aproximativ 75.000 de dolari. Gigantul Nokia a creat inca de acum patru ani propria divizie de telefoane de lux, Vertu. Insa nu oricine poate fi client Vertu. Doar pentru a vizita unul din magazinele exclusiviste ale companiei ai nevoie de o programare. Si \"a vizita\" este un termen destul de corect pentru niste magazine care aduc mai mult a muzeu, unde fiecare \"piesa de arta\" este asezata pe un piedestal. V de la VertuTerminalele Vertu sunt fabricate din cele mai scumpe metale sau pietre pretioase, precum safire, rubine, diamante, aur galben sau platina sau chiar piele de strut. De cand s-a lansat, Vertu a devenit marca preferata a celebritatilor. Actrita americana Gwyneth Paltrow a fost prima clienta de renume. Madonna si Mariah Carey sunt cliente constante, iar Jennifer Lopez a afirmat ca detine trei telefoane care au gravat renumitul V, logo-ul care defineste brandul. Vertu este creatia lui Frank Nuovo, un guru in design al companiei Nokia. Potrivit reprezentantilor companiei, vanzarile marcii Vertu insumeaza cateva zeci de mii de unitati anual.Pentru clientii din Romania, singura posibilitate de a achizitiona un astfel de telefon ramane o calatorie pe una din pietele europene, ca Marea Britanie, Italia si Franta sau Statele Unite, intrucat oferta retailerilor locali include rar telefoane ce depasesc 1.000 de euro.In ciuda pretului, telefoanele de lux sunt inferioare din punct de vedere tehnologic unor modele mult mai ieftine. Telefoanele Vertu, de exemplu, cu preturi intre 5.000 si 20.000 de euro, nu au camera, MP3 player sau radio, insa acest aspect pare sa nu-i deranjeze prea mult pe clientii companiei. Odata intrat in familia Vertu, posesorilor li se ofera, prin simpla apasare a unei taste a telefonului, servicii dintre cele mai diverse - de la organizarea vacantelor pana la petreceri private. In cazul in care aurul alb si diamantele se dovedesc a fi prea scumpe, exista o serie de alte optiuni pentru consumatorii de lux. Lemnul ofera un aspect elegant telefoanelor companiei Mobiado - un model din editia limitata Professional EM (numara doar 200 de exemplare), lansata in iunie 2005, costa 2.100 de dolari. Carcasa telefonului este din lemn de abanos, iar tastele sunt din titaniu. Display-ul TFT este color, are camera foto de 1,3 megapixeli, camera video, radio FM si sunet stereo.Motorola, intre D&G si pininfarinaExista insa lux si la preturi mai mici. Motorola s-a aliat cu Dolce & Gabbana pentru a crea un telefon placat cu aur, care are gravat logo-ul D&G. Telefonul, care face parte din editia limitata Gold (au fost produse doar 1.000 de unitati), este varianta imbunatatita a modelului de succes RAZR V3i si costa aproape 600 de euro. Tot Motorola a mai incheiat un acord cu Pininfarina, compania responsabila pentru designul celor mai reusite modele Ferrari, Maserati sau Alfa Romeo. La randul sau, Nokia si-a dorit semnatura Versace si a obtinut-o pe modelul 7270. Acest telefon, lansat in 2005, a fost prezentat si intr-o colectie \"fashion\" dupa ce i s-au adus cateva imbunatatiri realizate de creatoarea de moda Donatella Versace. Rezultatul este un 7270 cu clapeta si ornamente galbene si negre, in stilul art-deco al anilor \'70, cu pretul de aproximativ 800 de euro. Cureaua de mana a telefonului este decorata cu cristale Swarovski.Chiar daca vanzarile sunt practic inexistente, aspectul telefoanelor a inceput sa primeze si pe o piata emergenta, precum cea romaneasca. \"Factorul decisiv in achizitionarea unui terminal GSM este designul si nu specificatiile tehnice\", a declarat pentru revista TARGET Han Khyu, presedintele LG Electronics Romania. \"Sunt persoane pentru care telefonul mobil a devenit o bijuterie care are rolul de a atrage atentia celor din jur si de a le expune atat posibilitatile financiare, cat si stilul sau personalitatea\", este de parere si Diana Vasile, medic psiholog. \"Este un mod prin care individul poate comunica celor din jur statutul social, mai ales ca telefonul mobil este un obiect personal usor vizibil\", a adaugat ea. Singurele telefoane de lux din Romania - cu preturi pornind de la cateva mii de euro - sunt cumparate direct de pe pietele consacrate si nu sunt incluse in statisticile importatorilor. Potrivit acestora, cererea redusa nu ar justifica investitiile intr-un magazin de telefoane mobile de lux.Attila