Mallul online care te îmbracă protejând mediul în acelaşi timp

Autor: Ioana Niţă Postat la 08 iulie 2023 148 afişări

Cuvântul „sustenabilitate” este pe buzele tuturor în prezent, indiferent de domeniu, industria de fashion fiind una dintre cele mai poluante la nivel mondial şi ca atare una din pieţele pe care au început să apară tot mai multe businessuri care să reducă impactul negativ al producţiei în masă. Un astfel de business este şi start-up-ul local Dressingz, care a dezvoltat o platformă online pentru vânzarea şi cumpărarea de articole fashion „pre-owned” de lux, care în doar un an a ajuns la peste 4.000 de utilizatori şi a intermediat vânzări în valoare totală de peste 100.000 de euro.

Ambiţiile pentru dezvoltarea businessului sunt şi mai mari, planul Dressingz fiind de a încheia o serie de parteneriate cu branduri de fashion internaţionale de lux şi intrarea pe cât mai multe pieţe din Europa Centrală şi de Est. Acum, start-up-ul se află în plină campanie de finanţare pe platforma de crowdfunding Ronin. „Noi am pornit pentru primul an cu obiectivul de a atrage, în primul rând, articole în platformă. Ne-am concentrat să avem atât un număr mare, cât şi calitate a articolelor, să tragem cele mai bune produse astfel încât să putem apoi să accelerăm şi vânzările. Şi am reuşit să şi vindem bine şi să atingem peste 100.000 de euro în GMV (gross merchandises value - n.red.) de la lansare. Ne propunem evident să accelerăm în continuare. Ne dorim să accelerăm numărul de utilizatori în primul rând, să mergem către 11.000 de utilizatori în următoarele 12 luni şi să ne îndreptăm spre 1 milion de euro ca GMV“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Romina Tăzlăoanu, cofondatoarea start-up-ului Dressingz.

Ea a pornit proiectul alături de Alexandru Andrieş şi Anca Stan, la începutul anului trecut. În prezent, start-up-ul are în derulare o campanie de strângere de fonduri pe platforma de crowdfunding Ronin, sumă vizată fiind cuprinsă între 250.000 şi 500.000 euro, bani cu care ţinteşte să ajungă la 11.000 de utilizatori şi la vânzări totale intermediate de un milion de euro în următoarele 12 luni. Până în prezent, Dressingz a reuşit să atragă peste 300.000 euro pe platforma Ronin, campania fiind activă până pe data de 31 iulie. În primăvara anului trecut, start-up-ul a atras o primă finanţare, pre-seed, în valoare de 300.000 de euro, sumă care a fost folosită pentru dezvoltarea platformei - site-ul şi aplicaţia de mobil, formarea echipei şi pentru marketing. Din punct de vedere tehnic, echipa Dressingz a dezvoltat şi a implementat o serie de funcţionalităţi noi.

„O să dau câteva exemple pentru că au fost foarte multe funcţionalităţi noi. Am lansat procesul de retur şi poate o să pară curios că vorbesc de retur, dar returul în revânzare este foarte, foarte important şi de asemenea nu este o uzanţă, nu se practică pe platformele de revânzare, din păcate. Operatorii mari globali nu oferă posibilitatea de retur, care este un punct critic pentru consumator. Există o nevoie majoră, mai ales în zona noastră şi în zona din jurul României, unde poate partea asta de revânzare este mai la început. Oamenii au nevoie de siguranţă, să ştie că atunci când accesează un produs, mai ales luxury, pre-owned, să ştie că sunt mulţumiţi şi că este ceea ce trebuie şi din pers­pectiva măsurii“, a precizat Romina Tăzlăoanu, adăugând că de asemenea start-up-ul a implementat şi funcţia de promovare a produselor pentru o vizibilitate mai mare a produselor vândute şi funcţia care permite vânzarea unor pachete de produse.

„În plus, am lansat un mod în care îi recunoaştem pe cei care sunt top-seller, lucru foarte important pentru cumpărător, pentru că au o încredere în momentul în care văd că achiziţonează un produs de la un top-seller. de livrare. De asemenea, avem şi «badge-uri de angel» care sunt acordate vânzătorilor care aleg să doneze o sumă din banii încasaţi la vânzarea produsului respectiv.“ Totodată, start-up-ul a pus la punct şi tot procesul de logistică şi a lansat şi opţiunea de concierge pentru utilizatorii care nu vor să îşi listeze singuri produsele pe care le au de vândut în platformă şi atunci se poate ocupa de acest lucru echipa Dressingz. „Noi facem, practic, absolut toată treaba. Preluăm articolele, le pregătim, le pozăm, le listăm, le vindem, le livrăm. Deci, absolut tot, cap-coadă tot procesul. Le ţinem fie în showroom, fie în depozit şi atunci clientul este liniştit, nu are nimic de făcut decât să încaseze banii la vânzare“, a subliniat ea.

