Twitter e pentru batrani

Postat la 22 septembrie 2009 24 afişări

Aproape toti cei sub 35 de ani folosesc retele sociale, dar expansiunea acestor retele in ultimii ani a venit din partea adultilor, nu a adolescentilor, potrivit unui raport recent al Forrester Research.

Kristen Nagy (18 ani) din Sparta, statul New Jersey, trimite si primeste circa 500 de mesaje text pe zi. Dar nu foloseste niciodata Twitter, chiar daca acest serviciu permite publicarea de astfel de mesaje si franturi de conversatie. "Pur si simplu cred ca-i ciudat si nu vreau sa stie toata lumea ce fac in fiecare secunda", spune ea.

Reticenta ei fata de Twitter, impartasita si de alti colegi de generatie, nu a afectat serviciul de microblogging. Doar 11% din utilizatorii Twitter au intre 12 si 17 ani, potrivit comScore. De fapt, explozia fara precedent a popularitatii Twitter a fost alimentata de oameni mult mai in varsta. Acest succes a inlaturat o convingere larg raspandita ca tinerii sunt cei care popularizeaza tot ce e nou.

"Modelul traditional de marketing ar fi sustinut ca adolescentii sau studentii sunt importanti pentru succesul rapid al inovatiilor", spune Andrew Lipsman, director de analiza a sectorului la comScore. Adolescentii, la urma urmei, au contribuit la dezvoltarea rapida a retelelor sociale Facebook, MySpace si Friendster.

Twitter, totusi, a demonstrat ca "un site se poate dezvolta intr-un segment demografic diferit de ceea ce te-ai fi asteptat si poate sa ajunga foarte popular", spune el. "Twitter sfideaza modelul traditional."

De fapt, desi adolescentii au alimentat dezvoltarea initiala a retelelor sociale, ei constituie doar 14% din utilizatorii MySpace si doar 9% din cei ai Facebook. Pe masura ce internetul creste in varsta, cresc si utilizatorii sai, iar pentru multi analisti, succesul Twitter reprezinta un nou model pentru succesul pe internet. Notiunea ca pentru succesul noilor tehnologii sunt esentiali copiii s-a dovedit a fi in mare parte o legenda.

Adultii au determinat dezvoltarea mai multor servicii populare de pe internet. YouTube i-a atras pe tinerii adulti si apoi au intrat pe fir si cetatenii mai in varsta. Baza initiala de utilizatori ai serviciului Blogger era constituita din adulti, iar LinkedIn a construit o retea sociala de succes, avand persoane de cariera ca public-tinta.

Acelasi lucru e valabil si pentru gadgeturi: desi jocurile video au fost promovate initial pentru copii, consolele Nintendo Wii si-au gasit repede locul, de pilda, in azilurile de batrani. Kindle de la Amazon a prins la inceput la publicul adult, si multe gadgeturi, ca iPhone-urile si dispozitivele GPS, sunt in mare parte pentru adulti.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
internet,
Twitter,
Forrester Research
/business-hi-tech/it/twitter-e-pentru-batrani-4912240
4912240
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.