Strategia de criza a Samsung: extinderea

Postat la 26 iulie 2010 554 afişări

Intr-un 2010 tot mai vizibil afectat de criza, Samsung decide o schimbare a structurii operationale si deschide subsidiare in mai multe tari din lume. S-a intamplat deja inclusiv in Romania.

"Cate un birou in fiecare tara unde desfasuram activitati prin intermediul distribuitorilor locali", rezuma YoungLak Jung, presedintele Samsung Electronics Romania, planul companiei sud-coreene pentru urmatorii ani la nivel mondial, alaturi de obiectivul de crestere a veniturilor anuale pana la 400 de miliarde de dolari (peste 308 de miliarde de euro). Inaugurarea subsidiarelor si, implicit, gestionarea directa a operatiunilor de distributie de produse este doar una dintre componentele strategiei Samsung, cu scopul ca in urmatorii ani cifra de afaceri inregistrata anul trecut la nivel global sa ajunga cel putin sa se tripleze."

Romania este doar una dintre tarile in care, incepand cu luna iulie, compania a aplicat schimbarea modelului operational, alaturi de exemple precum Austria, Bulgaria sau Grecia, unde subsidiara nou-infiintata gestioneaza momentan doar distributia de telefoane mobile, urmand ca din 2011 sa extinda activitatea la toate segmentele de produse din portofoliu.

In sine, strategia Samsung este insa mult mai ampla, implicand mai multe tari din America de Sud, Africa si Europa Centrala si de Est, dupa cum spune YoungLak Jung intr-o discutie cu BUSINESS Magazin. Iar momentul nu este deloc intamplator, dificultatile economice din toata lumea fiind privite ca o oportunitate de a mentine terenul si chiar de a creste in anumite piete prin intermediul operatiunilor directe, in conditiile in care, in fata diminuarii consumului, multe companii decid sa restranga si sa optimizeze businessul.

"Experienta de aproape zece ani pe piata din Romania reprezinta o baza solida pentru un nou inceput", apreciaza presedintele Samsung Electronics Romania, care lucreaza in companie din 1987, in tari precum Coreea, Ungaria si Kazahstan. n tot acest timp, compania a derulat activitati pe piata de aici exclusiv prin intermediul unor distribuitori precum Genco, Hat, Deck si RHS, care au asigurat prezenta produselor Samsung in lanturile de retail din Romania.

Odata cu infiintarea subsidiarei unde lucreaza in prezent 80 de angajati, la care se adauga alti 20 in Bulgaria, birou ce va fi coordonat tot de YoungLak Jung, o buna parte din operatiuni, in special din zona de vanzari si marketing, va fi preluata de Samsung Romania, insa parteneriatele cu distribuitorii nu vor fi incheiate, ci doar restranse, dupa cum spune presedintele subsidiarei. Anul trecut, afacerile companiei in Romania si Bulgaria s-au cifrat la 420 de milioane de dolari (327,4 de milioane de euro), in scadere fata de nivelul de 480 de milioane de dolari ()374,2 de milioane de euro) atins in 2008.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IT,
Samsung,
strategie,
criza,
extindere,
birou,
Romania
/business-hi-tech/it/strategia-de-criza-a-samsung-extinderea-6683937
6683937
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.