Cele mai multe produse vândute pe platforma Dressingz sunt hainele, pantofii şi genţile, iar din punctul de vedere al valorii vânzărilor, ordinea este invers - genţi, pantofi şi haine.

Printre brandurile cele mai vândute pe platforma Dressingz se numără Chanel, Louis Vuitton, Gucci, Prada, Valentino Garavani, Dior, Golden Goose, Zadig et Voltaire, Cartier, Michael Kors, Alexander McQueen, Yves Saint Laurent, Dolce & Gabbana, Balenciaga, Murmur, Bottega Veneta, Dsquared2, Celine, Off White, Burberry, Rick Owens, Maison Martin, Margiela, Burberry, Loewe, Marni. Pe lângă brandurile de lux, pe Dressingz se vând şi branduri mass market, produse în stare foarte bună, în special din liniile premium ale brandurilor COS, Massimo Dutti, Nike, Adidas. De asemenea, colaborările acestora cu designeri de lux sunt foarte căutate. Ca diferenţiator pe piaţă, Dressingz şi-a propus să încheie partemeriate cu branduri de fashion de lux la nivel internaţional. „Îl avem alături de noi ca shareholder pe Tavi Cornea, care vine cu o expertiză extraordinară în brandurile de lux. Actualmente este head of digital la Omega şi a lucrat în străinătate la branduri precum Chanel, Louis Vuitton, deci are un palmares deosebit. Şi alături de el, împreună cu el, ne dorim să accesăm parteneriate internaţionale. Anul acesta ne propunem să avem un parteneriat internaţional mare, iar în următorii patru ani, în care plănuim să intrăm pe mai multe pieţe din regiune, Europa Centrală şi de Est, ne dorim să închidem până la 10 parteneriate“, a conchis Romina Tăzlăoanu.   

Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation


Rubrica „Start-up Pitch”

1. Andrei Zawrak Popescu, fondator Ophset

Ce face? Dezvoltă o soluţie pentru captarea carbonului.

„Tehnologia în sine se numeşte fotobioreactor. Este de fapt un sistem de tubulatură prin care circulă o cultură de alge într-un mediu, respectiv apă cu diverse substanţe. În substan­ţele respectivă băgăm dioxid de carbon - CO2, iar acel CO2 este absorbit de alge, aşadar oferim servicii de capturare a dioxidului de carbon. Iniţial, în ianuarie am pornit cu ideea de a construi un marketplace pentru certificate de carbon bazate pe carbon capturat, deci practic acel transfer asupra dreptului de proprietate al dioxidului de carbon, dar în procesul de validare cu industria de ciment, în principiu, şi cu un fond de investiţii specializat în decarbonizare, am aflat că există un interes foarte mare pen­tru tehnologii de capturare carbon, şi nu pentru partea de marketplace.“

2. Cristian David, fondator şi CEO al Klap

Ce face? A dezvoltat o platformă pentru comercializarea de produse electronice recondiţionate.

„Ţintim să revindem circa 60.000 de produse anul acesta. Ţinând cont de faptul că de când am pornit businessul şi până acum am vândut peste 76.000 de produse, este o provocare destul de mare, dar suntem pe un trend ascendent. Din punct de vedere al cifrei de afaceri, ne aşteptăm să avem o triplare, având în vedere că avem şi echipa care susţină un asemenea ţel.“

3. Raul Cojocaru, cofondator şi CEO al Move Mountains

Ce face? Dezvoltă o platformă online prin care să pună în contact persoanele pasionate de aventuri în aer liber şi care doresc să descopere noi experienţe cu instructori specializaţi.

„Ne dorim să atragem o primă rundă de finanţare. În următoarele patru luni am dori să atragem o finanţare de minimum 50.000 de euro pentru a putea dezvolta în continuare produsul şi pentru a scala. Momentan pe platformă se regăsesc doar instructori de schi sau snowboard şi lucrăm la a dezvolta activitatea marketplace-ului, pentru a integra şi alte evenimente care să nu fie specifice anotimpului de iarnă. Ne dorim să avem continuitate pe întreaga durată a anului, nu să ne rezumăm doar la sezonul de iarnă.“


Rubrica „Start-up Update”

Romina Tăzlăoanu, cofondatoare a Dressingz – platformă online pentru modă circulară.



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.