Planuri adaptate contextului economic

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 11 decembrie 2020 90 afişări

Chiar dacă Bogdan Iorgulescu, fondatorul businessului Hipoo, platformă online prin care comercializează accesorii pentru telefoane mobile şi periferice pentru calculatoare, avea în plan extinderea în mediul offline, noul context economic, criza sanitară şi măsurile de limitare a răspândirii noului coronavirus l-au făcut pe antreprenorul român să îşi modifice planurile, acesta vizând acum extinderea în mediul online. Nu se limitează însă la graniţele ţării.

Businessul Hipoo, dezvoltat în 2017, este prezent în România, dar şi peste graniţele ţării, în Bulgaria şi Ungaria, prin platforma eMag Marketplace, iar cele două pieţe externe generează în prezent circa 10% din veniturile înregistrate de companie, spune Bogdan Iorgulescu, fondatorul Hipoo, cu afaceri de peste 300.000 de euro în 2019. „Anul trecut ne-am listat în cele două ţări – Bulgaria şi Ungaria - , astfel, nu am înregistrat încă vânzări spectaculoase, dar anul acesta ne-am concentrat pe aceste platforme şi vânzările au crescut. Peste 10% din cifra de afaceri pe care o vom înregistra anul acesta o să vină din cele două pieţe externe”, a spus în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace Bogdan Iorgulescu.

Dacă planurile antreprenorului român vizau până anul acesta, când pandemia a invadat Europa, tot globul, în prezent, după mai bine de 10 luni de convieţuire cu noul coronavirus, Bogdan Iorgulescu şi-a adaptat planurile la noul context şi astfel, vizează extinderea businessului Hipoo pe alte trei pieţe internaţionale – Franţa, Germania şi Italia, prin intermediul International Marketplace Network. Platforma a fost lansată în urma unei alianţe între eMag şi alţi trei jucători de e-commerce din Europa: Cdiscount, din Franţa, Real din Germania şi ePrice din Italia. „Ne-am gândit şi să deschidem un magazin fizic, dar pandemia ne-a schimbat planurile. Acum ne dorim să intrăm pe pieţele din Franţa, Germania şi Italia. Avem aşteptări destul de mari, pentru că feedbackul din partea clienţilor din afară a fost bun.” Planurile de dezvoltare ale antreprenorului vizează şi listarea produselor pe raftul unui magazin mare de bricolaj, activ pe piaţa locală. „Suntem în discuţii cu un magazin mare de bricolaj, pentru a intra cu produsele noastre la raft. Avem un feedback bun din partea lor şi sperăm să începem colaborarea curând”, a adăugat Bogdan Iorgulescu.

Compania Hipoo şi-a început activitatea în 2017, atât pe site-ul propriu, cât şi pe platforma eMag Marketplace, care în prezent generează circa 70% din venituri. „Platforma Marketplace ne-a oferit un rulaj bun, cu o investiţie destul de mică, factor important la început de drum.” Bogdan Iorgulescu a explicat că, iniţial, când a pornit businessul Hipoo, acesta trebuia să fie importator pentru diferite branduri, însă, ulterior, antreprenorul a decis să dezvolte un brand propriu - Doctor Shield -, sub care să producă mai multe articole dedicate pieţei de gaming. „Am dezvoltat brandul Doctor Shield, sub care producem scaune de gaming, care sunt cele mai comandate produse în Ungaria şi Bulgaria. Scaunele de gaming sunt produse în mai multe fabrici din Asia. Acest segment a fost dezvoltat anul acesta”. Preţul unui scaun variază între 350 şi 900 de lei. În prezent, Hipoo deţine un depozit în Ploieşti, din care pleacă zilnic aproximativ 50 de comenzi. Valoarea bonului mediu variază în jur de 450 de lei.

 Antreprenorul vizează însă şi extinderea gamei de produse.  „Avem în plan să ne extindem şi către alte categorii de produse. Încă ne aflăm în stadiul de cercetare de piaţă şi suntem în căutare de fabrici partenere. Ne dorim să încercăm să dezvoltăm cât mai multe produse în zona de gaming, sub brandul Doctor Shield, dar şi alte produse.”

Bogdan Iorgulescu estimează afaceri de 500.000 de euro la finalul anului în curs, în creştere cu peste 65% faţă de anul precedent. „În 2019 am înregistrat o creştere de 25% a cifrei de afaceri, iar anul acesta sperăm să atingem 500.000 de euro. Suntem aproape să atingem această cifră, dar rezultatele finale depind de sezonul sărbătorilor.” Fondatorul Hipoo a adăugat că pandemia de COVID-19 a avut atât un impact pozitiv, cât şi unul negativ.

 „Mai mulţi clienţi au migrat spre mediul online, însă, fabricile cu care lucrăm în afară au fost impactate de pandemie şi a crescut termenul de livrare. Spre exemplu, pentru scaunele noastre de gaming care nu sunt produse într-o singură fabrică – scheletul scaunului este făcut într-o fabrică, mânerele în altă fabrică - fiecare întârziere la una dintre componente rezultă o întârziere mai mare pentru produsul final. Astfel, dacă la începutul anului termenul de livrare era compus din de două luni pentru producţie şi o lună pentru livrare, în prezent, termenul este mult mai mare, deoarece pentru fiecare comandă plasată, produsele sunt gata în luna mai, la care se mai adaugă o lună pentru livrare”, a explicat Bogdan Iorgulescu.

De asemenea, cea mai mare problemă este în zona de logistică, începând de la livrarea comenzii de la fabrică până la depozitul Hipoo din Ploieşti. „Este un timp mare şi trebuie să anticipăm din timp vânzările şi să blocăm o sumă de bani pentru transport, pentru că aceste comenzi sunt plătite în avans.”

Totuşi, chiar dacă mediul online reprezintă o oportunitate pentru antreprenori în noul context economic, acest segment de business reprezintă un procent „destul de mic din totalul de vânzări realizate pe întreg business-ul, astfel că antreprenorii ar trebui să fie curioşi şi să încerce să înveţe din cât mai multe surse”, consideră Bogdan Iorgulescu.

În ziua de Black Friday, Hipoo a înregistrat o creştere a valorii comenzilor de 250% şi o majorare a numărului de comenzi de 30%, a mai spus fondatorul companiei.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.