Der, marketing manager pentru pietele din Ungaria si Romania la Nokia, crede insa ca terminalele de lux sunt o nisa buna pentru piata din Romania. \"Cred ca cererea pentru produsele lucrate cu o atentie deosebita pentru detalii si cu o valoare mare va creste in Romania\", spune el. \"Romanii percep telefoanele mobile ca pe o extensie a propriei personalitati si nu ii deranjeaza sa investeasca o suma mai mare intr-un astfel de dispozitiv\", a mai spus oficialul Nokia. Presedintele LG Electronics Romania crede ca romanii sunt din ce in ce mai pretentiosi in ceea ce priveste achizitionarea produselor bazate pe tehnologie de ultima ora. \"Pentru cei mai multi dintre utilizatori, gadgeturi precum telefoanele mobile nu mai sunt simple dispozitive cu rol strict functional, ci adevarate accesorii caracteristice stilului personal, care ajung sa defineasca mai bine personalitatea fiecarui consumator.\"Cele mai vanduteTelefoanele care ar putea fi incluse in ategoria \"fashion\" cu cele mai mari vanzari de pe piata romaneasca sunt Nokia 8800 si Qtek 9000, cu preturi de circa 1.000 de dolari. Tot in acest grup s-ar mai putea incadra terminalul LG Chocolate (care este si cel mai scump telefon LG din Romania - aproximativ 500 de euro) sau Samsung D600, cu un pret relativ similar.Modelul Qtek 9000, care costa aproape 1.000 de euro, este printre cele mai scumpe telefoane vandute pe piata locala. Pretul mare nu il face insa foarte cautat. Retailerul on-line eMag comercializeaza acest model de telefon din luna aprilie, insa in aceasta perioada nu a vandut decat 5 terminale, la pretul de 3.390 de lei, potrivit companiei.Un model ale carui vanzari ajung la cateva zeci de unitati pe luna este Nokia 8800, un telefon fashion care pune de asemenea accent pe caracteristicile tehnologice. Telefonul, care este destinat segmentului premium, este incastrat intr-o carcasa de inox si se deschide printr-o miscare de glisare. Nokia 8800 dispune de un acompaniament audio - ce include toate sunetele de apel si alarmele - semnat de compozitorul japonez Ryuichi Sakamoto. Are afisaj TFT cu 262.144 de culori, camera foto, generator de imagini 3D si MP3 player. Acest model nu este printre cele mai vandute terminale din oferta retailerilor, tot din cauza pretului - intre 2.600 si 3.000 de lei noi. In reteaua Dasimpex, de exemplu, s-au vandut doar circa 30 de exemplare de la inceputul anului, la un pret de 2.900 - 3.000 de lei. Totusi, oficialii companiei Euro-GSM spun ca vand circa 100 de terminale pe luna, cu pretul de 2.600 de lei.Daca pentru producatori inseamna o nisa de piata care le poate salva profitabilitatea, pentru clienti telefoanele mobile de lux devin mai mult decat simple accesorii tehnologice. \"Il tinem aproape de noi, ii impartasim lucrurile personale si intime si il folosim cand si unde dorim. Telefonul mobil reflecta starea noastra de spirit si este in ton cu interesele si atitudinile noastre\", conchide Attila Der de la Nokia. Cat se cheltuie pe electronice de luxPotrivit unui studiu al companiei americane Unity Marketing, produsele electronice de lux au fost categoria de produse de lux care a inregistrat cele mai mari vanzari in ultimii 4 ani. Consumatorii de produse de lux au cheltuit in medie circa 8.600 de dolari anul trecut pe electronice de lux. In acelasi timp, cheltuielile clientilor magazinelor de bijuterii s-au ridicat in medie la aproximativ 2.000 de dolari anul trecut, in crestere cu aproape 50% fata de anul anterior. Studiile au inclus consumatori cu un venit anual de peste 100.000 dolari. Aproape 70% dintre consumatori cred ca materiale precum lemnul, metalele pretioase sau pielea fac produsele electronice mai atragatoare.Pretul exclusivitatii\"Le Million de la Nuit\"costa un milion de dolarieste acoperit cu diamante si platina si este unicatmemoria interna este de 2 GBare camera foto, MP3 player si radio FMMotorola SLVR placat cu aur alb si 260 de diamantepretul este de 75.000 de dolariare MP3 player si camera fotoare conectivitate Bluetooth Mobiadofabricat din lemn de abanospretul este de 2.100 de dolaricamera de 1.3 megapixeliMP3 player si radio FM

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Cand,
diamantele,
suna
/business-hi-tech/new-media/cand-diamantele-suna-4073234
4073234
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.